روستای پیرگوس سانتورینی و زیبایی های آن!

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
روستای پیرگوس سانتورینی و زیبایی های آن!
روستای پیرگوس سانتورینی قبل از فیرا مرکز جزیره بوده است و به خانه‌ هایی سفید با معماری سیکلادی معروف است. در اطراف این شهر می توانید خرابه‌ های قلعه ‌ای از قرون وسطا بر فراز تپه را مشاهده کنید. در این شهر برخی از تاسیسات گردشگری همانند رستوران و هتل به چشم می خورند و شما می توانید یک اقامت متفاوت را در دل خرابه های این شهر بگذرانید.

در هفت و نیم کیلومتری جنوب فیرا، مکانی متفاوت از کل سانتورینی پدیدار می‌شود، جاذبه‌ای که قدمت آن به روستاهای زیبای یونانی گذشته باز می‌گردد. روستای پیرگوس سانتورینی یکی از بهترین روستاهای این جزیره است که پایتخت سابق سانتورینی به شمار می‌رود. در این روستا، سرعت زندگی آرام‌تر است. گربه‌ها در کوچه‌ها قدم می‌زنند، خانواده‌ها برای رفتن به کلیسا بهترین لباس‌های خود را می‌پوشند، و درس‌های پیانو از پنجره‌های باز جامعه فرهنگی شنیده می‌شود.در این مطلب تصمیم داریم شما را این جاذبه فوق العاده و ویژگی‌های آن آشنا کنیم تا اگر قصد سفر به یونان را دارید، از تماشای آن بی‌نصیب نمانید!

کل جزیره سانتورینی حدود 3600 سال پیش و به‌واسطه فوران آتشفشان ایجاد شده است. ولی جزیره سانتورینی یونان تنها محدود به این بخش‌ها نمی‌شود و جاذبه‌ها و حتی روستاهای مختلف دیگری را نیز در خود جای‌داده است که اگرچه تمام آن‌ها زیبا و دیدنی هستند ولی عموم این جاذبه‌ها نتوانستند شهرت جهانی همچون منطقه اویا را به‌دست بیاورند.

روستای پیرگوس سانتورینی

به‌طور کلی، جزیره سانتورینی دارای تاریخ غنی و همچنین موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای است که این دو مورد توانسته‌اند تمامی روستاها و بخش‌های این جزیره را بسیار محبوب سازند.

پیرگوس (Pyrgos) یکی از کم‌جمعیت‌ترین روستاهای جزیره سانتورینی است که در فاصله 7 کیلومتری از پایتخت این جزیره واقع شده. روستای پیرگوس در بخش مرتفع جزیره سانتورینی ساخته شده است و همین امر باعث می‌شود تا در این روستا چشم‌اندازهایی فوق‌العاده دیدنی و در همه جهات به کل جزیره وجود داشته باشد.

جالب است بدانید که روستای پیرگوس درگذشته به‌عنوان پایتخت این جزیره شناخته می‌شده است و به همین خاطر است که در مرتفع‌ترین بخش این روستا یک کاخ قدیمی وجود دارد که درواقع بازمانده‌های مرکز فرماندهی این منطقه بوده است.

به‌طور کلی، آنچه روستای پیرگوس را منحصربه‌فرد و جذاب می‌سازد، خلوت بودن و حضور کمرنگ گردشگران در این روستا است. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که اقامتی کم‌هزینه، ساکت و در اوج آرامش را در این روستا تجربه کنید.

روستای پیرگوس سانتورینی

آشنایی با روستای پیرگوس سانتورینی و تاریخچه آن

پیرگوس به جواهر پنهان سانتورینی شهرت دارد و یکی از زیباترین روستاهای این منطقه است. این روستا مناظر شگفت انگیزی از کل جزیره سانتورینی را به رخ می‌کشد. پیرگوس زیباترین روستای حفاظت شده در سانتورینی است که 5 قلعه قرون وسطایی جزیره، کلیساهای گنبدی آبی و خانه‌های غاری سفیدکاری شده در آن وجود دارد.

این روستا با وجود موقعیت مرکزی آن در جزیره، از توسعه‌ای که در جاهای دیگر در سانتورینی انجام شده در امان مانده است. در هر گوشه و کناری از این روستا، یک فرصت عالی برای عکاسی وجود دارد و شما می‌توانید در خیابان‌های قرون وسطایی آن پرسه بزنید.

پیرگوس در ابتدا یک صومعه بود و با ورود ونیزی‌ها در آغاز قرن سیزدهم، به یک دهکده تبدیل شد. در آن زمان پیرگوس یکی از پنج دهکده در سانتورینی به شمار می‌رفت که دور تا دور آن را دیوارهای قطور ساخته بودند و داخل آن‌ها خانه‌هایی دو یا سه طبقه وجود داشت. این روستا فقط یک ورودی داشت که امنیت روستا را تامین کرده و اهالی را از دزدان دریایی که در دریاها پرسه می‌زدند، در امان نگه می‌داشت.

با گذشت زمان و با کاهش خطر تهاجم دزدان دریایی، روستاییان روزنه‌های پنجره و بالکن‌های سرپناهی ایجاد کردند و روستا از دیوارها فراتر رفت. به تدریج افراد بیشتری در این روستا ساکن شدند و روستای پیرگوس سانتورینی (Pyrgos village Santorini)، هنوز هم یکی از روستاهای زیبا و پرتردرد در سانتورینی به شمار می‌رود.

روستای پیرگوس سانتورینی

معروف‌ ترین جاذبه‌ های پیرگوس

پیرگوس جاذبه‌های زیادی دارد و کسانی که از این روستا بازدید می‌کنند، می‌توانند از هر گوشه آن لذت ببرند.معروفترین جاذبه‌های این روستا عبارتند از:

  • قلعه پیرگوس (کاستلی):چند کفش پیاده روی راحت بپوشید و به آرامی از مسیرهای سنگ فرش‌شده‌ای که از میدان اصلی منتهی می‌شوند، عبور کنید. این تنها راهی است که می‌توانید از قلعه پیرگوس دیدن نمایید که بهترین اثر حفظ شده از پنج قلعه ونیزی است که زمانی در جزیره قرار داشتند.

  • کلیساهایی با گنبدی آبی:در این روستا بیش از 40 کلیسا با گنبد آبی وجود دارد که در اطراف روستا پراکنده شده‌اند. البته بسیاری از کلیساها برای عموم باز نیستند.

  • موزه سانتورینی گذشته، دهکده فرهنگی:موزه گذشته سانتورینی که دهکده فرهنگی نیز نامیده می‌شود، به شما امکان می‌دهد در زمان به عقب برگردید. این موزه یک موزه فرهنگی است که لباس‌های محلی، عکس‌ها و فضای داخلی خانه‌های معمولی را نشان می‌دهد.

کار هایی که باید هنگام اقامت در روستای پیرگوس انجام دهید

یکی از بزرگترین لذت‌های اقامت در پیرگوس این است که احساس می‌کنید در یکی از زیباترین مکان‌های سانتورینی اقامت دارید. شما می‌توانید در اطراف دهکده پرسه بزنید، از ناهارهای آرام لذت ببرید و شراب‌های اصیل یونانی را بنوشید. اگر احساس شن و ماسه بین انگشتان پا را دوست دارید، می‌توانید به سواحل نزدیک این روستا بروید.

خلاصه

پیرگوس تا حدود سال 1800 میلادی و قبل از ثرا پایتخت سانتورینی بوده است. مانند ثرا، پیرگوس هم مجموعه‌ای از کلبه‌های روستایی سفید کاری شده است که در اطراف خرابه‌های یک قلعه‌‌ی بالا تپه‌ای ساخته شده‌اند. این شهر تقریبا فراموش شده بود تا اینکه در سال 2004 مورد توجه قرار گرفت و به تبع آن چندین رستوران کوچک و هتل بوتیک هم در آن تاسیس شد. این منطقه در مرکز جزیره و 8 کیلومتری ثرا قرار دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲