رژ لب هایی که سرطان زا هستند!

  جمعه، 09 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
رژ لب هایی که سرطان زا هستند!
 استفاده از برق لب احتمال ابتلای خانم‌ها به سرطان پوست را افزایش می‌‌دهد.وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می‌‌روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این رژ لب به لباسی که در منزل می‌‌پوشید، می‌‌آید یا نه، و یا با رنگ پوست صورتتان هماهنگی دارد یا نه. ولی وقت آن رسیده است که در خرید رژ لب و برق لب هوشیارانه‌ عمل کنید .

استفاده از برق لب احتمال ابتلای خانم ها به سرطان پوست را افزایش می دهد.وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این رژ لب به لباسی که در منزل می پوشید، می آید یا نه، و یا با رنگ پوست صورتتان هماهنگی دارد یا نه. ولی وقت آن رسیده است که در خرید رژ لب و برق لب هوشیارانه عمل کنید و انتخاب های سالم تری داشته باشید.
توجه به spf رژ لب و برق لب، وجود سرب در آن و اصلی یا تقلبی بودن آن، از جمله مواردی است که در انتخاب این محصولات آرایشی باید مد نظر قرار دهید، ولی بد نیست بدانید که رژ لب های ارزان که به صورت غیر استاندارد تولید می شوند و فاقد spf هستند، ممکن است موجب ابتلای شما به سرطان شوند. spf رژ لب، همان spf ای است که بیشتر اوقات، آن را درباره کرم های ضد آفتاب شنیده اید و نشان می دهد که آن رژ لب تا چه اندازه می تواند از پوست شما در مقابل اشعه های زیان بار خورشید محافظت کند.

مواد خطرناک در رژلب

پارابن

روی برچسب رژلب را نگاه كنید و دنبال هر عبارتی باشید كه در آن واژه paraben وجود دارد، مثلا عبارت propylparaben، ethylparaben و. . . كه نشان می دهد یكی از مواد هم خانواده این ماده مضر در رژ لب وجود دارد. این ماده شیمیایی می تواند فعالیت های غددی را كمی مختل كند یعنی به عبارت ساده تر می تواند وضعیت هورمون ها را در بدن شما به هم بزند. این ماده به طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می شود و درواقع یك ماده نگهدارنده است كه از رشد میكروب ها جلوگیری می كند، این ماده همچنین در ریمل، كرم های صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و. . . . وجود دارد.

اكسی بنزون
اگر خواستید رژلب یا هر نوع كرم مخصوص لب بخرید كه روی آن ادعا شده بود كه از لب های شما در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت می كند حتما روی برچسب آن را ببینید تا در آن اكسی بنزون (Oxybenzone) نباشد، این ماده می تواند باعث به وجودآمدن حساسیت یا اختلال هورمونی شود حتی می تواند به سلول ها نیز آسیب برساند.
فتالات
واژه فتالات كه به صورت Phthalates ممكن است روی برچسب رژ لب دیده شود ماده ای است كه در آزمایشگاه مشخص شده و باعث به وجود آمدن اختلالات هورمونی می شود و با آزمایش روی حیوانات نیز مشاهده شد در جنین آنها نقص هایی را به وجود می آورد. معمولا دو قسم از این ماده در مواد آرایشی استفاده می شود؛ یكی بنزیل فتالات (BBP) و دیگری دی بوتیل فتالات (DBP).
بوتیل هیدروكسی
ماده بوتیل هیدروكسی كه روی برچسب ماده آرایشی شما به صورت (Butylated Hydroxyanisole) نوشته می شود به عنوان یك ماده نگهدارنده شناخته می شود اما چندی پیش موسسه ملی سم شناسی ایالات متحده اعلام كرد، می تواند منجر به سرطان شود اما متاسفانه در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مثل رژ لب و خط چشم این ماده وجود دارد.
فرمالدئید
فرمالدئید كه در خیلی از این محصول ها مثل رژ لب، لاك ناخن و... یافت می شود، می تواند باعث التهاب و تحریك پوستی شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود. رنگ های شیمیایی متعددی كه در محصول های مختلف به ویژه در محصول های زیبایی و آرایشی مصرف می شود، می تواند درصورت رعایت نكردن استانداردهای خاص، مشكل ساز باشد و علاوه بر عوارض پوستی، می تواند عوارض متعدد داخلی نیز داشته باشد.


مواد خوشبو كننده
روی برچسب مواد آرایشی خود را نگاه كنید تا در آن عبارت Fragrance وجود نداشته باشد. حتی گاهی در تولید عطر و ادكلن، باز مقدار زیادی ماده معطركننده به محصول اضافه می شود كه می توانند باعث سردرد، سرگیجه، آلرژی پوستی و تغییرات رنگ پوست شوند. هرگاه قصد خرید یك محصول آرایشی و بهداشتی داشتید دقت كنید كه روی آن عبارت fragrance free نوشته شده باشد.

رژ لب های حجم دهنده التهاب می آورند

رژ لب حجم دهنده یا lip explosion، نمای لب ها را ظرف چند دقیقه، حجیم و قرمزتر می کند. این محصولات حاوی پپتیدی جدید به نام Pal-GHK (پالیتونیل تری پپتید) است که یک مرطوب کننده، پف دهنده، افزایش دهنده قرمزی لب، آنتی اکسیدان و البته معطر است.اما چون برخی از این محصولات حاوی عصاره گیاه گزنه هستند می توانند باعث التهاب شدید و ورم لب ها شوند و در افرادی که آلرژی دارند، این واکنش حساسیتی می تواند بسیار شدید و خطرناک باشد.

رژ قرمز سرطان زاست

رژ لب هایی که رنگ های قرمز دارند، حاوی مقادیر زیادی سرب هستند که برای سلامت مصرف کنندگان خطرناک است و باید با مواد بی خطر جایگزین شوند. سرب ماده ای است که قابلیت جذب شدن از راه پوست را دارد. این ماده وقتی وارد بدن می شود علائم مسمومیت ایجاد می کند و نخستین علامتش هم کم خونی شدید است. البته خوشبختانه سرب به هیچ وجه خاصیت ایجاد سرطان پوست ندارد و فقط به دلیل اینکه ممکن است در محصولاتی مثل رژ لب که خورده می شوند، و جذب دستگاه گوارش می شوند، ایجاد مسمومیت کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (209 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (160 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (38 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (33 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (14 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس