روش تهیه سیب زمینی شکم پر لذیذ

  سه شنبه، 16 آذر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه سیب زمینی شکم پر لذیذ
سیب زمینی شکم پر یکی از گزینه‌های خوب برای شام است؛ یک غذای ساده و خوشمزه که هم بچه‌ها عاشق آن هستند و هم بزرگتر‌ها. سیب زمینی شکم پر هم به تنهایی می‌تواند یک وعده‌ی کامل باشد و هم می‌توان آن را در کنار غذای اصلی یا به عنوان پیش غذا سرو کرد.

سیب زمینی شکم پر یکی از انواع غذاهای بین المللی خوشمزه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی شکم پر

  • پیاز بزرگ خردشده ۱ عدد
  • سیب زمینی پخته شده بزرگ ۴ عدد
  • کره ۴ قاشق غذا خوری
  • کالباس ۴ برش
  • فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
  • پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
  • فلفل قرمز خرد شده ۱ قاشق چای خوری
  • قارچ تازه خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • پنیر چدار خرد شده ۳۰۰ گرم
  • خامه‏ معمولی ۱۰۰ گرم
  • نمک ۱ قاشق چای خوری
  • پیازچه خرد شده تازه ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

  1. برای تهیه سیب زمینی شكم پر، ابتدا فر را روی حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتیگراد) تنظیم کنید.
  2. با استفاده از یک چنگال رو پوست سیب زمینی سوراخ ایجاد كنید.
  3. سیب زمینی را برای حدود ۱ ساعت یا تا زمانی که نرم شود در فر قرار دهید.
  4. در یك تابه كالباس خرد شده را روی حرارت متوسط ​به ​بالا تفت دهید تا قهوه ای شود سپس آن را كنار بگذارید.
  5. کره را در یک تابه روی حرارت متوسط ​آب كنید و پیاز، قارچ، فلفل قرمز، پودر سیر، فلفل، پیازچه و نمک را با هم مخلوط كنید و هم بزنید تا پیازها نرم شوند.
  6. سیب زمینی های پخته شده را از فر خارج كنید و آن ها را از وسط نصف نموده و كمی درون آن ها را خالی كنید.
  7. خامه را به مخلوط اضافه كنید و نیمی از پنیر را به آن اضافه كنید و آن را درون سیب زمینی بریزید.
  8. پنیر باقیمانده و كالباس را بر روی مواد بریزید و سیب زمینی ها را باز به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که پنیر آب و روی آن قهوه ای رنگ شود.

مواد لازم برای سیب زمینی تنوری شکم پر روش دوم

  • سیب زمینی :8 عدد
  • کره:2 قاشق سوپخوری
  • سوسیس چرخکرده :450 گرم
  • پنیر چدار :2 فنجان
  • خامه ترش و پیازچه :برای تزیین

طرز تهیه سیب زمینی تنوری شکم پر روش دوم

طرز تهیه سیب زمینی تنوری شکم پر با سوسیس و پنیر فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت روشن کنید تا داغ شود.با چنگال چند سوراخ داخل سیب زمینی ها ایجاد کنید و مستقیماً آنها را روی توری فر قرار دهید و بگذارید تا 50 دقیقه ای در فر بپزد.رای امتحان میتوانید یک چاقو داخل سیب زمینی فرو ببرید و اگر چاقو به آسانی در آن فرو رفت ، زمان پخت سیب زمینی ها کافیست. سیب زمینی ها را روی یک توری بگذارید تا خنک شوند. و وقتی سیب زمینی ها کاملا خنک شدند ، آنها را از طول نصف کنید و گوشت سیب زمینی را با یک قاشق در بیاورید به طوری که ضخامت دیواره آن نیم سانتی متر باشد.سپس دو طرف پوست و داخل سیب زمینی ها را به کره آغشته کنید. مقداری نمک و فلفل هم روی آن بپاشید.سیب زمینی ها را به طوری که سمت پوست دار آن رو به بالا باشد داخل سینی فر بچینید. و فر را روی کباب پز بگذارید و اجازه دهید سیب زمین ها 2 دقیقه زیر کباب پز بمانند.بعد برگردانید و طرف دیگر آن را 2 دقیقه دیگر زیر کباب پز بگذارید. سپس سیب زمینی ها را از فر بیرون بیاورید.یک تابه ی نچسب و بزرگ را روی شعله ی نسبتاً پایین قرار دهید و سوسیس چرخکرده را در داخل آن تفت دهید و تکه های به هم چسبیده را خرد کنید.وقتی سوسیس ها کاملا پخته شدند آنها را داخل سیب زمینی ها بریزید و روی هر کدام 2 قاشق سوپخوری پنیر بریزید و مجددا بگذارید سیب زمینی ها 4 تا 5 دقیقه تا زیر کباب پز قرار بگیرند تا پنیر آب شود.سیب زمینی ها را با خامه ترش و پیازچه خرد شده تزئین کنید و به صورت داغ سرو نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (220 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (113 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (39 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (24 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (21 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جراحان زیبایی زیرزمینی و اینستاگرامی و نیازِ فیکِ زیبا شدن!
آغاز ثبت‌نام کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین
امکان انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به پردیس‌های شهریه‌دار دانشگاه دولتی امکان‌پذیر شد
(ویدئو) سوتی‌های وحشتناک غول‌های تکنولوژی/ 10 لحظه شوکه‌کننده از رویدادهای معرفی محصول در کمپانی‌های بزرگ!/ قیافه‌ی استیو جابز و ایلان ماسک محشره 😂
(ویدئو) قایق‌های برقی پرنده؛ گامی نوین در جهت حفظ محیط زیست! / استکهلم میزبان اولین قایق برقی پرنده‌ی جهان
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موشک" متفاوت در سایت موشکی را در عرض 5 ثانیه شناسایی کنند
تست دقت/ حتی افرادی با قدرت بینایی 10 از 10 نمی‌توانند در 4 ثانیه "پاندای" متفاوت را در این "باغ وحش" شلوغ پیدا کنند
(ویدئو) رقص تراشه‌های چوب در دستان هنرمند خلاق/ نابغه‌ای که از ابزارآلات ساختمانی برای خلق اثرهای هنری زیبا استفاده می‌کند
ویدیو/ وقتی "آقا رشید" قربانی آتیش سوزوندن همکلاسی‌هاش میشه ولی سابقه‌اش اینقدر خرابه که ناظم هم باورش نشد...
ویدیو/ شاهکاری هنری از ایجاد افکت و صداگذاری کارتون "تام و جری" که حتماً باید ببینید
(ویدئو) رفتار عجیب عقاب‌ها که شما را شگفت‌زده خواهد کرد / پرنده‌ای که با قربانی کردن اعضای بدنش مانند ققنوس دوباره از خاکسترش متولد می‌شود!
روشن شدن تلفن مقتول پس از 10سال، مچ قاتل را باز کرد
از بازگشت مهران مدیری تا خداحافظی جو بایدن در حواشی داغ امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
ویدیو/ دکتر عباس موزون: بزرگترین درسی که واقعۀ کربلا داد این بود که "هول نزنیم" و "هُل ندهیم"
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با موزیک انیمیشن «کوکو»
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت