ساعدنیوز
ساعدنیوز

صفر تا صد نگارش و چاپ مقاله مهندسی برق

  شنبه، 15 آبان 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
صفر تا صد نگارش و چاپ مقاله مهندسی برق
در این مطلب، قصد داریم تا نحوه نگارش مقالات برق را توضیح دهیم. اگر رشته شما برق بوده و به‌ عنوان دانشجوی دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا می‌خواهید برای اولین بار موضوعی را انتخاب کنید و مقاله علمی پژوهشی، مقاله کنفرانسی یا مقالات ISI برق بنویسید، همراه ما باشید.

رشته مهندسی برق به مطالعه و کاربردهای مرتبط با الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک می پردازد. می توان مهندسی برق را به دو قسمت عمده تقسیم کرد: بررسی و طراحی سیستم های انتقال و تبدیل انرژی الکتریکی و قسمت بعدی بررسی و طراحی سیستم های الکترونیکی برای پردازش و انتقال اطلاعات، نظیر رایانه ها، سامانه های مخابراتی،مدارهای مجتمع، رادارها و نظایر آن. به بیان دیگر، مهندسان برق از الکتریسیته یا برای انتقال انرژی یا برای پردازش اطلاعات استفاده می کنند. فراگیرتر شدن استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش نیاز به انتقال و نیز پردازش سریع تر اطلاعات، مهندسی برق را به یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین زمینه های مهندسی و صنعت تبدیل کرده است.

محققین زیادی در سرتاسر دنیا، مطالعات خود را در زمینه های مختلف مهندسی برق، در قالب مقالات و یا سخنرانی در کنفرانس های بین المللی با محققین دیگر به اشتراک می گذارند تا در پیشرفت روز افزون این علم نقش داشته باشند. نوشتن و چاپ مقاله در رشته هایی همچون مهندسی برق که دارای گرایش های زیادی هستند، در مقایسه با رشته یی که تک گرایشی هستند، به نسبت کار سختی می باشد. علت آن هم گستردگی بالای پژوهش در این رشته ها و در مقابل تخصصی شدن مجلاتی است که مقالات مربوط به این رشته هارا چاپ می کنند. مسلما اگر شما مقاله ای در گرایش مخابرات نوشته باشید، ارسال آن به مجله ای که در زمینه الکترونیک است شاید مناسب نباشد و از سوی مجله ریجکت شود.

موضوع اولین چالش نویسنده

برای انتخاب موضوع توجه کنید که گرایش ها و کاربردهای رشته مهندسی برق بسیار وسیع است. موضوعاتی مانند مدارها و شبکه ها، سیستم کنترل، الکترونیک قدرت، مدارهای ولتاژ بالا، ریزپردازنده ها، پردازش سیگنال، پردازش تصویر و غیره ازجمله موضوعات مختلفی هستند که در گرایش های رشته مهندسی برق (الكترونیك، مخابرات، قدرت و كنترل) موردبررسی و تحلیل قرار می گیرند. در هر یک از این موضوعات، زمینه های متعدد تحقیقاتی وجود دارند. با توجه به این که دامنه تحقیقات در رشته برق بسیار گسترده است، برای شروع نخست یک دامنه و حوزه پژوهشی را انتخاب کنید. شما می توانید از اساتید خود بخواهید تا شما را در انتخاب موضوع راهنمایی کنند. آن ها معمولاً چند مقاله جدید از مجلات معتبر را به شما معرفی خواهند کرد. نیازی به مطالعه کامل این مقالات نیست. فقط چکیده مقالات را به صورت سطحی مطالعه کنید تا ببینید که آیا به آن موضوع علاقه مند هستید یا نه. اگر شما به استاد خود دسترسی نداشتید، به سایت معتبرترین مجلات برق مراجعه کنید (ISSN، ایمپکت فاکتور، Sjr و h-index تعیین کننده اعتبار مجلات هستند). جدیدترین مقالات را دانلود کرده و به صورت سطحی مطالعه کنید. سپس با توجه به علاقه و دانش خود یک یا دو مقاله مرتبط را انتخاب کنید. همواره انجام تحقیق، نگارش مقاله و پایان نامه زمان بر بوده و تاثیر بسزایی در ادامه مسیر کاری و تحصیلی شما دارد؛ بنابراین علاقه نقش مهمی در انتخاب موضوع و مقاله بیس دارد. اگر قبلاً حوزه پژوهشی خود را مشخص کردید، بهتر است با اساتیدی که در حوزه پژوهشی موردعلاقه شما کار کرده و مقاله منتشر کرده اند، صحبتی داشته باشید. آن ها می توانند به شما کمک کنند تا سریع تر متوجه شوید که چگونه نویسنده مقاله آن تحقیق را انجام داده تا بتوانید آن زمینه تحقیقاتی را دنبال کنید.

مهندسی برق

نگارش مقاله مهندسی برق

بعد از انتخاب مقاله بیس، آن را با دقت و با جزئیات کامل مطالعه کنید. هر بخش از مقاله، که برای شما ابهام داشت، آن بخش را بارها بخوانید و به ارجاعات بیان شده در مقاله بیس مراجعه کنید. آن قدر مقاله را دقیق مطالعه کنید که درواقع سوار بر موضوع باشید تا بتوانید ایده ای جدید برای مقاله خود ارائه دهید. این موضوع به شما کمک می کند تا محدودیت هایی که در مقاله وجود دارد را متوجه شده و برای بهبود آن بتوانید راه حلی ارائه دهید.

مقالات isi

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، اغلب نیازمند تحقیق و پژوهش برای پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی برق هستند تا بتوانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند. این کار همچنین امکان جذب در پروژه های تحقیقاتی را نیز برای آنها فراهم می کند. در واقع بهتر است بگوییم انجام پایان نامه مهندسی برق و پس از آن انجام تحقیقات و نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI برق پله های موفقیت برای دانشجویان هستند که با بالا رفتن از آنها مسیر خود را هموار می کنند. با این حال دانشجویان باید به کیفیت تحقیق و پژوهش خود نیز توجه کافی داشته باشند زیرا در غیر این صورت قادر به چاپ مقاله ISI برق در ژورنال های معتبر نخواهند بود.

استخراج مقاله ISI از پایان نامه

بسیار از دانشجویان در پایان نامه های خود تحقیقات جامع و کاملی را ارائه می دهند؛ تحقیقاتی کاملا بروز و متناسب با موضوعات جدید و مورد نیاز صنعت و جامعه. به جرات می توان گفت که این دانشجویان در واقع نیمی از مسیررا برای نگارش، پذیرش و چاپ مقاله مهندسی برق طی کرده اند. آنها تحقیقات خود را به بهترین شکل انجام داده اند و اکنون باید آن را در مسیر درست قرار دهند تا امتیاز داشتن مقاله ISI را نیز برای آنها داشته باشد. این دسته از دانشجویان اکنون باید به استخراج مقاله از پایان نامه بپردازند و تلاش کنند تا این کار را متناسب با فرمت مورد نیاز مقاله ISI در ژورنال های مختلف انجام دهند.

نگارش مقاله isi

حالا که دانشجویان مراحل قبلی را به درستی طی کرده اند، موضوع مناسبی انتخاب کرده اند و تحقیقات خود را انجام داده اند، نوبت به نگارش مقاله ISI برق می رسد. نگارش مقاله ISI برق باید طبق قواعد ژورنال ها باشد. البته میتوان ابتدا کلیات مقاله را نوشت و پس از آن به فرمت مورد نیاز درآورد. حتما می دانید که مقاله ISI حتما باید به زبان انگلیسی نوشته شود. اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارید می توانید ابتدا به زبان فارسی بنویسید و پس از آن از یک مترجم توانا کمک بگیرید. با این حال توصیه می کنیم حتما کلیدواژه های اصلی و تخصصی را در اختیار مترجم بگذارید تا از بابت ترجمه صحیح کلیدواژه ها آسوده خاطر باشید. در پایان هم می توانید اصل مقاله خود را همراه با ترجمه مقاله، در اخیتار مترجمی توانمند و معتمد بسپارید تا بازبینی نهایی را برای شما انجام دهد.

ترجمه مقاله isi

ترجمه مقاله ISI بخشی ضروری در فرآیند نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI است که می تواند تاثیر بسزایی در چاپ مقاله داشته باشد. پیش از ترجمه مقاله باید سطح زبان انگلیسی خود را بدانید و این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا من میتوانم مقاله ISI را با رعایت نکات نگارشی صحیح ترجمه کنم؟
  • آیا ترجمه انجام شده توسط من به اندازه کافی روان است تا داوران و خوانندگان به اشتباه نیفتند؟

اکنون اگر پاسخ این سوالات مثبت بود می توانید خود اقدام به ترجمه مقاله نوشته شده کنید. اما اگر هر کدام از این سوالها پاسخ منفی داشت بهتر است ریسک نکنید. در این صورت میتوانید مقاله را ترجمه کنید و از یک مترجم توانا برای بازبینی نهایی کمک بگیرید و یا اینکه از ابتدا کار را به یک مترجم پیشرفته و توانمند بسپارید.

در صورتی که ترجمه برای شخص شما زمانبر است بهتر است سراغ مترجم کاربلد بروید و ریسک نکنید. ارزش زمان در این فرآیند کم نیست و چه بسا در صورت هدر رفتن زمان زیاد کار شما دیگر نوآوری محسوب نشود.

جستجوی ژورنال مناسب isi

دانشجویانی که به دنبال پذیرش و چاپ مقاله ISI هستند اغلب به خوبی می دانند کدام ژورنال ها مناسب و معتبر هستند و کدام نیستند. بسیار مهم است که ژورنال مناسبی انتخاب کنید و سراغ ژورنال های جعلی یا لیست سیاه نروید. اگر اطلاعی از اسم و رسم ژورنال ها ندارید حتما این دو کار را انجام دهید:

  • از اساتید خود کمک بگیرید و از آنها لیستی از ژورنال های معتبر را بخواهید.
  • از دانشجویان مقاطع بالاتر کمک بگیرید و با کمک آنها لیست ژورنال های معتبر و قابل قبول را پیدا کنید.

شما همچنین می توانید پس از به دست آوردن لیست ژورنال ها به ساست آنها مراجعه کنید و یکی یکی آنها را چک کنید، مقالات آنها را ببینید و تحقیقات نهایی خود را انجام دهید.

اقدام به چاپ مقاله isi در مجله مناسب

دانشجویان رشته مهندسی برق در صورتی که میخواهند ادامه تحصیل دهند و یا وارد بازار کار شوند میبایست همانند سایر رشته ها مقاله بنویسند و آنرا در معتبر ترین مجلات به چاپ برسانند. یکی از پایگاههای معتبر بین المللی که در حوزه چاپ و نشر مقالات علمی برجسته فعالیت دارد، پایگاه isi میباشد. با پذیرش و چاپ مقاله در مجلات isi میتوان ۷ امتیاز از سقف ۲۲ امتیاز را برای مصاحبه دکتری کسب کرد. به همین دلیل دانشجویان رشته های مختلف از جمله رشته مهندسی برق گرایش زیادی به چاپ مقاله در این مجلات دارند.

هزینه چاپ مقاله isi

چاپ مقالات در هر زمینه و رشته در مجلات مختلف ، متفاوت است اما همیشه یک میانگین واحد برای هزینه چاپ مقاله isi وجود دارد که از طرف خود سازمان ای اس ای اعلام می شود. علاوه بر آن هزینه های خدمات و مراحل چاپ و موسسات چاپ مقاله ای اس ای جداگانه محاسبه می شود.

تاثیر مقالات isi بر اپلای

اهمیت ارائه مقاله ISI مهندسی برق برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی به خصوص دکتری بر کسی پوشیده نیست. دانشگاه های بین المللی اغلب بدون داشتن مقاله چاپ شده در ژورنال های معتبر به شما پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری نمی دهند. اگرچه داشتن مقاله برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اغلب ضرورت زیادی ندارد ولی نباید فراموش کرد که هرچه رزومه قویتر و پربارتر باشد امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبرتر بیشتر است. همچنین داشتن مقاله ISI تاثیرگذار کمک می کند تا بورس تحصیلی بهتری نصیب دانشجو شود.

اقدام به چاپ مشارکتی مقاله isi

درکنار دانشجویانی که تلاش بسیاری برای چاپ مقاله ISI میکنند، گروهی هم هستند که به دنبال همگروه شدن با دیگر هم رشته ای های خود هستند. این دسته از افراد در کار گروهی موفق ترند و قصد دارند تا با دانشجویان دیگر، تحقیق و پژوهش را انجام دهند و اقدام به چاپ مقاله مشارکتی ISI برق کنند. بدین ترتیب، گروهی از دانشجویان هم رشته با کمک هم تمامی مراحل نگارش، پذیرش و چاپ مقاله را پیش می برند.

آنچه در چاپ مقاله مشارکتی ISI برق اهمیت دارد تقسیم همه چیز بین دانشجویان است. در واقع در این حالت نه تنها انجام تحقیق و پژوهش با توجه به توانایی های هر فرد بر عهده اش قرار می گیرد بلکه هزینه های چاپ مقاله در تمامی مراحل ترجمه، سابمیت و هر هزینه دیگری، بین همه اعضای گروه تقسیم می شود.

چاپ مقاله اسکوپوس

چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس می­ تواند برای دانشجویان تا حدودی سخت و دشوار باشد زیرا به دلیل استقبال فراوان پژوهشگران از این مجلات داوری آن ها و ملاک ­های پذیرش مقالات سخت و دشوارتر شده است، اما غیر ممکن نیست با تلاش و کوشش مضاعف و کمک گرفتن از افراد حرفه ای و خبره در این حوزه به راحتی می توانید در این کار موفق شوید.

هزینه تمام شده چاپ در مجلات اسکوپوس

همانطور که می دانید چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس بسیار زمانبر و هزینه بر می ‍ باشد. و اگر مقاله شما ریجکت شود این هزینه و امتیاز را از دست خواهید داد بهتر است قبل از اینکه به فکر سابمیت مقاله باشید کلیه فرآیند نگارشی و کیفیت مقاله را با جدید ترین و به روزترین متد ها کنترل کنید و سپس مقاله را سابمیت نمایید. با توجه به اعتبار سنجی ژورنالها و شاخص q هزینه چاپ مقاله در این ژورنالها کاملا متفاوت می باشد.

در ژورنالهای q1 و q2 هزینه نسبتا پایین و در ژورنالهای q3 و q4 هزینه ها افزایش میابد و بالاتر می باشد. ژورنالهای اسکوپوس جز ژورنالهای خارجی به حساب می آیند و هزینه ها به دلار پرداخت می شوند و از همین رو با توجه به نوسانات قیمت دلار هزینه ها متغیر می باشد. به همین جهت هزینه ای نوشته نشده است

پایگاه اسکوپوس

چاپ مقاله علمی پژوهشی مهندسی برق

به مقالات و پژوهش هایی که نگرش های جدید و اطلاعات نوینی را وارد دنیای علم کنند ، مقالات علمی و پژوهشی گفته می شود. نویسندگان و محققان این مقالات ماه ها و گاها سال ها روی آن کار میکنند تا اطلاعات جدید و مفید را به دنیای علم ارائه دهند . داشتن ایده نو و نوآوری در موضوعی خاص رکن اصلی در چاپ مقاله علمی پژوهشی است. مقاله علمی پژوهشی بر روی تجزیه و تحلیل و همچنین تفسیر این داده ها شکل گرفته است و روی تجزیه اطلاعات کسب شده از تحقیقات پیشین تمرکزی ندارد.

سخن آخر

با وجود اینکه مقاله نویسی کار سخت و پیچیده ای است و دقت و تمرکز بسیاری می خواهد،اما نگارش مقاله تاثیر بسیاری بر روی استخدام و یا ادامه تحصیل دانشجویان و پژوهشگران دارد. دانشجویان رشنه مهندسی برق می توانند با نگارش مقاله های با کیفیت و سپس چاپ آن ها رزومه خوب و سطح بالایی داشته باشند و شانس قبولی بیشتری چه در مصاحبه های شغلی و چه در مصاحبه آزمون دکتری داشته باشند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (346 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (122 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (58 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (54 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (48 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (39 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (36 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (26 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (24 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (22 نظر) عکس عید نوروز محمدرضا گلزار در کنار عزیزش (22 نظر) مراسم عقد شیک و منحصربفرد برادرزاده سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ ایشالا عروسی خودت+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه تغییر چهره دختر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها بعد از فوت پدرش/ راسته که میگن خاک سرده اولین روز پدر شدن رضا قوچان نژاد/ ماشالا خدا حفظش کنه😍+عکس شام عزای شبانه منوچهر هادی برای خانواده پرجمعیتش در یک رستوران شیک و لاکچری بدون حضور یکتا ناصر/ خدا بهش صبر بده دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس خونه پدری لوکس و هوش پران محسن تنابنده نقی سریال پایتخت که عین کاخ میمونه/ چه مبلمان خوشگلی جشن عروسی فرزندان رهبر معظم انقلاب در منزل پدری بدون میوه و تنوع شام که اشرافی نبود آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ سخنگوی سپاه: ادعای آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد رونمایی از برادر قد بلند و دومتری لیلا بلوکات/ چقدر شبیه به هم هستن ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است (ویدئو) لو رفتن سوالات آزمون سمپاد در برنامهٔ تلویزیونی! (ویدئو) اعتراف باورنکردنی سلبریتی‌های محبوب در برنامهٔ اسکار/ در کنکور تقلب کردیم! بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید رونمایی از برادر خوش تیپ و قدبلند آزاده زارعی، باران آوای باران +عکس/ته چهره هاشون شبیه هم هست افشاگری شهاب حسینی از برخورد قابل تامل پدرش با او؛ بابام بهم گفت دیگه نمیخوامت و ...+ویدیو فوری: گزارش لحظه به لحظه از انفجارهای اصفهان / پاسخ اسرائیل بود؟ + فیلم لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان بغض و گریه لیلا حاتمی درباره پدرش؛ ناگفته‌های جدید خانم بازیگر درباره علی حاتمی+ویدیو غوغای صدای بهشتی و اجرای عاشقانه بی‌نظیر امیرحسین مدرس با آهنگ شجریان/ غلام نرگس مست تو تاجدارانند😍+ویدیو مراسم سالگرد ازدواج ساده و خلوت شاهرخ استخری و خانومش در حیاط باصفا و دلباز خونشون/ عجب کیک شیک و منحصر به فردی+عکس نگاهی به خانه لوکس و باکلاس ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها با چیدمان شیک و منحصر به فرد+عکس کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای گرفتن اولین عکس نوزادی از فرزندش حماسه آفرید/ کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت عکس خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال نون خ/ از سلمان تا... صحبت های عاشقانه محسن کیایی با روح پاک مادرش در برنامه صداتو اشک همه داوران رو درآورد!+فیلم حضور غیرقابل باور عادل فردوسی پور در جشن خانوادگی علی دایی/ عکس مشترک عادل فردوسی پور با همسر علی دایی در یک مجلس خصوصی سناریوهای علمی مختلف برای پایان جهان! هدیه خنده دار سلمان سریال نون خ برای هادی چوپان / پای هادی چوپان به نون خ باز شد+فیلم (ویدئو) درس اخلاق فوق خنده‌دار استاد محسن قرائتی/ وقتی خدا برای وزیر مملکت در مستراح کلاس میذاره! خلاقیت منحصربفرد شهرداری بوشهر برای زیباسازی خونه های قدیمی حماسه آفرید/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید😍 آخرین جشن تولدی که حامد سلطانی برای همسر اولش در خانه ابدی او گرفت/ حیف جوونیش که سهم خاک شد درخت میوه حیاط خانه حامد سلطانی با حال و هوای بهاری/ چه عکس خوشگلی انداخته👌😍 ایده های خلاقانه چیدمان میز صبحانه برای یک پذیرایی شیک و دل انگیز+عکس شام مفصل و سفره غذای رنگی خواهر ساره بیات برای خانواده پر جمعیت رضا قوچان نژاد/ چه ضیافتی برای خانواده شوهر به پا کرده
تیتر امروز   
بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس جشن عروسی فرزندان رهبر معظم انقلاب در منزل پدری بدون میوه و تنوع شام که اشرافی نبود آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ سخنگوی سپاه: ادعای آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید فوری: گزارش لحظه به لحظه از انفجارهای اصفهان / پاسخ اسرائیل بود؟ + فیلم لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403