روستای پیرگوس سانتورینی و زیبایی های آن!

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
روستای پیرگوس سانتورینی و زیبایی های آن!
روستای پیرگوس سانتورینی قبل از فیرا مرکز جزیره بوده است و به خانه‌ هایی سفید با معماری سیکلادی معروف است. در اطراف این شهر می توانید خرابه‌ های قلعه ‌ای از قرون وسطا بر فراز تپه را مشاهده کنید. در این شهر برخی از تاسیسات گردشگری همانند رستوران و هتل به چشم می خورند و شما می توانید یک اقامت متفاوت را در دل خرابه های این شهر بگذرانید.

در هفت و نیم کیلومتری جنوب فیرا، مکانی متفاوت از کل سانتورینی پدیدار می‌شود، جاذبه‌ای که قدمت آن به روستاهای زیبای یونانی گذشته باز می‌گردد. روستای پیرگوس سانتورینی یکی از بهترین روستاهای این جزیره است که پایتخت سابق سانتورینی به شمار می‌رود. در این روستا، سرعت زندگی آرام‌تر است. گربه‌ها در کوچه‌ها قدم می‌زنند، خانواده‌ها برای رفتن به کلیسا بهترین لباس‌های خود را می‌پوشند، و درس‌های پیانو از پنجره‌های باز جامعه فرهنگی شنیده می‌شود.در این مطلب تصمیم داریم شما را این جاذبه فوق العاده و ویژگی‌های آن آشنا کنیم تا اگر قصد سفر به یونان را دارید، از تماشای آن بی‌نصیب نمانید!

کل جزیره سانتورینی حدود 3600 سال پیش و به‌واسطه فوران آتشفشان ایجاد شده است. ولی جزیره سانتورینی یونان تنها محدود به این بخش‌ها نمی‌شود و جاذبه‌ها و حتی روستاهای مختلف دیگری را نیز در خود جای‌داده است که اگرچه تمام آن‌ها زیبا و دیدنی هستند ولی عموم این جاذبه‌ها نتوانستند شهرت جهانی همچون منطقه اویا را به‌دست بیاورند.

روستای پیرگوس سانتورینی

به‌طور کلی، جزیره سانتورینی دارای تاریخ غنی و همچنین موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای است که این دو مورد توانسته‌اند تمامی روستاها و بخش‌های این جزیره را بسیار محبوب سازند.

پیرگوس (Pyrgos) یکی از کم‌جمعیت‌ترین روستاهای جزیره سانتورینی است که در فاصله 7 کیلومتری از پایتخت این جزیره واقع شده. روستای پیرگوس در بخش مرتفع جزیره سانتورینی ساخته شده است و همین امر باعث می‌شود تا در این روستا چشم‌اندازهایی فوق‌العاده دیدنی و در همه جهات به کل جزیره وجود داشته باشد.

جالب است بدانید که روستای پیرگوس درگذشته به‌عنوان پایتخت این جزیره شناخته می‌شده است و به همین خاطر است که در مرتفع‌ترین بخش این روستا یک کاخ قدیمی وجود دارد که درواقع بازمانده‌های مرکز فرماندهی این منطقه بوده است.

به‌طور کلی، آنچه روستای پیرگوس را منحصربه‌فرد و جذاب می‌سازد، خلوت بودن و حضور کمرنگ گردشگران در این روستا است. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که اقامتی کم‌هزینه، ساکت و در اوج آرامش را در این روستا تجربه کنید.

روستای پیرگوس سانتورینی

آشنایی با روستای پیرگوس سانتورینی و تاریخچه آن

پیرگوس به جواهر پنهان سانتورینی شهرت دارد و یکی از زیباترین روستاهای این منطقه است. این روستا مناظر شگفت انگیزی از کل جزیره سانتورینی را به رخ می‌کشد. پیرگوس زیباترین روستای حفاظت شده در سانتورینی است که 5 قلعه قرون وسطایی جزیره، کلیساهای گنبدی آبی و خانه‌های غاری سفیدکاری شده در آن وجود دارد.

این روستا با وجود موقعیت مرکزی آن در جزیره، از توسعه‌ای که در جاهای دیگر در سانتورینی انجام شده در امان مانده است. در هر گوشه و کناری از این روستا، یک فرصت عالی برای عکاسی وجود دارد و شما می‌توانید در خیابان‌های قرون وسطایی آن پرسه بزنید.

پیرگوس در ابتدا یک صومعه بود و با ورود ونیزی‌ها در آغاز قرن سیزدهم، به یک دهکده تبدیل شد. در آن زمان پیرگوس یکی از پنج دهکده در سانتورینی به شمار می‌رفت که دور تا دور آن را دیوارهای قطور ساخته بودند و داخل آن‌ها خانه‌هایی دو یا سه طبقه وجود داشت. این روستا فقط یک ورودی داشت که امنیت روستا را تامین کرده و اهالی را از دزدان دریایی که در دریاها پرسه می‌زدند، در امان نگه می‌داشت.

با گذشت زمان و با کاهش خطر تهاجم دزدان دریایی، روستاییان روزنه‌های پنجره و بالکن‌های سرپناهی ایجاد کردند و روستا از دیوارها فراتر رفت. به تدریج افراد بیشتری در این روستا ساکن شدند و روستای پیرگوس سانتورینی (Pyrgos village Santorini)، هنوز هم یکی از روستاهای زیبا و پرتردرد در سانتورینی به شمار می‌رود.

روستای پیرگوس سانتورینی

معروف‌ ترین جاذبه‌ های پیرگوس

پیرگوس جاذبه‌های زیادی دارد و کسانی که از این روستا بازدید می‌کنند، می‌توانند از هر گوشه آن لذت ببرند.معروفترین جاذبه‌های این روستا عبارتند از:

  • قلعه پیرگوس (کاستلی):چند کفش پیاده روی راحت بپوشید و به آرامی از مسیرهای سنگ فرش‌شده‌ای که از میدان اصلی منتهی می‌شوند، عبور کنید. این تنها راهی است که می‌توانید از قلعه پیرگوس دیدن نمایید که بهترین اثر حفظ شده از پنج قلعه ونیزی است که زمانی در جزیره قرار داشتند.

  • کلیساهایی با گنبدی آبی:در این روستا بیش از 40 کلیسا با گنبد آبی وجود دارد که در اطراف روستا پراکنده شده‌اند. البته بسیاری از کلیساها برای عموم باز نیستند.

  • موزه سانتورینی گذشته، دهکده فرهنگی:موزه گذشته سانتورینی که دهکده فرهنگی نیز نامیده می‌شود، به شما امکان می‌دهد در زمان به عقب برگردید. این موزه یک موزه فرهنگی است که لباس‌های محلی، عکس‌ها و فضای داخلی خانه‌های معمولی را نشان می‌دهد.

کار هایی که باید هنگام اقامت در روستای پیرگوس انجام دهید

یکی از بزرگترین لذت‌های اقامت در پیرگوس این است که احساس می‌کنید در یکی از زیباترین مکان‌های سانتورینی اقامت دارید. شما می‌توانید در اطراف دهکده پرسه بزنید، از ناهارهای آرام لذت ببرید و شراب‌های اصیل یونانی را بنوشید. اگر احساس شن و ماسه بین انگشتان پا را دوست دارید، می‌توانید به سواحل نزدیک این روستا بروید.

خلاصه

پیرگوس تا حدود سال 1800 میلادی و قبل از ثرا پایتخت سانتورینی بوده است. مانند ثرا، پیرگوس هم مجموعه‌ای از کلبه‌های روستایی سفید کاری شده است که در اطراف خرابه‌های یک قلعه‌‌ی بالا تپه‌ای ساخته شده‌اند. این شهر تقریبا فراموش شده بود تا اینکه در سال 2004 مورد توجه قرار گرفت و به تبع آن چندین رستوران کوچک و هتل بوتیک هم در آن تاسیس شد. این منطقه در مرکز جزیره و 8 کیلومتری ثرا قرار دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (445 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (9 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد