پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی با «سرکه سیب طبیعی»در طب سنتی

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی با «سرکه سیب طبیعی»در طب سنتی
سرکه سیب حاوی سطوح بالا از اسید کلروژنیک است؛ این ترکیب اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) را مهار می‌کند که به بهبود سلامت قلب و عروق منجر می‌شود؛ اگر سطوح کلسترول شما بیش از اندازه بالاست، غذاهایی با محتوای چربی بالا را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بنوشید.

پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی سطوح بالا از اسید کلروژنیک است؛ این ترکیب اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) را مهار می کند که به بهبود سلامت قلب و عروق منجر می شود؛ اگر سطوح کلسترول شما بیش از اندازه بالاست، غذاهایی با محتوای چربی بالا را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بنوشید.

سیب و کاهش کلسترول

جریان خون حاوی کلسترول است. هنگامی که مقدار این کلسترول بالا می رود بر جریان خون تاثیر گذاشته و باید کاهش یابد. سیب حاوی مواد مغذی و شیمیایی گیاهی است که به ترتیب فیتونوترینت و فیتوکمیکال نامیده می شوند. این مواد به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و کلسترول اضافی خون را کاهش می دهند. مصرف روزانه سیب تجزیه کلسترول را نسبت به حالت عادی ۲۰ درصد افزایش می دهد.

سیب برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

کاهش کلسترول خون و تسهیل جریان خون بر حفظ سلامتی قلب تاثیر دارد. همچنین، در مطالعات بیان شده که مصرف سیب مشکلات مرتبط با پلاک و التهاب دیواره شریان ها را کاهش می دهد.

این میوه سرشار از فیبر (دارای ۴ گرم فیبر به همراه پوست) بوده و خطر ابتلا به بیماری کرونری قلب را ۱۴ درصد کاهش می دهد. پکتین نوعی فیبر است که در سیب نیز موجود بوده و احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی را پایین می آورد.

سیب مواد مضر برای سلامت قلب ندارد!

سیب به دلیل نداشتن مواد مضر، سلامت قلب را حفظ می کند. برخی از این مواد شامل چربی اشباع، سدیم و کلسترول می شوند که مقادیر زیاد آن ها برای سلامت قلب مضر است. بنابراین، به بیماران قلبی توصیه می شود که یک یا دو سیب در روز میل کنند.

سیب برای کاهش حملات قلبی

سیب سرشار از پتاسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب است. فشار خون بالا یکی از عوامل بروز حملات قلبی است که پتاسیم موجود در سیب خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد.

سرکه سیب برای قلب

سرکه سیب درمانی برای بیماری های قلبی نیست! اما ثابت شده است که همین ماده باعث کاهش فشار خون بالا و کاهش سلول های چربی شکم می شود. اگرچه این بیماری به طور مستقیم بر سلامت قلب تأثیر نمی گذارد، ولی با کاهش مقدار تری گلیسیرید، ممکن است غیرمستقیم به نفع کسانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند قرار بگیرد.

مواد معدنی سیب

سیب سرشار از کلسیم، منیزیوم و پتاسیم است. این میوه همچنین حاوی پکتین، آنتی اکسیدان، اورسولیک اسید، ویتامین C و مقادیر اندک کالری است. مواد معدنی گفته شده نقشی کلیدی در حفظ سلامت قلب و تسهیل عملکرد های اصلی بدن ایفا می کنند.

صرف نظر از مصرف میوه سیب، می توان از آب آن نیز استفاده کرده یا سرکه آن را نیز به سالاد های خود اضافه کرد. حال که مزایای مصرف سیب را می دانید برای داشتن قلبی سالم، اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود را فراموش نکنید!

لی رغم خواصی که برای سرکه سیب ثابت شده، اثرات مثبت سرکه سیب برای سلامت قلب همچنان در دست بررسی است و حتی برخی منابع مطالعاتی آن را به کلی رد کرده اند.

سرکه سیب، معجون لاغری است

البته برای این مورد می توان تا حدودی دلیل علمی آورد. براساس آنچه که محققان در این زمینه ارائه داده اند، مصرف سرکه سیب با افزایش احساس سیر بودن و کاهش میل به غذا می تواند موجب شود که فرد غذای کمتری مصرف کند و در نتیجه با کاهش حجم کالری مصرفی، وزن کاهش می یابد.

اما این که مصرف سرکه سیب به خودی خود موجب چربی سوزی شود، پایه و اساس علمی ندارد.

خواص ضدسرطان سرکه سیب

خواص ضدسرطان سرکه سیب تا کنون در سطح کوچکی ثابت شده و هنوز قابلیت بررسی دارد. پس نمی توان از نظر علمی ثابت شده دانست.

تصویر

احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

بیماری های قلبی-عروقی و سکته در حال حاضر جزو عوامل اصلی مرگ و میر هستند. عوامل مختلفی ممکن است باعث بیماری های قلبی و عروقی شوند. برخی از این عوامل ژنتیکی و برخی دیگر تحت تأثیر محیط هستند. در این میان ممکن است بعضی از عوامل بیولوژیکی را بتوان با کمک سرکه سیب کاهش داد.

در یکی از مطالعات، تعدادی موش با رژیم غذایی کلسترول بالا تغذیه شدند. گروهی که در رژیم غذایی شان اسید استیک هم قرار داشت، میزان کلسترول و تری گلیسیرید بسیار کمتری داشتند. تری گلیسیرید نوعی چربی خون است که احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

سرکه سیب علاوه بر اسید استیک، اسید کلروژنیک هم دارد. این اسید یک آنتی اکسیدان است که تأثیری مشابه کافئین دارد و بر اساس نتایج تحقیقات مختلف، جلوی اکسید شدن ذرات کلسترول LDL را می گیرد. اکسید شدن ذرات کلسترول LDL یکی از عوامل مهم پیشرفت بیماری قلبی است.

این راه هم اضافه کنید که اسید استیک می تواند فشار خون را کم کند. البته بیشتر آزمایش ها در این زمینه روی موش های آزمایشگاهی انجام شده است.

تنها شواهد انسانی درباره تاثیر سرکه سیب در پیشگیری از بیماری های قلبی مربوط به تحقیقی است که در دانشگاه هاروارد انجام شد. نتایج این تحقیقات نشان دادن زن هایی که سالاد را با روغن و سرکه می خوردند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار داشتند.

در کل نتایج در این زمینه امیدوار کننده به نظر می رسد ولی هنوز نمی توان به طور قطع روی آن ها تکیه کرد. در هر حال اضافه کردن کمی سرکه سیب به سالاد ممکن است مفید باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!