سفر یک روزه اطراف تبریز کجا بریم

  چهارشنبه، 27 دی 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
سفر یک روزه اطراف تبریز کجا بریم
سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند در زمان اندک یک روزه برای شما و همراهانتان بسیار خاطره ساز باشد. با این شرط که از لحظه لحظۀ روزهای زیبای زندگی‌تان استفاده کنید و راضی نشوید که حتی دقایقی از آن را به بیهودگی سپری کنید. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

تبریز یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که در منطقه‌ای سردسیر میان کوه‌ها و جلگه‌های سرسبز قرار دارد. به‌دلیل موقعیت جغرافیایی برجسته تبریز، این شهر برای سال‌های بسیار پایتخت حکومت‌های مقتدر ایرانی بوده است و بسیاری از جاهای دیدنی تبریز در طول این سال‌ها به وجود آمده‌اند. جاهای دیدنی اطراف تبریز نیز تلفیقی از یادگارهای تاریخی و طبیعی از سال‌های دور هستند. اگر تمایل دارید گشتی در اطراف تبریز بزنید با ما همراه باشید.


روستای کندوان


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند به روستایی در دل کوه‌های سنگی و سخت ختم شود. روستایی که می‌تواند شبیه به کندوی عسل به نظر برسد. به قدر عسل شیرین است و این قدرت را دارد که شیرین‌ترین خاطرات را برای مهمانانش رقم بزند. هر زمان مهمان روستای دلنواز کندوان بودید، گلیم و جاجیم همراه خود سوغات بیاورید. سوغاتی که بسیار چشم‌نواز است و می‌تواند یادگار سفر کوتاه اما پرخاطره به کندوان باشد. این روستای دست‌کند و صخره‌ای یکی از مهمترین و ارزشمندترین آثار باستانی و تاریخی ایران زمین به شمار می‌رود.

روستای کندوان

روستای کندوان


روستای لیقوان و دره لیقوان


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند بی‌اندازه جذاب و هیجان‌برانگیز باشد. مخصوصاً اگر به دامنۀ کوه سهند و درۀ لیقوان سفر کنید. همان دره‌ای که حتی اگر در دورترین شهرها از تبریز زیبا زندگی کنید، آوازۀ پنیر خوشمزه و مرغوب آن را شنیده‌اید. آب و هوای این منطقه بسیار خوش است و اصلاً ماجرای خوشمزگی پنیرهای لیقوان هم همین است. چون آب و هوای لطیف این منطقه سبب می‌شود محصولات لبنی و طبیعی این منطقه نیز از کیفیتی بسیار بالا برخوردار باشد.

دره لیقوان

دره لیقوان


کلیسای سنت استپانوس جلفا


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند به منزلۀ قدم‌گذاشتن بر یکی از جذاب‌ترین میراث جهانی یونسکو باشد. اگر و تنها اگر در همان یک روز آخر هفته کلیسای سنت استپانوس جلفا را انتخاب کنید. این کلیسا یادگاری از قرن نوزدهم میلادی است البته ناگفته نماند که در عصر صفویه مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

  • آدرس کلیسای سنت استپانوس جلفا: آذربایجان شرقی، 17 کیلومتری غرب شهر جلفا.

کلیسای سنت استپانوس جلفا

کلیسای سنت استپانوس جلفا


پارک ملی ارسباران کلیبر


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند به گردشی طبیعی و حتی علمی تبدیل شود. اگر بتوانید در این فرصت ناب خودتان را به پارک ملی ارسباران کلیبر یا منطقه حفاظت شده ارسباران برسانید. این منطقه با وسعت 80654 هکتار بیش از 1000 گونه گیاهی و ده‌ها گونه جانوری را در خود پناه داده است. ارسباران نه تنها آشیانه‌ای امن و راحت برای انواع موجودات ارزشمند زنده است؛ بلکه پهنه‌ای وسیع و فراخ برای تجربۀ آرامش ما انسان‌ها نیز هست. البته با این شرط که آرامش ساکنانش را بر هم نریزیم.

  • آدرس پارک ملی ارسباران: استان آذربایجان شرقی، منطقه ارسباران

پارک ملی ارسباران کلیبر

پارک ملی ارسباران کلیبر


قلعه بابک کلیبر


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند به سفری در طول زمان تبدیل شود. به این شرط که مهمان قلعۀ بابک کلیبر باشید. قلعه بابک یادگاری است از عصر باشکوه ساسانیان و روزگاری قلعۀ بابک خرمدین بوده است.

  • آدرس قلعه بابک: آذربایجان شرقی، سه کیلومتری جنوب غربی شهر کلیبر.

قلعه بابک کلیبر

قلعه بابک کلیبر


کوه های آلاداغلار


کوه های آلاداغ لار مجموعه‌ای از کوه‌ها و تپه‌های رنگی هستند که در فاصله کوتاهی از شهر تبریز قرار دارند. در این کوه‌ها طیف وسیعی از رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و سفید گرفته تا سبز و آبی دیده می‌شوند. در فصل‌های گرم سال با انعکاس خورشید بر این کوه‌ها می‌توانید از زیباترین مناظر عکاسی کنید. دراطراف کوه‌های آلاداغ لار روستاهای مختلفی قرار دارند که طبیعت آن‌ها نیز از زیباترین مناظر آذربایجان شرقی است.

نمونه‌های کوه های آلاداغ لار در جهان محدود هستند و به همین دلیل این منطقه را می‌توان از مهم‌ترین مناطق مورد توجه زمین‌شناسان در جهان دانست. حوضچه‌های مملو از رسوب آهن در طول فرایند بالا آمدن کوه‌ها، تاثیر قابل‌توجهی بر رنگ‌بندی قرمز در بخش‌های مختلف این کوه‌ها داشته‌اند. سایر رنگ‌ها نیز از ترکیب مواد مختلف معدنی در کوه‌های آلاداغ لار به وجود آمده‌اند. از عمر این کوه‌ها در حدود 15 میلیون سال می‌گذرد. اطراف کوه‌های آلاداغ لار امکانات رفاهی وجود ندارد و برای بازدید از این منطقه نیمی از روز کافی است.

کوه های آلاداغلار

کوه های آلاداغلار


کلام آخر


در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی اطراف تبریز پرداختیم. اگر ساکن شهر تبریز هستید، قصد سفر به این شهر زیبا را دارید یا از جاهای دیدنی اطراف تبریز دیدن کرده‌اید، می‌توانید در ادامه ما و دیگر کاربران ساعد نیوز را در تجربه‌های گردشگری خود شریک کنید.


7 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
5 ماه پیش

کباب بناب یادتون رفت
بهمن
5 ماه پیش

سلام این مکانهایی که گفتید واقعا دیدنی هستن من رفتم ، یه جا هم من بگم برید صومعه پیرداوود ،واسه اونایی که طبیعت گرد هستن ،گوگل مپ بزنید میاره 2 ساعت پیاده روی داره با شیب ولی وقتی برسی اونجا یخ طبیعت بکر اب چشمه حمام سنتی و با اتیش اب گرم میشه یه استراحتگاه اونجا هست اخر هفته شلوغ میشه همه کوه نوردا و طبیعت گردا میان برق و تکنولوژی نیست ، واسه یه سفر یکی دو روزه فارغ از کار و تکنولوژی واقعا بهشته 👍❤
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (381 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (55 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس