شاور ژل چیست؟

  شنبه، 14 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
شاور ژل چیست؟
سلامت پوست بدن هم به اندازه پوست صورت اهمیت دارد. قبلا درباره روش صحیح شستشوی صورت صحبت کرده ایم. در این مطلب به شما می گوییم از چه نوع شوینده ای برای شستشوی بدن استفاده کنید. شاور ژل یا ژل حمام یا ژل بدن یکی از شوینده های پرطرفدار بدن است.

شاید خیلی ها این تجربه را داشته باشند که در حمام و بعد از آن بدنشان دچار قرمزی و سوزش و التهاب گردد و افرادی هم هستند که بعد از حمام دچار خشکی پوست می شوند و پوست آنها انگار که کشیده می شود. گاهی به خصوص بعد از خشک شدن رطوبت بدن پوست شما قرمز می شود و اساسا بعد از حمام احساس خوبی ندارید.البته باید به این گروه ،کسانی که دچار مشکلات آلرژیک هم هستند را نیز اضافه نمایید. زیرا آلرژی بیماری بسیار شایعی در دوران امروزه می باشد. برای کسانی که به مشکلات آلرژی دچار می باشند باید محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست را معرفی نمایید. زیرا این محصولات باید کمترین درگیری با پوست را داشته باشند.در ادامه به شما خواهیم گفت شاور چیست! پس این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

شاور ژل یا ژل دوش جایگزین مناسبی برای صابون های جامد می باشد که می تواند در داشتن حمامی لذت بخش و شاداب کننده به افرادی که دچار مشکلات پوستی و آلرژیک هستند کمک کند . ph ژل های شست و شو نزدیک به ph پوست بدن است شاور ژل ها انواع بسیاری دارند . ژل های معطر ، مرطوب کننده ، لایه بردار ، پاک کننده ، تقویت کننده ، ملایم و ... همراه ما باشید تا تفاوت این ژل شستشو با دیگر شوینده ها را بدانید.

استفاده از صابون یا شاور ژل؟

صابون ها پاک کننده های بسیار خوبی می باشند اما ممکن است باعث خشکی شدید پوست شوند مخصوصا برای افرادی که پوست های حساس و تحریک پذیر دارند. صابون های معطر و قلیایی چربی پوست را از بین می برند و آنها را جایگزین نمی کنند البته اگر پوست خیلی چرب باشد استفاده از صابون مشکلی را به وجود نمی آورد

برای پوست های خشکی که بعد از حمام احساس خارش می کنند و پوسته پوسته می شوند شاور ژل ها گزینه ی بهتری می باشند چون رطوبت بیشتری نسبت به صابون دارد و ph آن به پوست نزدیکتر است و از خشکی پوست جلوگیری می نماید.

اثرات استفاده از ژل بدن :

  • خاصیت الاستیک پوست را بهبود می بخشد و پوست بدن را سفت و محکم می کند همچنین پوست بدن تان به لطف وجود روغن هایی نظیر ( روغن آرگان، زیتون، هلو، آووکادو) درخشان تر شده و لطافتی ابریشمی و نرم به خود می گیرد.
  • به پوست عطر و بویی گرم و دلنشین می بخشد که موجب طراوت و سرزندگی می گردد.
  • به آرامی و به طور موثر پوست را پاکسازی می کند.
  • اشباع شده با مواد معدنی و ریزمغذی ها است.
  • دارای اثر شفا بخش
  • التیام بخش، احساس راحتی به پوست می دهد.

شاور ژل چیست

اگر برای مشورت در انتخاب محصولات پوستی به پزشک پوست مراجعه کنید، برای شستشوی بدن حتما ژل های شستشو را به شما پیشنهاد میکنند. اما آیا میدانید دلیل این پیشنهاد چیست؟ واقعیت این است که دلیل جایگزینی ژل حمام به جای صابون های قدیمی، تنها زیبایی محصول نیست. در زیر به دلایل این جایگزینی می پردازیم:

هماهنگی PH شاور ژل با پوست

یکی از دلایلی که متخصصان پوست برای استفاده نکردن از صابون بهش اشاره میکنن بیش از حد پاک کننده بودنشه. P.H های صابون خیلی وقت ها با پوست سازگار نیست و ممکنه باعث خشکی و حساسیت پوست بشه برای همین توصیه می شه که حداقل برای حمام از صابون استفاده نشه.

ژل شستشوی بدن که به تازگی جای صابون های حمام را گرفته است با PH متناسب پوست فرموله شده است. از این رو مشکل خارش و خشکی پوست را نخواهد داشت. اگر PH محصولی که به پوستمان میزنیم متناسب با PH پوست نباشد، به مرور مشکلاتی برای پوست بوجود می آورد.

ملایم و خوشبو

از اونجایی که دوش گرفتن برای خیلی از ما تو روزهای تابستون یه کار روزانه به حساب میاد، ژل ها می تونین بهترین انتخاب باشن چون P.H ملایم تری دارن و استفاده شون به شکل روزانه مشکلی برای پوست تون به وجود نمیاره. علاوه بر این مزیتی که ازش حرف زدیم، شاورژلبه شما این قدرت رو میده که بتونین رایحه ی مورد نظرتون رو انتخاب کنین. رایحه ای که حال پوست شما را بعد از حمام حسابی سرجایش می آورد. رایحه هایی که توی این ژل ها استفاده می شه معمولا خنک کننده هستن و باعث شادابی پوست می شن. نعنا، اسطوخودوس، چای سبز، سیب ترش و … جزو گزینه هایی هستن که می تونین برای تابستون و بهار روشون حساب کنین.

از مصرف روزانه تا لایه بردار

اگه قبلا با استفاده از صابون فقط پوست تون رو تمیز می کردین اما ژل های حمام به شما این امکان رو می دن که با توجه به خشکی یا چربی پوست تون ژل مناسبی انتخاب کنین. ژل استحمام پاک کننده، تقویت کننده و لایه بردار است.

گه پوست تون سلول های مرده داره و اونطور که دوست دارین شفاف نیست بهتره در کنار ژل روزانه ای که برای دوش گرفتن استفاده می کنین، یه ژل لایه بردار هم بگیرین و هفته ای یکبار ازش استفاده کنین.

بهداشتی بودن

صابون های جامد بگونه ای هستند که همه افرادی که صابون را مشترک استفاده میکنند به آن دست می زنند. بهتر است مصرف اقلام بهداشتی در منزل با وجود اعضای مختلف در سنین مختلف و با جنسیت های مختلف، بصورت شخصی باشد. از این رو ژل بدن (ژل دوش) بهترین گزینه برای رعایت این موضوع است. ژل بدن برای مصرف هر فرد به مقدار لازم از بطری بیرون می آید و تماس مشترک با نفر بعدی را ندارد. از این رو بهداشتی تر از صابون می باشد.

ژل حمام مناسب چه افرادی می باشد؟

ژل های شستشو مناسب تمامی افراد می باشند، اما این محصولات گزینه مناسب تری نسبت به شامپو های بدن برای پوست های جوش دار و یا چرب هستند، زیرا ماندگاری اثرات ژل حمام نسبت به شامپو های بدن بیشتر است. همچنین ژل های حمام با توجه به اینکه در ساختشان از ترکیبات گیاهی و خیار و سایر میوه ها استفاده شده است مناسب استفاده در شرایط آب و هوایی گرم و فصول گرم سال هستند.

شامپو بدن مناسب چه افرادی است؟

شامپو های بدن مناسب پوست های معمولی یا خشک هستند با توجه به اینکه شامپو های بدن نسبت به ژل های حمام قدرت مرطوب کنندگی بیشتری دارند به همین دلیل مناسب پوست های خشک و استفاده در فصول سرد سال که پوست بدن خشک میشود هستند، ترکیبات موجود در شامپو های بدن شامل وازلین و روغن های معدنی می باشد که باعث مرطوب شدن پوست میشوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (57 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز