دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

رشد سریع موهای سر در یک هفته! 

شنبه، 06 اردیبهشت 1399
اگر می خواهید موهای بلند زیبا و پرپشت داشته باشید می توانید از روش های خانگی و مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع مو استفاده کنید.در نظر داشته باشید که هر یک از این روش ها در افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد و ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

اگر می خواهید موهای بلند زیبا و پرپشت داشته باشید می توانید از روش های خانگی و مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع مو استفاده کنید.در نظر داشته باشید که هر یک از این روش ها در افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد و ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای اسیدهای چرب امگا 9 و ویتامین E می باشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. روغن کرچک علاوه بر اینکه رطوبت مو را تامین می کند باعث پرپشت شدن و درمان عفونت پوست سر می شود.مقداری روغن کرچک را گرم کنید و بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید، بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.
اگر می خواهید سریع تر نتیجه بگیرید چهار قطره اسانس رزماری را با روغن کرچک مخلوط کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل وجود مواد مغذی باعث تقویت مو می شود علاوه بر این ریزش مو را کاهش می دهد.مقداری روغن زیتون را گرم کنید و بر روی موها و پوست یر خود ماساژ دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.در روشی دیگر مقداری روغن زیتون را با روغن نارگیل یا روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.یکی دیگر از روش ها این است که 3 قطره سدر، 2 قطره آب لیموترش تازه و 3 قطره رزماری را به 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و به مدت یک ساعت موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید و سپس با آب و شامپو بشویید.

آب برنج

شاید باورتان نشود، ولی آب به دست آمده در نتیجه آبکشیِ برنج، حاویِ ویتامین ها و مواد معدنیِ بسیار زیادی ازجمله آمینواسیدها، ویتامین B، ویتامین E، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.اگر یک هفته موهایتان را با آبِ برنج آبکشی کنید، اثر معجزه آسای آن را خواهید دید. با این کار بسیار ساده موهایتان نرم تر، درخشان تر، قوی تر و بلندتر خواهد شد.تاریخچه محبوبیت آب برنج: علت محبوبیتِ آب برنج برای رشد مو نیز به قبیله ای در چین بازمی گردد؛ زنان آن قبیله رکورد بلندترین موها را در گینس به نام خودشان اختصاص داده اند. آن ها همیشه موهای خودشان را با آب برنج شسته و آبکشی می کردند.

آب پیاز و روغن زیتون

آب پیاز نیز اثرات فوق العاده ای بر رشد موها دارد. اگر آن را با روغن زیتون ترکیب کنید، محلولی استثنایی به دست خواهید آورد.برای درست کردنِ این محلول، ۳ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۱ قاشق روغن زیتون ترکیب کنید؛ سپس محلول به دست آمده را دایره وار به کفِ سر بمالید. بعد از ۲ ساعت سر خود را با شامپو آبکشی کنید.

رژیم غذایی متعادل

اولین قدم برای رشد سریع تر موها، داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزی جات، میوه جات، پروتئین، آجیل ها و حبوبات است. همیشه باید حواستان باشد که همه پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین های مفید را به میزان لازم دریافت کنید.قبل از اینکه بخواهید هزینه زیادی بابت محصولات مراقبت از مو بپردازید، بهتر است بر رژیم غذایی تان تمرکز کنید؛ زیرا اثر رژیم غذایی به مراتب بیشتر از این محصولات آرایشی و زیبایی است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل و شیر نارگیل حاوی ویتامین B، C و E و همچنین کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سلنیوم و سایر مواد مغذی دیگر هستند که موهای شما را تغذیه کرده و باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شوند.پوست سر خود را با شیر نارگیل ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس آن را با آب گرم بشویید.یک چهارم فنجان شیر نارگیل، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا را ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، این روش باعث رشد سریع موها می شود.شیر نارگیل را با آووکادو، روغن نارگیل و عسل ترکیب کنید و از آن برای تغذیه مو استفاده کنید.

رزماری

رزماری یک گیاه عالی برای تقویت و رشد مو می باشد، رزماری برای افزایش رشد مو، تقویت ریشه مو و از بین بردن شوره سر مفید می باشد و علاوه بر این محتوای گوگرد و سیلیکا در رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد.دو قطره روغن رزماری را با دو قاشق روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کنید و آن را بر روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.
در روشی دیگر مقداری رزماری را در دو فنجان آب گرم بریزید و بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس از این ترکیب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.شما می توانید این روش ها را چندین بار در هفته استفاده کنید.

.


4 پسندیدم 4 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
غزل
2 سال پیش

چی برای مو خیلی خیلی خوبه که زود رشد میکنه
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

من از آب برنج راضی بودم
پاسخ
مارینت
3 سال پیش

راست میگم
پاسخ
بی اسم
3 سال پیش

مو های من تابازومه میخوام تا زانو شه چند هفته یا روز یا سال میکشه هرچه زوتر بهتر چیزی که زیاده دختر
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری