روش تهیه شوید پلو با تن ماهی

  چهارشنبه، 14 مهر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه شوید پلو با تن ماهی
شوید پلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای فوری و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع اماده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی سریع در ادامه با ما همراه باشید.

شوید پلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که در زمان هایی که وقت کافی برای تهیه سبزی پلو با ماهی را ندارید می توانید این غذای خوشمزه را جایگزین کنید. شوید پلو با تن ماهی خیلی سریع آماده می شود و طعم بسیار عالی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر شوید پلو با تن ماهی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری شوید پلو با تن ماهی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای شوید پلو با تن ماهی

  • لیمو (تازه برای تزیین) به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • شوید خشک یا تازه به مقدار لازم
  • تن ماهی ۱ قوطی
  • برنج ۱.۵ پیمانه

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

  1. برنج را بشویید و با مقداری نمك اجازه دهید كمی خیس بخورد.
  2. قابلمه برنج را روی شعله گاز قرار داده کمی روغن می ریزیم . وقتی آب برنج رو به تمام شدن است ماهی تن و شوید خشک را داخل برنج می ریزید و مواد را با هم مخلوط می کنید.
  3. بعد از اینکه آب برنج تبخیر شد دم کن روی در قابلمه می گذارید و وقتی کمی بخار داد زیر برنج را کم می کنید تا برنج دم بکشد.
  4. بعد در صورت موجود بودن با سبزی تازه و برش های لیمو غذای لذیذتان را سرو می کنید.

مواد لازم برای شوید پلو با تن ماهی روش دوم

  • برنج: ۵ پیمانه
  • تن ماهی: ۲ عدد
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • سیر: ۴ عدد له شده
  • پیازچه: ۳ ساقه نگینی خرد شده
  • سبزی معطر شامل گشنیز، شوید و جعفری: ۲ پیمانه ساطوری شده
  • زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری: به میزان دلخواه
  • کره: ۵۰ گرم
  • روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی روش دوم

برای تهیه شوید پلو با تن ماهی که به «پلو بندری» هم مشهور است لازم است از چند ساعت قبل برنج را در آب و نمک بخیسانید. همانند تهیه پلو تن ماهی با گوجه فرنگی، برای تهیه این پلو هم ابتدا سیر له شده و پیازچه ساطوری شده را کمی با هم تفت می دهیم و سپس گوجه ها را اضافه می کنیم. وقتی که آب گوجه ها کشیده شد، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید، کمی که تفت خورد تن ماهی را اضافه کنید و با ادویه های دلخواه تان مزه دار کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج ها را در آن بریزید.

بعد از حدود ده دقیقه برنج را آبکش کنید. بعد از آبکش کردن برنج، سبزی های پلو را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید. اگر طعم زردچوبه را می پسندید کمی به ترکیب برنج و سبزی اضافه کنید و با به آرامی ترکیب کنید. حالا نوبت دم کردن پلو است. به همان ترتیب رایج پلوها مقداری روغن در قابلمه بریزید، بعد از این که روغن داغ شد لایه لایه برنج و محتویات لای پلو را در قابلمه بریزید. لایه آخر، برنج باشد و روی آن زعفران آب کرده بریزید. به مدت نیم ساعت به پلو زمان بدهید تا دم بکشد و ته دیگ خودش را بگیرد. برای این که برنج زودتر دم بکشد دو تا سه دقیقه ابتدایی حرارت را زیاد کنید تا پلو بخار کند و سپس حرارات شعله را کم کنید. برای به دست آوردن یک ته دیگ طلایی در ۵ دقیقه آخر پخت، حرارت را زیاد کنید اما مراقب باشید ته دیگ نسوزد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان