شما هم از وضع مالی شوهرتان ناراضی هستید؟

  جمعه، 04 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
شما هم از وضع مالی شوهرتان ناراضی هستید؟
اگر زوجین نتوانند در مسائل مالی با هم به توافق برسند، زندگی مشترک‌شان آسیب می‌بیند و حتی ممکن است منجر به طلاق و جدایی شود. پس اختلافات مالی را جدی بگیرید و به کمک مشاور آنها را حل کنید. در این مقاله در مورد ناراضی بودن خانم از وضع مالی شوهرش صحبت میکنیم.

عشق و پول مقوله هایی نیستند که ما دوست داشته باشیم آن ها را به هم ربط بدهیم. هر چند عشق چیزی نیست که بتوان با پول آن را خرید، اما واقعیت این است که پول می تواند به طریقی هر رابطه ی عاشقانه ای را تحت تاثیر قرار بدهد (چه تازه و چه قدیمی!).مسائل مالی معمولا آخرین چیزی هستند که وقتی عاشق می شویم به ذهن مان خطور می کنند، اما وقتی پای ایجاد و حفظ و بقای یک رابطه ی ماندگار به میان می آید، مسائل مالی و اقتصادی می توانند رابطه ای را بسازند یا از هم بگسلند.

همه ی ما رابطه ای با پول داریم

همه ی آدم ها رابطه ای با پول دارند مگر اینکه کسی هنوز مثل اجدادمان در غار زندگی کند! شما همان طور که با دوستان و خانواده ی خود رابطه ای دارید، با پول نیز رابطه دارید و آن ها نیز همینطور. رابطه ها بر هم اثر می گذارند و اگر انتخاب کنید که مثلا رابطه ی خود با خانواده تان را نادیده بگیرید، مطمئنا تاثیر منفی بر زندگی تان خواهد گذاشت.متاسفانه پول و درآمد، بزرگ ترین دلیل اختلاف زن و شوهر ها و حتی جدایی ها هستند. پس این هم دلیلی دیگر برای اینکه باید قبل از جدی شدن رابطه، در مورد مسائل مالی با طرف مقابل تان به یک توافق کامل و دقیق برسید.

در مورد سبک زندگی مالی تان با هم حرف بزنید و شیوه های پول خرج کردن همدیگر را بدانید. هر دوی شما باید این موضوع را مطرح کنید که پول تا چه اندازه در احساس امنیت، تفریح یا رضایت تان از زندگی نقش دارد. چه چیزی به نظر شما ارزش پول خرج کردن را دارد و چه چیزی نه، ترجیح می دهید پول تان را سرمایه گذاری کنید یا اینکه دوست دارید آن را در مسافرت و گشت و گذار خرج کنید و لذت ببرید، اگر یکی از شما دو نفر کارش را از دست داد چه باید بکنید و ....

از وضعیت مالی شوهرم ناراضی هستم. چه کار کنم؟

مشاجره در مورد پول مانع روند طبیعی بسیاری از ازدواج ها می شود. وقتی حدود یک سوم بزرگسالان گزارش می دهند که پول منبع بزرگ درگیری در روابط آنها است، جای تعجب نیست که مشکلات مالی یکی از دلایل اصلی طلاق باشد. چیزی که ممکن است ندانید این است که چالش ها در واقع می توانند حتی قبل از اینکه بگویید «در موردش فکر می کنم» شروع شوند. اگر از وضع مالی همسر خود رضایت ندارید ادامه مطلب را حتما بخوانید.

مدام در مورد آن صحبت نکنید و به شوهرتان سرکوفت نزنید

نیاز نیست مدام در مورد وضع مالی شوهرتان با او صحبت کنید، دعوا کنید و سرکوفت بزنید. هر چقدر بیشتر تکرار کنید و بیشتر او را تخریب کنید، او به خاطر لجبازی و له شدن غرورش، کم تر برای درست شدن اوضاع تلاش خواهد کرد و یا ممکن است با شما دعوا کند و حرف های بدی به شما بزند. بنابراین بهتر است فقط یک بار با او صحبت کنید اما دقت کنید که هیچ تحقیر یا سرزنشی در کار نباشد. قرار نیست ما به خاطر اشتباهات یکدیگر و یا مشکلات رابطه یکدیگر را تخریب کنیم. قرار است یاد بگیریم درست و محترمانه با هم در مورد مشکلات صحبت کنیم تا حل شوند و نه اینکه بیشتر بین مان فاصله بیندازند.

زن و وشوهر

روی چیزهایی که برایتان فراهم می کند دقت کنید و نه چیزهایی که ندارید

روی نقاط مثبت زندگی تان و کارهایی که برای شما می کند تمرکز کنید و نه کارهایی که برایتان نمی کند. تمرکز کردن روی نقاط منفی ارتباط تان باعث می شود کم کم ناشکر و قدرنشناس شوید و حس منفی نسبت به همسر و زندگی مشترک تان داشته باشید. بهتر است واقع بین باشید. شوهرتان تا به حال تمام تلاش خود را کرده است و می کند یا حداقل سعی می کند شوهر خوبی باشد و نیازهایتان را برآورده کند. احتمالا ناشکری باشد اگر بگوییم او هیج کاری تا به حال نکرده است، در حالی که احتمالا برایتان خانه، وسایل و بسیاری از چیزها را که روزانه از آنها استفاده می کنید را فراهم کرده است. بنابراین او سعی خود را می کند. بهتر است شکرگزار آنچه که می کند باشید و از او قدردانی کنید تا انگیزه داشته باشد بیشتر برای شما تلاش کند و بیشتر به نیازهای شما پاسخ بدهد.

سعی کنید به او و برنامه ریزی هایش اعتماد کنید

قطعا او برنامه ریزی های مالی در ذهنش دارد، سعی کنید به او اعتماد کنید و همراهش باشید تا برنامه هایش را به درستی اجرا کند.قطعا وضعیت مالی همسرتان، او را نیز اذیت می کند اما شاید او چیزی را بروز نمی دهد. می توانید با او صحبت کنید و بپرسید که چه کمکی می توانید بکنید که اوضاع بهتر شود و با همکاری یکدیگر، مدیریت مالی بهتری را تنظیم کنید.

خودتان هم شاغل شوید و به همسرتان در زمینه مالی کمک کنید

در دوران کنونی کمتر کسی می تواند به تنهایی زندگی مشترک را اداره کند. در اکثر خانواده ها زن و مرد با هم کار می کنند تا بتوانند زندگی را مدیریت کنند. اگر درآمد همسرتان کفاف خرج هایتان را نمی دهد، سعی کنید شما هم شاغل شوید و کمک خرج او شوید. همکاری کردن با هم در زندگی مشترک باعث می شود در امور مختلف مثل امور مالی، موفق تر عمل کنید.

با هم اهداف مالی تعیین کنید

همسرتان چه دیدگاهی در مورد پول و مسائل مالی دارد؟ نظرش در مورد پول چیست؟ هر کسی اعتقادات خاص خودش را دارد. آگاه بودن نسبت به دیدگاه ها و نگرش های یکدیگر در زمینه های مختلف، باعث می شود بیشتر یکدیگر را بشناسیم و درک کنیم.با همسرتان صحبت کنید که مثلا هر ماه هدف مالی تهیین کنید. مثلا مشخص کنید که این ماه باید تا چه حدی پول در حساب بانکی تان باقی بماند؟ در ماه بعدی چطور؟ یا مثلا این ماه چقدر باید پس انداز کنید؟ سعی کنید به این اهداف و برنامه ریزی ها متعهد بمانید.

خواسته هایتان را مدیریت کنید

خواسته هایتان را بررسی کنید و ببینید کدام یک از آنها درست و واقع بینانه است و کدام یک آنها غیرواقع بینانه است و همسرتان نمی تواند از پس برآورده کردن آنها بر بیاید. آن خواسته هایی که درست نیست و یا بیشتر از توان همسرتان است را کنار بگذارید و یا برای آن برنامه ریزی بلندمدت انجام دهید تا به کمک همسرتان به آن خواسته ها برسید.

عادت های مالی تان را تغییر دهید

شاید در خانواده تان عادت داشتید وضع مالی بسیار عالی داشته باشید و به هر چیزی که می خواستید سریع برسید اما ممکن است شوهرتان این توانایی را نداشته باشد که همان شرایط خانه پدری را برای شما فراهم کند. پس ممکن است مجبور شوید کمی عادت هایتان را تغییر دهید تا بتوانید زندگی بهتر و صلح آمیزتری را با همسرتان داشته باشید. اگر عادت دارید همه چیز طبق روال خانواده پدری تان پیش بروید، باید درک کنید که همسرتان با پدرتان فرق می کند. بنابراین برای اینکه اذیت نشوید و تنش کمتری در رابطه داشته باشید، باید خواسته ها و انتظارات تان را تغییر دهید.

چگونه از بروز ناراحتی، هنگام بحث درباره مسائل مالی جلوگیری کنیم؟

معمولا در بحث هایی که زوجین بر سر مسائل مالی دارند، احساسات نقش پررنگی ایفا می کنند. در برنامه ریزی های مالی زوج ها، اغلب یکی از طرفین، مسئولیت بالاتری را برای پرداخت بدهی ها برعهده می گیرد و همین موضوع باعث این احساس می شود، که او تصمیم گیرنده است. هنگام صحبت درباره مسائل مالی، باید بی طرفی و آرامش خود را حفظ کنیم و همان قدری که به خودمان حق می دهیم، برای حق و حقوق طرف مقابل هم احترام قائل باشیم.

زوجین نباید در بحث های مالی خود از عبارت های انتقادی و توهین آمیز استفاده کنند و فرد مقابل را خارج از تیم مالی خودشان ببینند. آم ها باید با توافق یکدیگر، به نتیجه ای مشخص و کاربردی دست پیدا کنند.صحبت صادقانه درباره مسائل مالی در بین زوجین، می تواند گام مثبتی در جهت ایجاد رابطه ای بهتر و صمیمانه تر باشد. اما برای آنکه نتیجه بحث ها به ناکامی منجر نشود، بهتر است سیاست صحیحی را پیش بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان