روش‌های استفاده از شیر به‌منظور سلامتی پوست

  پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش‌های استفاده از شیر به‌منظور سلامتی پوست
همه ما با فواید شیر برای بدن آشنایی داریم، شیر سرشار از کلسیم و پروتئین است و برای رشد و مقاومت استخوان‌ها مفید است. اما فواید شیر تنها برای سلامت بدن نیست و برای زیبایی و سلامت پوست نیز می‌توان از شیر به عنوان یک محصول مراقبتی استفاده کرد.

همه ما با فواید شیر برای بدن آشنایی داریم، شیر سرشار از کلسیم و پروتئین است و برای رشد و مقاومت استخوان ها مفید است. اما فواید شیر تنها برای سلامت بدن نیست و برای زیبایی و سلامت پوست نیز می توان از شیر به عنوان یک محصول مراقبتی استفاده کرد. از قرن ها پیش انسان ها با این فواید آشنایی داشته اند و شما نیز برای داشتن پوست زیبا به درمان های گران قیمت و ماساژ و ... نیازی ندارید. در این مقاله با فواید شیر روی پوست و تاثیر آن در زیبا کردن و درخشان تر شدن پوست و روش صحیح استفاده از آن آشنا خواهیم شد.

روزنه های پوستی را کوچک کنید: تنها فواید شیر روی پوست ثابت نشده بلکه بیشتر لبنیات چنین خاصیتی دارند. مانند ماست یا خامه ترش که اگر این ماده را روی پوست بمالید و به مدت ۱۵ تا بیست دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی کنید شاهد کوچک تر شدن روزنه های پوستی خواهید بود.

قبل از استفاده از شیر مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیت پوستی نداشته باشید. درصورتی که آلرژی دارید از مصرف محصولات لبنی جلوگیری کنید و آن را روی پوست خود نزنید.بهتر است از شیر گاو استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری به دست بیاورید و از التهاب و شکنندگی پوست جلوگیری کنید.درصورتی که هر نوع قرمزی یا ناراحتی را حس کردید، بلافاصله ماسک را از صورت خود پاک کنید و این روش را ادامه ندهید.

لایه برداری

کلئوپاترا، ملکه ی مصری، برای زیبایی و افزایش نرمی پوست خود از حمام شیر استفاده می کرد.حمام شیر نه تنها سبب نرم شدن و لایه برداری پوست می شود، بلکه از پوست تان حفاظت می کند و بیماری های التهاباتی پوست مانند اگزما پوستی را تسکین می دهد.لاکتیک اسید کمک می کند تا پروتئین های غیرفعال و سلول های مرده ی پوست ازبین برود. درنتیجه سلول های پوست لایه برداری می شود. پروتئین و چربی سبب درخشندگی و نرمی پوست های ناهموار می شود و خشکی را برطرف می کند.می توانید برای نرم کردن پوست کودک خود ۵ فنجان شیر، نصف فنجان عسل و چند قطره روغن مورد علاقه ی خود را درون تشت حاوی آب گرم بریزید و کودک را حمام کنید.

جوش

شیر حاوی ویتامین هایی است که برای پوست بسیار خوب است. از این جمله می توان به ویتامین A اشاره کرد که خشکی پوست را ازبین می برد. همچنین شیر در از بین بردن جوش مؤثر است. شیر نه تنها با از بین بردن چربی های اضافی و آلودگی، پوست را تمیز می کند، بلکه حاوی لاکتیک اسید است که با میکروب هایی که به عنوان علت جوش شناخته می شوند، مبارزه می کند.می توانید پوست خود را تمیز کنید و شیر را روی آن و به ویژه در نواحی دارای جوش بزنید. بااین کار جوش ها بدون باقی ماندنِ جای جوش ازبین می روند.

تمیز کردن صورت

استفاده از شیر تازه و جو برای تمیز کردن پوست سبب می شود تا مواردی مانند سلول های مرده ی اضافی، چربی، آلودگی و کثیفی از عمق منافذ پوست تان خارج شود.۱ قاشق غذاخوری جوی آسیاب شده و ۱ قاشق غذاخوری شیر تازه را باهم ترکیب کنید؛بعد از این که صورت خود را تمیز کردید، ماسک را روی صورت بگذارید و به آرامی با انگشتان روی تمام نواحی صورت بمالید؛اجازه دهید تا ماسک برای ۱۵ دقیقه باقی بماند؛صورت را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

حفظ رطوبت پوست

لاکتیک اسید موجود در شیر سبب کاهش لکه های پوستی، ازبین رفتن خشکی پوست، آب رسانی به پوست، ازبین رفتن جوش و رفع آفتاب سوختگی می شود.می توانید با استفاده از تکه ای پنبه کمی شیر تازه را به عنوان ماسک روی صورت خود بمالید؛اجازه دهید تا ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت تان باقی بماند؛صورت تان را با آب سرد بشویید؛سپس آن را با حوله خشک کنید.با استفاده از این ماسک نرمی و رطوبت را روی پوست خود احساس می کنید.

از بین بردن ترک پاها

استفاده از شیر برای پاشویه کردن نه تنها سبب از بین رفتن ترک های پا می شود، بلکه سبب آرامش یافتن پا ها نیز خواهد شد و هر نوع فشار و دردی را برطرف می کند.پاهای خود را در ظرفی که حاوی ۲ فنجان شیر گرم و ۴ فنجان آب است قرار دهید؛ترک های پاهایتان را با سنگ پا ازبین ببرید و پاها را با حوله خشک کنید.با این روش پاها و انگشتان تان بسیار نرم و مرطوب خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (652 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (50 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان