معرفی و نقد و بررسی کامل بازی کامپیوتری FORZA HORIZON 4

  چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و نقد و بررسی کامل بازی کامپیوتری FORZA HORIZON 4
امروزه بازی های ویدئویی همه جا هستند. بازی کامپیوتری یک بازی الکترونیکی است که واسطه طراحی شده ای دارد تا باعث ارتباط فرد با دستگاه ویدئویی می شود.

"FORZA HORIZON 4"

یک بازی جهان باز مسابقه ای شگفت انگیز

دلایل نصب:

  • فصل های پویا باعث تغییر هر مسابقه می شوند
  • صدها اتومبیل که باید قفل شان را باز کنید

دلایل اجتناب:

  • رویدادهای زنده ی ملا آور Forzathon

خود را نه فقط برای بهترین نسخه از سری Forza Horizon، بلکه برای بهترین و کامل ترین بازی ریسینگ تاریخ صنعت گیم آماده کنید.

بازی Forza Horizon 3، بزرگ ترین بازی ریسینگ آرکید بازی های ویدیویی بود. یک بازی با گرافیک خارق العاده، نقشه ای بزرگ، مسابقاتی هیجان انگیز و تجربه ای فراموش نشدنی در استرالیا. این بازی در کنار برادر بزرگ ترش یعنی Forza Motorsport، دیگر عملا دست نیافتنی شده اند و قسمت به قسمت فراتر از انتظار ظاهر می شوند. Forza Horizon 3 آن قدر بزرگ بود که تصور پیشرفت و تحول در نسخه چهارم را بسیار سخت می کرد. اما پلی گراند گیمز، سازنده سری بازی Forza Horizon، باز هم با جادوی خود به راحتی من را شگفت زده کرد. وقتی استودیوهای بزرگ تر، با بازی های بزرگ تر، با سبک هایی مورد پسندتر، نمی توانند ادامه ای در خور شایسته ی نام یک مجموعه ارایه دهند، استودیو Playground Games توانست این کار را آن هم با یک بازی ریسینگ انجام دهد.

اما این استودیو زیر مجموعه مایکروسافت چگونه به چنین امر مهمی دست پیدا کرد؟ نگه داشتن هسته اصلی نسخه قبل، اضافه کردن یک نقشه بسیار بزرگ تر و پرجزییات تر، وجود تغییر فصل که در پی آن گیم پلی بازی هم دچار تغییر شده است، اضافه کردن آیتم های جالب و مسابقاتی متنوع، آن هم چندین و چند برابر نسبت به نسخه های قبل، Forza Horizon 4 را نه فقط به بهترین بازی ریسینگ این سال ها تبدیل کرده است، بلکه این را باید در میان بهترین بازی های سال هم قرار داد.

تصویر

تجربه ی فستیوال مسابقات ماشین سواری

در Forza Horizon 4، همانند همیشه در فستیوال مسابقات ماشین سواری هورایزن شرکت می کنیم. این بار فستیوال مسابقات هورایزن در بریتانیا برگزار می شود و انتظار داشتیم با محیطی کاملا متفاوت از استرالیا در نسخه قبلی رو به رو شویم. اما راستش را بخواهید، بازی از این نظر فرق فاحشی نسبت به قبل نداشته است. باز هم یک سری شهر کوچک روی نقشه، یک سری مزارع، منطقه ای جنگلی، منطقه های کوهستانی و غیره، شباهت غیر قابل انکاری با آن چه در Forza Horizon 3 دیدیم دارند. البته این حرف به معنای کپی پیستی زشت از نقشه فورتزا هورایزن ۳ نیست، بلکه این قسمت حال و هوای خودش را دارد. خانه های سنتی و مدرن انگلیسی، وجود آثار تاریخی و مناظری بکر، به خودی خود توانسته اند راه شان را از نسخه قبل جدا کنند، اما در کل اگر نقشه دو نسخه آخر را کنار هم قرار دهیم، با خود می گوییم چه بهتر می شد اگر پلی گراند به جای بریتانیا، سراغ منطقه ای دیگر مانند ژاپن می رفت. اما این استودیو برای این که این حس تکراری را از بازی خود دور کند، به جای رفتن به منطقه ای تر و تازه نسبت به نسخه سوم، دست به کار بسیار بزرگ تر دیگری زده است؛ تغییر فصل ها.

یک فستیوال در 4 فصل

فستیوال هورایزن در نسخه چهارم این بار به جای این که تنها در یک فصل انجام شود، در چهار فصل مختلف صورت می گیرد که هر کدام به معنای واقعی کلمه حال و هوای خود را دارند. وقتی از حال و هوا صحبت می کنیم، منظور فقط تغییر رنگ فصل ها نیست، بلکه نقشه بازی، از جاده های آسفالت و خاکی گرفته تا تک تک جزییات درختان و ساختمان ها، کاملا با تغییر فصل لباسی تازه به تن می کنند و مستقیما روی گیم پلی بازی هم تاثیر می گذارند. تغییر فصل ها، در بازی آن قدر تاثیرگذار بودند که به راحتی توانستم از مشکل تکراری بودن نقشه چشم پوشی کنم. البته این یک چشم پوشی ساده نبود، بلکه از آن جایی که این تغییر فصل ها هر کدام تجربه ای کاملا متفاوت به من ارایه دادند، تفکر من نسبت شباهت نقشه نسبت به نسخه قبل را از ذهنم پاک کرد.

تصویر

سری موتور ماشین ها

فیزیک واقعی سری موتور اسپورت یکی از عوامل موفقیت این سری محسوب می شود. فیزیکی که در شماره هفتم هم دچار تغییر و تحولاتی شد و هر چه بیشتر حس و حال یک عنوان «شبیه ساز رانندگی» را منتقل می کرد. حال همان فیزیک فوق العاده در شماره چهارم هورایزون هم استفاده شده و از این حیث تجربه رانندگی در بازی بیش از بیش لذت بخش گشته است. هر چند سازندگان بازی سعی کرده اند تا با کم کردن فشار وارد شده بر اثر سرعت اتومبیل ها تا حدودی از حس سنگین بودن اتومبیل ها بکاهند تا بازی بیشتر به سمت و سوی یک عنوان «آرکید» برود، اما باز هم در این شماره بیشتر حس تجربه «فورتزا موتور اسپورت» در قالب هورایزون حس می شود که نه تنها یک نکته منفی محسوب نشده، بلکه رانندگی در بازی را به عنصری فوق العاده لذت بخش تبدیل کرده است. در حالی که بیش از ۴۵۰ ماشین در بازی در دسترس است هر کدام از آن ها دارای هندلینگ، قدرت و ویژگی های مختص به خود هستند و تجربه رانندگی در هر کدام از این اتومبیل ها متمایز با دیگری است. از کامیون ها گرفته تا جدیدترین اتومبیل مک لارن، لامبورگینی و فراری، مرسدس بنز و پورشه، ماشین های کلاسیک همه در بازی در دسترس هستند.

فورتزا هورایزون ۴ همانند برادران بزرگ خود این بار هم این آزادی را در اختیار ما قرار می دهد تا رانندگی را فراتر از جاده ها برده و در انواع و اقسام محیط ها از زمین های کشاورزی گرفته تا محیط های کوهستانی بریتانیا، رانندگی را تجربه کنیم. عنصر اصلی که تیم پلی گراند از شماره اول از آن استفاده کرده و در شماره چهارم هم به اوج خود رسیده ، قطعاً همان انتقال هیولایی است که تیم «ترن ۱۰» با سری موتوراسپورت ساخته است. پلی گراند موفق شده تا هسته اصلی موتور اسپورت را در قالب یک بازی ارکید گسترش دهد. ویژگی که این روزها عناوینی مثل «NFS» و «The Crew» به شدت از آن رنج می برند و فاقد عمق کافی در بخش گیم پلی هستند.

تغییرات در آخرین نسخه

آخرین نسخه از این سری بازی مانند نسخه های پیشین خود کیفیتی قابل قبول را ارائه می دهد و شیوه های درستی نیز بهبود یافته است. منطقه ی جدیدی در بریتانیا اضافه شده که مکانی عالی برای فصل های پویای این بازی است و شرایط هر مسابقه را تغییر می دهد.

با بیش از 400 اتومبیل که باید باز و سفارشی سازی کنید و جریان مداومی از مسابقات، فعالیت ها و رویدادهایی که شما را هر لحظه مجذوب این بازی نگه می دارند، Forza Horizon 4 خود را در جایگاه بهترین بازی مسابقه ای ایکس باکس وان قرار داده است. و اگر به ایکس باکس وان ایکس و یک تلویزیون 4K دسترسی دارید، باید منتظر جلوه های بصری این بازی باشید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (127 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (87 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (66 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (58 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (40 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (34 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه