ساعدنیوز
ساعدنیوز

شایع ترین مشکلات جنسی در مردان و زنان

  چهارشنبه، 05 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
شایع ترین مشکلات جنسی در مردان و زنان
فقدان یا بی میل جنسی در مردان به صورت پایدار یا عود کننده است یا خود را به شکل افکار یا رویا‌پردازی ‌های جنسی بدون میل به ارتباط جنسی نشان می دهد. این اختلال می تواند نقطه شروعی برای دیگر مشکلات جنسی در مردان باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،تجربه ی مشکلات جنسی در یک مقطع از زندگی کاملا طبیعی است. درحالیکه مشکلات و تجارب جنسی هر کس متفاوت است، یادتان باشد ممکن است به مشکلات مشابه هم بربخوریم. شاید در صورت روبه رو شدن با این مشکلات احساس تنهایی یا درماندگی یا حتی شرمندگی و ترس به شما دست دهد. افرادی که با اختلال جنسی دست و پنجه نرم میکنند معمولا دچار این احساسات میشوند. به همین دلیل، ماه ها یا حتی سال ها برای درخواست کمک و حمایت تعلل میکنند چون از صحبت درمورد نگرانی ها و تجارب خود میترسند.

مشکل جنسی امری شایع است و به دلایل مختلف رخ میدهد. در اکثر موارد، این مشکلات مربوط به دیگر سختی ها یا چالش های زندگی است. مثلا اگر مضطرب هستید و دغدغه ی زیادی دارید، دلتان نمی خواهد رابطه ی جنسی برقرار کنید یا به کسی نزدیک شوید. این مشکل معمولا خفیف و کوتاه مدت است و با تغییر میزان استرس از بین میرود. مشکلات پیچیده و شدید تر تاثیر عمیق و بلند مدت دارد که روی جنبه های مختلف زندگی، روابط و حتی میل جنسی تاثیر میگذارد.

اگر نگرانید که شاید دچار مشکل جنسی شده اید، درمورد آن حرف بزنید و از روانشناس یا روانپزشک کمک بخواهید. هرچه بیشتر صبر کنید، مشکل وقت بیشتری برای تشدید شدن و بروز عواقب دارد. درخواست کمک ترسناک به نظر میرسد اما اولین قدم برای فهمیدن علت و کمک به حل یا کنترل آن است. روش های مختلف برای کمک به این وضعیت وجود دارد. مثل سکس درمانی که درمورد حل اختلال جنسی بسیار موثر است. سکس تراپی به شما کمک میکند تا رویکرد سالم تری نسبت به سکس و رابطه ی صمیمانه پیدا کنید و هرگونه مشکل زمینه ای را که روی آرامش و لذت بردنتان از رابطه تاثیر میگذارد کشف کنید.

انواع اختلالات جنسی:

این اختلالات در 4 دسته طبقه بندی می شوند:

  • میل جنسی، فقدان میل جنسی یا علاقه به رابطه جنسی
  • برانگیختگی، ناتوانی در تحریک به صورت فیزیکی در طول فعالیت جنسی
  • ارگاسم، تاخیر یا فقدان اوج لذت جنسی
  • اختلالات درد، درد در طول رابطه جنسی

فاز میل جنسی:

دو نوع اختلال می توانند در این فاز رخ دهند. یکی از آنها بی میلی جنسی است. این اختلال باعث فقدان کامل یا نسبتا کامل میل به هر گونه ارتباط جنسی می شود. بیماران متاهل معمولا به ارتباط جنسی به شکل یک وظیفه زناشویی نگاه می کنند.

فقدان یا بی میل جنسی در مردان به صورت پایدار یا عود کننده است یا خود را به شکل افکار یا رویا پردازی های جنسی بدون میل به ارتباط جنسی نشان می دهد. این اختلال می تواند نقطه شروعی برای دیگر مشکلات جنسی در مردان باشد.

نوع دوم، بیزاری نسبت به رابطه جنسی است که با بی میلی تفاوت دارد و باعث مخالفت شدید و نفرت فرد از رابطه جنسی می شود. این بیزاری می تواند ناشی از یک تجربه جنسی تلخ در کودکی یا تجاوز باشد.

فاز برانگیختگی:

اختلال در نعوظ یکی از مشکلات مردان در رسیدن یا حفظ نعوظ به مدت کافی برای رسیدن به ارگاسم است. از ناتوانی زنان در رسیدن به تحریک جنسی با عنوان اختلال برانگیختگی جنسی یاد می شود.

فاز ارگاسم:

هنگامی که مرد نتوانند انزال را کنترل کنند، به طوری که این اتفاق قبل از برآورده شدن رضایت کامل جنسی با شریک زندگی اتفاق بیافتد، به عنوان انزال زودرس شناخته می شود. در این حالت فاصله زمانی شروع دخول تا انزال بسیار کوتاه است. درمان زود انزالی امروزه با استفاده از روش های درمانی شناختی رفتاری امکان پذیر است.

همچنین، اختلال انزال به فقدان یا تأخیر در رسیدن به ارگاسم در مردان گفته می شود. انزال خشک اصطلاحی است که به خارج نشدن مایع منی و یا خروج کم آن گفته می شود.

نسخه زنانه این شکل از اختلال، عدم یا تاخیر در رسیدن به ارگاسم در زنان است.

اختلالات درد در طول رابطه جنسی:

که به دو دسته تقسیم می شود. یکی از آنها درد در طول مقاربت جنسی است که شکایت از آن بیشتر از سوی زنان شنیده می شود، اما در مردان نیز دیده می شود.

واژینیسم نیز نوعی اختلال زنانه است که در آن انقباضات غیر ارادی عضلانی در هنگام تلاش برای وارد کردن آلت تناسلی به واژن زن رخ می دهد. اگر با وجود این انقباضات، مقاربت انجام شود، زن دچار درد بسیار می شود.

دسته بندی اختلالات جنسی در مردان:

  • کمبود میل جنسی در مرد
  • اختلال نعوظ
  • اختلال تاخیر در انزال
  • زودانزالی

انواع اختلالات جنسی در زنان:

  • سرد مزاجی
  • اختلال ارگاسم
  • مقاربت دردناک (واژینیسم)

چه کسانی بیشتر دچار اختلال جنسی می شوند؟

اختلال کژکاری جنسی در هر سنی می تواند دیده شود و هر کسی را می تواند مبتلا کند. اما بیشتر در کسانی دیده می شود که بالای 40 سال هستند، چراکه سلامت آنها همراه با افزایش سن در معرض خطر افتاده است.

علائم اختلال جنسی چیست؟

در مردان:

  • ناتوانی در رسیدن و حفظ وضعیت نعوظ برای برقراری رابطه جنسی ( اختلال نعوظ )
  • فقدان یا تاخیر در انزال به دلیل فقدان تحریک جنسی
  • ناتوانی در کنترل زمان انزال (زودانزالی)

در زنان:

  • ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
  • خشکی واژن قبل و در طول رابطه جنسی
  • ناتوانی در آرام سازی عضلات واژن برای شروع دخول

در مردان و زنان:

  • فقدان میل جنسی
  • ناتوانی در تحریک شدن
  • درد در هنگام دخول

عامل اختلال کژکاری جنسی چیست؟

علل جسمی:

بسیاری از بیماری های جسمی و پزشکی می توانند عامل این اختلال باشند. بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی، نارسایی کلیه، مصرف الکل و مواد مخدر از این جمله هستند.

به علاوه، عوارض جانبی مصرف دارو از جمله داروهای افسردگی می تواند در این امر دخیل باشد.

علل روانی:

این دسته عوامل شامل موارد مربوط به استرس، اضطراب، نگرانی در مورد عملکرد جنسی، مشکلات خانوادگی و زوجین، افسردگی، احساس گناه، اشکال در تصویر از بدن و داشتن سابقه آزار جنسی در گذشته می شود.

انتخاب نقش منفعل در رابطه جنسی نیز از عواملی است که بر عملکرد جنسی فرد تاثیر منفی می گذارد و مانع پاسخ درست و مناسب از سوی او می شود.

اعتیاد به تصاویر و فیلم های مستهجن، اعتیاد جنسی و گرایشات جنسی از دیگر علل ابتلا به اختلال جنسی هستند.

علل اختلال جنسی در زنان:

کاهش هورمون استروژن پس از یائسگی باعث تغییر در بافت واژن و میل جنسی می شود. به علاوه، تغییر هورمونی در طول بارداری و شیردهی نیز از دیگر دلایل تغییر میل جنسی در زنان است.

اضطراب و افسردگی درمان نشده در زنان یکی از مهمترین علل ابتلا به این دسته اختلالات است.

اختلافات بلندمدت با همسر، در مورد رابطه جنسی یا هر چیز دیگری در زندگی مشترک، می تواند میل جنسی را در زن بکشد.

مسائل دینی و فرهنگی و آموزه های والدین و مشکل با تصویر از بدن از دیگر عوامل دخیل در مشکلات جنسی زنان است.

تشخیص اختلال جنسی:

معمولا بیمار خود از وضعیتش خبر دارد. یک گفتگوی شفاف با پزشک یا روانشناس می تواند به تشخیص کمک کند.

پزشک می تواند علل جسمی و روانشناس می تواند علل روانی این مشکل را بررسی کند.

پیامدهای عدم درمان اختلال جنسی چیست؟

عواقب عدم درمان اختلال جنسی خود می توانند از علل آن باشند و به صورت یک چرخه معیوب باعث تشدید مشکل شوند.

برای مثال، مشکلات زناشویی هم می تواند علت و هم پیامد اختلال جنسی باشد. داشتن یک رابطه جنسی فعال و رضایت بخش برای هر زوجی لازم است. بروز اختلال در این رابطه می تواند زندگی را به جدایی بکشاند.

  • افسردگی
  • اختلال در روابط اجتماعی
  • مشکلات کاری
  • کاهش تمرکز
  • اختلال عاطفی
  • و اضطراب

از دیگر پیامدهای عدم مراجعه برای درمان این دسته اختلالات است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

2 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناصرطالبی
3 سال پیش

عالی بسیار خوب
علی
3 سال پیش

خوب بود
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (295 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (128 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (40 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (29 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (20 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (25 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (15 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (19 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (17 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (16 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده