دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

روغن موتور پژو 206 را کی عوض کنیم؟ 

جمعه، 15 دی 1402
برای نگهداری هر چه بهتر پژو 206، باید مرتب روغن استفاده شده را تخلیه کنید و آن را با روغن تمیز جایگزین کنید.ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره زمان تعویض روغن 206 بحث می کنیم.

در حفظ عملکرد بهینه و بلندمدت موتور خودرو، تعویض منظم روغن موتور امری بسیار حائز اهمیت است. از جمله خودروهایی که در بازار ایران به طور گسترده دیده می‌شوند، می‌توان به پژو 206 اشاره کرد. در این مقاله، به بررسی زمان مناسب برای تعویض روغن موتور پژو 206 می پردازیم.

بهترین زمان برای تعویض روغن موتور 206


تشخیص بهترین زمان تعویض روغن موتور 206 تیپ 5 و 2 به عوامل مختلفی بستگی دارد. در شرایط رانندگی سخت همچون استارت زدن‌های طولانی، مسافت‌های کوتاه، ترافیک و توقف مداوم، درجا کار کردن و شرایط آب و هوایی نامساعد روغن موتور باید هر 5000 کیلومتر عوض شود.

بعضی از کارشناسان عقیده دارند که روغن موتور خودرو را می‌توان هر 12000 کیلومتر عوض کرد. اما توجه کنید که طولانی شدن مدت زمان می‌تواند به موتور و محیط زیست آسیب برساند. بهترین زمان برای تعویض روغن موتور پژو 206 بین 7000 تا 9000 کیلومتر است. البته این زمان‌بندی مربوط به خودروهایی است که از روغن موتور توتال 7000 استفاده می‌کنند.

در مورد خودروهایی که از روغن موتور توتال 9000 استفاده می‌کنند بهترین زمان تعویض روغن بین 14000 تا 15000 کیلومتر است. این نکته را فراموش نکنید که پس از هر بار تعویض روغن موتور پژو 206 باید فیلتر هوا را هم عوض کنید. فیلتر هوا را می‌توانید همزمان با روغن موتور یا هر 5000 کیلومتر در صورت نیاز تعویض کنید.

سخن پایانی


توجه داشته باشید رعایت بهترین زمان تعویض روغن 206 و نکات اصولی آن، می‌تواند از بروز مشکلاتی همچون روغن‌ریزی بعد از تعویض روغن پیشگیری کند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
ویراستاری تخصصی مقاله
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
ترجمه تخصصی متن
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند