دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

روغن موتور 10w40 برای چه خودروهایی مناسب است؟ 

سه شنبه، 19 دی 1402
استفاده از نوع روغن موتور مناسب برای خودرو بسیار ضروری بوده و بر روی سلامت موتور تاثیر مستقیم می‌گذارد. ما در این مطلب از ساعد نیوز به شما می گوییم روغن موتور 10w40 برای چه ماشین هایی مناسب است. با ما همراه باشید.

انواع مختلفی از روغن ها بسته به کارایی و مشخصات آنها مانند ضخامت، ویسکوزیته، وزن روغن و غیره در بازار موجود است. در این مقاله تمرکز اصلی ما بر روی روغن 10w40 است.

روغن 10w40 برای چه ماشین هایی است؟


روغن 10W40 یکی از محبوب ترین روغن موتور های جدید است که بیشتر برای موتورها یا وسایل نقلیه امروزی توصیه می شود. علاوه بر این، تمام خودروهای بالای 2012 دارای موتورهای مدرن هستند که نیاز به روغن کاری بیشتر و پمپاژ دمای سرد دارند.

بنابراین، روغن 10W40 به جای موتورهای سنگین، انتخاب مناسبی برای وسایل نقلیه سریع یا اتومبیل در آب و هوای سرد است. همچنین روغن 10w40 برای موتورهایی که 100000 کیلومتر یا 60000 مایل را پشت سر گذاشته اند برای روانکاری بهتر موتور توصیه می شود.

اعداد روی نام 10W40 ویسکوزیته را نشان می دهد. عدد 10 درجه ویسکوزیته روغن را در دماهای پایین، 25- درجه سانتیگراد یا 13- درجه فارنهایت نشان می دهد، در حالی که عدد 40 درجه ویسکوزیته روغن را در دمای کارکرد بالا، +40 درجه سانتیگراد یا +104 درجه فارنهایت نشان می دهد.

روغن 10W40 جریان بهتری را به اجزای موتور ارائه می دهد و در هنگام تولید گرما از دامن پیستون و یاتاقان ها محافظت می کند. اگر موتوری با کارایی بالا و وسیله نقلیه مدرنی دارید که به روغن کاری و محافظت شدید نیاز دارد، 10W40 یک انتخاب عالی است.

سخن پایانی


روغن موتور 10W40 می تواند در انواع موتورها کار کند و آن را به بهترین محصول برای موتورهایی با مسافت پیموده شده بالا تبدیل می کند. طبق استاندارد SAE، روغن موتور 10W40 را می توان در دمای زیر 25- درجه سانتیگراد (13- درجه فارنهایت) استفاده کرد. روغن موتور 10w40 مناسب اکثر خودرو های ایرانی است و کاربرد بسیار زیادی در تمامی فصول دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.


2 پسندیدم 5 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بهزاد عسگری
6 ماه پیش

عالی بود خلاصه و مفید ممنون ازتون
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
هزینه چاپ یک کتاب
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی