دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

شاتون زدن در کدام خودروها بیشتر است؟ 

پنجشنبه، 30 آذر 1402
شاتون زدن ماشین یکی از مواردی است که در اثر خراب شدن قطعه‌ای با نام شاتون ایجاد می‌شود و این پدیده جزو مشکلات بسیار شدید موتور خودرو محسوب می‌گردد و هزینه تعمیر و برطرف کردن آن بسیار سنگین و سرسام آور است.ما در این مطلب از ساعد نیوز به شما میگوییم این عارضه در کدام ماشین ها بیشتر است! با ما همراه باشید.

شاتون‌ها در عین کوچک بودن وظیفه بسیار حساس و مهمی را بر عهده دارند و خراب شدن آن‌ها از کار کردن موتور خودرو جلوگیری خواهد کرد و در مواقع بسیاری مشاهده شده است که شکستن و یا خراب شدن این قطعه باعث وارد شدن آسیب‌هایی جدی به سایر قطعات موتور همچون: میل لنگ، پیستون و بوش‌های خودرو شده است.

کدام ماشین بیشتر شاتون میزند؟

اصولا اگر روی خودرو فشار زیادی اعمال نشود، دنده معکوس کشیدن به صورت معقول انجام شود و سرویس آب و روغن موتور نیز طبق استاندارد کارخانه رعایت شود، نباید به این زودی‌ها شاهد عیب شاتون زدن خودرو باشیم. اما درمجموع ماشین‌هایی که قدرت بالایی دارند و یا سرویس و نگهداری آنها توسط مالک به‌خوبی انجام نمی‌شود، احتمال بیشتری برای شاتون زدن دارند.

همچنین خودروهای توربوشارژ معمولا دمای بالاتر و فشار بیشتری روی شاتون‌ها اعمال می‌کنند و همین قضیه می‌تواند احتمال شاتون زدن آنها را بالا ببرد. خصوصا اگر از روغن مناسب در این موتورها استفاده نشود، احتمال شاتون زدن بالاتر می‌رود. در حال حاضر در ایران نیز دنا پلاس توربو کمی از این نظر با انتقاد روبرو شده و درصد نسبتا بیشتری در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده که به موتور تنفس طبیعی مجهز هستند، با ایراد شاتون زدن مواجه می‌شود.

سخن پایانی

شاتون‌ها اهمیّت زیادی در حرکت خودرو و سیستم جلوبندی و موتوری خودرو دارند. در صورتی که متوجه بروز هر گونه از علائم غیر عادی در خودروی خود شدید باید به یک مکانیک حرفه‌ای مراجعه کنید تا در صدد رفع این مشکل اقدام کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
تبدیل پایان نامه به مقاله
حضور هنرمندان و چهره های سرشناس در مراسم تشییع محمدرضا شجریان/ از سحر دولتشاهی به عنوان عروس تا مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور+عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
ترجمه تخصصی کتاب
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی