سفید‌شدن پوست برنزه با این روش‌ها

  دوشنبه، 24 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
سفید‌شدن پوست برنزه با این روش‌ها
ما به شما کمک می‌کنیم تا از این پوست برنزه خود خلاص شوید و به حالت اول خود بازگردید. این روش‌ها را دنبال کنید تا از پوست برنزه خود رهایی یابید.

ه نظر می رسد، گذراندن تعطیلات در کنار دریا و استخر یا استفاده از دستگاه سولاریوم محبوب ترین فعالیت روز های داغ تابستان بوده باشد، اما چنین کاری تاثیرات خود را روی پوست شما می گذارد، حتی اگر به خطرات آن کاری نداشته باشید ممکن است دلتان بخواهد به رنگ طبیعی خود برگردید. ما به شما کمک می کنیم تا از این پوست برنزه خود خلاص شوید و به حالت اول خود بازگردید. این روش ها را دنبال کنید تا از پوست برنزه خود رهایی یابید.

لایه برداری كنید

وقتی پوست خود را لایه برداری كنید، سلول های مرده پوست تان از بین می رود. این روش می تواند به راحتی پوست برنزه شما را از بین ببرد. وقتی صورت خود را لایه برداری می كنید از اسكرابی استفاده كنید كه دانه های ریز نرم داشته باشد تا صورت شما را دچار التهاب یا خراشیدگی نكند. همچنین مراقب باشید اسكراب را با ملایمت استفاده كنید و بیش از حد آن را روی پوست خود نمالید. زمان لایه برداری بدن، می توانید از اسكراب های معمولی بدن استفاده كنید كه حاوی نمك طبیعی هستند. اما اگر پوست شما سخت برنزه و سوخته شده است، سعی كنید تمامی آن را در یك مرحله برندارید چون ممكن است به پوست شما آسیب برسد.

زندگی شیرین

شكر و گلیسیرین: در یك كاسه یك دوم فنجان شكر، چند قطره گلیسیرین و یك چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط كنید. این اسكراب را روی نواحی برنزه شده پوست خود بمالید. شكر پوست شما را به خوبی لایه برداری كرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد كرد در حالی كه لیمو برنزگی پوست شما را روشن تر خواهد كرد.

یك شوینده مناسب

آبلیمو: آبلیمو از تركیباتی است كه برای از بین بردن رنگ برنزه پوست بسیار استفاده و امتحان شده است. لیمو را قاچ كرده و روی ناحیه ای كه برنزه شده بمالید. 2 دقیقه آن را ماساژ دهید و به مدت 10 دقیقه آن را به حال خود رها كنید سپس مثل همیشه دوش بگیرید. اسید سیتریك داخل آبلیمو، سلول های مرده را از بین می برد و در نتیجه پوست برنزه شده به خوبی از بین می رود. با اینكه این شیوه به شما كمك خواهد كرد تا احساس تازگی كنید اما هنگام به كار بردن آن دقت كنید، اگر پوست تان شروع به خارش كرد، آن را سریع بشویید. این امكان هم وجود دارد كه پوست شما حساس شود، از این رو قادر به تحمل تاثیر این اسید روی پوست تان نخواهد بود.

یك تركیب عجیب

كشك و زردچوبه: كشك هم مانند لیمو، اسید طبیعی دارد و به از بین بردن برنزگی پوست كمك میكند. مقداری ماست خنك را در یك كاسه هم زده و اندكی زردچوبه به آن اضافه كنید. آن را به صورت، گردن و نواحی برنزه شده بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند تا كاملا خشك شود و سپس آن را با آب سرد بشویید. زردچوبه نیز كمك خواهد كرد تا درخششی روی پوست شما به وجود آید كه رنگ برنزه آن را به راحتی بپوشاند.

سیب زمینی: سیب زمینی تنها به درد درست كردن غذاهای خوشمزه برای حس چشایی شما نیست بلكه می تواند روی پوست هم معجزه كند. برای كمرنگ كردن برنزگی روی پوست، آب سیب زمینی را روی آن بزنید. برای تاثیر بیشتر می توانید به آب سیب زمینی یك قاشق سوپ خوری آبلیمو هم اضافه كنید. این معجون را با پنبه روی پوست تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. این كار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست تان به حالت اول بازگردد.

و اما پیشگیری بهتر است

جدای از اینها، می توانید از خمیر چوب صندل، عسل و پوست انبه یا موز له شده برای از بین بردن رنگ برنزه پوست خود استفاده كنید. اما بهترین كار این است که قبل از رفتن به مكان های آفتابی وسایل و ابزار پیشگیرانه را همراه داشته باشید. همیشه عینك آفتابی بزنید و برای محافظت از خودتان در برابر نور مستقیم خورشید از كرم های ضد آفتاب استفاده كنید. آب رسانی به پوست را فراموش نكنید كه امری بسیار مهم برای سلامت نگه داشتن پوست و كاهش تاثیرات اشعه های آسیب رسان آفتاب است.

ماست و گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان است که به روشن تر کردن پوست کمک می کند. از سوی دیگر ماست حاوی اسید لاکتیک است که موجب نرمی پوست می شود.

  1. یک گوجه فرنگی خام را از پوست جدا کنید.

  2. آن را با ۱ الی ۲ قاشق چای خوری ماست تازه مخلوط کنید

  3. این خمیر را روی پوست برنزه بزنید و پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید.

عصاره خیار

خیار بسیار برای پوست آفتاب سوخته و برنزه مفید است. خیار خواص خنک کنندگی دارد و به روشن کردن پوست برنزه کمک می کند.

  1. یک خیار را خرد کرده و آب آن را بگیرید.

  2. با استفاده از یک گلوله پنبه، آب خیار را به تمام سطح پوست بزنید.

  3. اجازه دهید آب خیار روی پوست خشک شود و سپس آبکشی کنید. شما می توانید برای تاثیر بیشتر

    مقدار کمی آب لیمو به آن بیافزایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (453 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (295 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) تصویری از خانه ابدی مادر الناز حبیبی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!