دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

روش های درمان اختلال نعوظ در سالمندان 

سه شنبه، 30 خرداد 1402
اختلال نعوظ در مردان مسن از جمله مشکلاتی است که برقراری رابطه جنسی را برای آن‌ها سخت می‌کند. ولی این موضوع به معنای ناتوانی کامل همه مردان مسن در برقراری رابطه جنسی نیست. ما در این مطلب از ساعد نیوز روش های درمان اختلال نعوظ در سالمندان را بررسی می کنیم.

دانشمندان مدعی هستند که اختلال در نعوظ به صورت خفیف تا متوسط می تواند حدود 10 درصد از مردان را در هر دهه ای از زندگی تحت تاثیر قرار دهد. این بدان معنا است که وقوع اختلال در نعوظ در هر سنی ممکن است. با این حال اما وقوع این مشکل در سنین میانسالی برای مردان محتمل تر است. گفتنی است که 60 درصد از مردان در دهه میانسالی ( دهه پنجم و ششم زندگی به بعد) ممکن است مشکلات نعوظ را به نوعی تجربه نمایند. درمان اختلال نعوظ در سالمندان امکان پذیر است.

روشهای درمان اختلال نعوظ در سالمندان

چنانچه یک فرد به مدت چهار الی پنج هفته برای رسیدن به نعوظ مشکل داشته باشد دچار اختلال نعوظ شده است و بایستی برای رفع مسئله فورا با پزشک متخصص صحبت کند. کما اینکه نادیده گرفتن این مشکل و به تعویق انداختن درمان می تواند برای سلامت افراد مسن خطرناک باشد. معالجه این بیماری به راحتی امکان پذیر است. با این تفسیر اما موفق شدن در درمان به موارد مختلفی بستگی دارد. در ادامه مهمترین روش های درمان اختلال نعوظ در سالمندان را توضیح می دهیم:

داروهای موضعی

با توجه به این که اصلی ترین عامل در اختلال نعوظ در مردان مسن به جریان خون ناکافی در آلت تناسلی برمی گردد. در بعضی موارد امکان استفاده از داروهای موضعی تحت عنوان گشاد کننده عروق وجود دارد که جریان خون آلت تناسلی را افزایش داده و به بهبود نعوظ کمک می کنند. البته استفاده از این داروهای موضعی همراه با عارضه های جانبی است که ساده ترین آن ها سردرد همیشگی شریک جنسی است. برای پیشگیری از این مشکل مردان باید حتما از کاندوم استفاده کنند.

مصرف داروهای خوراکی

با مراجعه به داروخانه می توان داروهای مربوط به درمان اختلال نعوظ در سالمندان را به راحتی پیدا کرد. در واقع مداوا به کمک دارو یکی از قابل دسترس ترین، ارزان ترین و راحت ترین روش های درمان است. گفتنی است که اکثر سالمندان می توانند از این روش برای علاج اختلال در نعوظ از آن بهره ببرند. با این تفسیر به عنوان یک نکته ی مهم شایان ذکر است که مصرف این داروها ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی مناسب نباشد. در سوی دیگر استفاده از داروهای درمان اختلال در نعوظ ممکن است عوارضی از جمله تپش قلب، سردرد، سرگیجه و… را به همراه داشته باشد. از اینرو الزامی است تا سالمندان پیش از مصرف این قبیل داروها حتما با پزشک خودشان مشورت کنند.

تزریق دارو به آلت تناسلی

این روش یکی از موثرترین روش های درمان اختلال در نعوظ می باشد. بواسطه ی تزریق داروهای خاص به آلت تناسلی عضلات فرد شل شده و خون با شدت بیشتری در شریان های آلت تناسلی به جریان می افتد. از اینرو فرد می تواند حالت نعوظ را راحت تر تجربه کند. گفته می شود که این روش درمانی به مقدار 80 درصد مفید و موثر است و با احتمال بیشتری می تواند اختلال در نعوظ را درمان نماید. با این تفسیر اما باید گفت که این روش خالی از ایراد نیست کما اینکه خطر عفونت، فیبروز در آلت، درد زیاد و… از جمله عوارض درمان اختلال نعوظ در سالمندان با روش تزریق دارو می باشند.

مشاوره جنسی برای درمان اختلال در نعوظ سالمندان

گاهی مشکل در نعوظ به دلیل بیماری جسم نیست. بلکه ریشه آن به مسائل روانشناختی باز می گردد. به عنوان مثال افسردگی، احساس گناه و یا حتی استرس و اضطراب می توانند عامل اختلال در نعوظ سالمندان باشند. در چنین شرایطی مشاوره گرفتن از روانشناس می تواند موثر واقع شود.

استفاه از دستگاه وکیوم مردانه

یکی از سریعترین روش های درمان اختلال نعوظ در سالمندان استفاده از دستگاه وکیوم مردانه می باشد. این دستگاه برای افرادی مناسب است که نیاز فوری به رفع این مشکل دارند. این دستگاه با استفاده از مکش خون به درون آلت تناسلی باعث راست شدن آلت تناسلی می شود و تا حدود 20 دقیقه نعوظ را برای فرد نگه میدارد. استفاده از این دستگاه بسیار راحت بوده و تمام افرادی که مشکل نعوظ دارند می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

سخن پایانی

بطور کلی برای درمان اختلال نعوظ در سالمندان در وهله ی اول لازم است تا پزشک یک معاینه فیزیکی کامل را بر روی فرد به انجام برساند و سوابق پزشکی بیمار را به طور کامل بررسی نماید. در صورت لزوم ارائه تست های آزمایشگاهی نیز مورد نیاز می باشد. در نهایت پزشک پس از بررسی مشکل علت بروز بیماری را دریافت نموده و راهکارهای درمانی مناسب را پیشنهاد می دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
هزینه چاپ یک کتاب
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌