دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

رینگ پیستون چیست و چه کاربردی دارد؟ 

پنجشنبه، 25 آبان 1402
رینگ پیستون ها یکی از اجزای تشکیل دهنده پیستون و محفظه احتراق اند که فاصله میان پیستون و دیواره سیلندر را پر می کنند و از یک طرف اجازه ورود محصولات احتراق به حمام روغن را نمی دهند و از طرف دیگر مانع از ورود روغن به محفظه احتراق می شوند.ما در این مطلب از ساعد نیوز بیشتر با رینگ پیستون آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

رینگ‌های پیستون به سخن ساده، یک درزگیر بین پیستون و دیواره سیلندر ایجاد می‌کنند که از ورود گازهای احتراق تحت‌فشار به مخزن روغن جلوگیری می‌کند.

رینگ پیستون چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

رینگ پیستون درحقیقت رینگ‌ها یا حلقه‌های فلزی هستند. جنس این رینگ‌ها از چدن خاکستری است. چدن خاکستری فلزی است که حساسیت کمی در برابر گرما از خود نشان می‌دهد.این فلز بسیار مقاوم است و قابلیت ارتجاعی خوبی نیز دارد. تعداد رینگ پیستون به کار رفته در هر موتور به نوع موتور بستگی دارد. تعداد این رینگ‌ها اغلب 3 تا 5 است و گاهی اوقات حتی به 7 عدد نیز می‌رسد.تعداد رینگ موتور زیاد (بین 5 تا 7) رینگ اغلب در موتورهای دیزلی کاربرد دارد. اما اغلب موتورهای بنزینی 3 تا 4 رینگ پیستون دارند.

رینگ پیستون نقش بسزایی را در آب بندی بخش های مختلف پیستون ایفا می‌کند و در بین شیار های رینگ نشین قرار می‌گیرد. بدون وجود این رینگ ها و ایجاد آب بندی در پیستون، موتور خودرو قادر به فعالیت صحیح نبوده و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم خواهد کرد.بنابراین می‌توان برای رینگ پیستون وظایف زیر را در نظر گرفت:

  • کاهش تماس بین پیستون و جداره سیلندر تا جای ممکن، با ایجاد فاصله میلیمتری

  • پیشگیری از اصطکاک سطوح پیستون و جداره سیلندر و ممانعت از فرسودگی بیش از حد این دو بخش

  • هدایت روغن درون سیلندر و پیشگیری از نفوذ آن به محفظه احتراق

  • عایق بندی محفظه احتراق و پیشگیری از نشت مخلوط سوخت و گاز از اطراف پیستون

  • پیشگیری از نفوذ دود درون محفظه احتراق به سطح پایین پیستون و سیلندر

  • انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر که دمای پایین تری دارد به منظور جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای این قطعات و بالا رفتن استهلاک آن‌ها

سخن پایانی

بنابراین وظایف اصلی رینگ پیستون شامل عایق‌بندی کامل سیلندر و همچنین پیشگیری از استهلاک بیشتر این قطعات یعنی سیلندر و پیستون است. درنتیجه رینگ پیستون خود نیاز به مقاومت بالا در برابر ضربات و تماس مداوم و مقاومت گرمایی بالایی دارد. به همین دلیل این قطعه را از فلزی مقاوم به گرما و ضربه می‌سازند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب