دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

سلبریتی های ورزشی در راهپیمایی اربعین +تصاویر/ از موکب داری علی دایی تا همسفر شدن یحیی گلمحمدی و جواد نکونام 

شنبه، 27 مرداد 1403
ساعدنیوز: چهره های ورزشی کشورمان امروز همانند سایر اقشار مردم در راهپیمایی اربعین حسینی حضور یافتند. جواد نکونام، یحیی گل‌محمدی، سرمربیان استقلال و فولاد به همراه حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین امروز (شنبه) راهی کربلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، تاکنون بیش از یک‌ونیم میلیون ایرانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از مرزهای کشور خارج شده‌اند؛ درحالی که هنوز بیش از یک هفته تا اربعین حسینی باقی مانده است. بسیاری از عاشقان حسینی برای پیوستن به زائران اربعین، تدارک سفر دیده و خود را برای رفتن آماده می‌کنند اما بدون پیش‌بینی نحوه استفاده از امکانات اپراتورهای ایرانی یا عراقی، متحمل هزینه‌های بسیاری می شوند. ازین رو ضروری است زائران قبل از خروج از مرزهای کشور، تکلیف خود را مشخص کنند.

برخی زائران با توجه به میزان نیاز خود ترجیح می‌دهند از بسته‌های اربعینی اپراتورهای داخلی استفاده کنند. بعضی نیز اپراتورهای عراقی را انتخاب می‌کنند ولی در این میان کسانی ضرر می‌کنند که بدون تهیه بسته‌های ایرانی یا سیم‌کارت های عراقی پس از خروج از کشور و هنگام تماس یا ارسال پیامک با استفاده از اینترنت، با مشکل روبرو می‌شوند. یکی از این مشکلات هزینه رومینگ است که برخی زائران با پیامک‌هایی که از همراه اول دریافت می‌کنند، متوجه هزینه‌های سنگین مخابراتی می‌شوند. برخی زائران ترجیح می‌دهند از بسته‌های اپراتورهای داخلی استفاده کنند. بعضی نیز اپراتورهای عراقی را انتخاب می‌کنند ولی در این میان کسانی ضرر می‌کنند که بدون تهیه بسته‌های ایرانی یا سیم‌کارت های عراقی پس از خروج از کشور با مشکل روبرو می‌شوند

هرچند همراه اول چهارشنبه 24 مرداد با ارائه گزارشی درباره چگونگی مدیریت هزینه‌های ارتباطی در عراق اعلام کرد که «سرویس رومینگ همراه اول با خرید بسته‌های اربعین فعال می‌شود» ولی زائران همچنان با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو هستند. با این حال تعدادی از زائران در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا از هزینه‌های سیم‌کارت های دائمی همراه اول انتقاد کردند.

امیرحسین سرگزی از شهرری گفت: من از بسته‌های اینترنتی خبر نداشتم و گوشی خود را در حالت رومینگ قرار دادم. تقریبا 7 دقیقه مکالمه داشتم و از داده همراه هم استفاده کردم. بلافاصله پس از پایان تماس، دو پیامک دریافت کردم که در پیامک اول مبلغ 280 هزار تومان و پیامک دوم 255 هزار تومان اعلام شد که اگر پرداخت نکنم، تلفنم یک‌طرفه خواهد شد.

وی افزود: هزینه‌ها را پرداخت کردم و گوشی خود را خاموش کردم تا دوباره مجبور به پرداخت هزینه‌های دیگری نشوم ولی مگر مسیر پیاده‌روی اربعین سر گردنه است که چنین هزینه‌هایی را به زائران تحمیل می‌کنند!؟

محمدعلی غیاثی از کاشان گفت: بعضی افراد به ویژه افراد مسن با اینترنت و بسته های اینترنتی آشنایی ندارند و زمانی که وارد عراق می‌شوند، گوشی های آنها یک‌طرفه می‌شود. بعلاوه، امسال هزینه مکالمات نسبت به سال گذشته، افزایش بسیاری یافته است.

وی ادامه داد: من یک تماس چند دقیقه‌ای با کاشان داشتم که همان لحظه پیامک هزینه مکالمه 300 هزار تومانی را دریافت کردم و برای جلوگیری از یک‌طرفه شدن مجبور به پرداخت این هزینه شدم. بهتر بود مسئولان تسهیلات بیشتری برای زائران اربعین درنظر می‌گرفتند تا زائران دچار چنین مشکلاتی نشوند. برای پرداخت بدهی موبایل از همسرم در کاشان خواستم تا هزینه را پرداخت کند ولی بعد از چند ساعت دوباره پیامکی آمد که 148 هزار تومان بدهکارم و دوباره اعلام شد که خط تلفنم یک‌طرفه خواهد شد.

اسماعیل علامتی زائر اعزامی از شهرری نیز گفت: هفته گذشته که به عراق آمدم، از بسته‌های اینترنتی اطلاعی نداشتم و رومینگ را فعال کردم ولی در نجف چند پیامک دریافت کردم که به دلیل بدهی خط من یک‌طرفه خواهد شد. پس از پرداخت 271 هزار تومان، خط موبایلم فعال شد و مجبور شدم یک بسته همراه اول بخرم.

وی افزود: برای خرید سیم‌کارت های عراقی باید دقت کرد تا مبادا تقلبی باشد. برخی زائران ترجیح می‌دهند تا سیم‌کارت ایرانی را از گوشی خود درآورده و فقط از سیم‌کارت عراقی استفاده کنند که به گفته این زائران هم سرعت اینترنت بیشتری دارد و هم هزینه کمتری را پرداخت می‌کنند. برخی زائران هم برای شرکت در پیاده‌روی اربعین تلفن خود را خاموش کرده و از خانواده و دوستان می‌خواهند تا یک هفته هیچ ارتباطی برقرار نکنند و با خیال راحت به زیارت بپردازند.

احمد مردشتی جانباز دفاع مقدس گفت: در این یک هفته فقط از سیم‌کارت امام حسین(ع) بهره می‌برم و اگر کسی با من کار داشته باشد، صبر می‌کند تا از زیارت سیدالشهدا برگردم.

دستیار هوشمند اربعین در سکوی «بله» نیز در این زمینه نوشت: برای استفاده از اینترنت در عراق می‌توانید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید: زائر اعزامی از شهرری گفت: هفته گذشته که به عراق آمدم، از بسته‌های اینترنتی اطلاعی نداشتم و رومینگ را فعال کردم ولی در نجف چند پیامک دریافت کردم که به دلیل بدهی خط من یک‌طرفه خواهد شد

1.خرید سیم‌کارت از اپراتورهای معتبر مانند زین، آسیاسل یا کورک. این سیم‌کارت‌ها معمولاً هزینه‌های کمتری دارند و خدمات بهتری ارائه می‌دهند.

2. استفاده از رومینگ سیم‌کارت ایرانی: با فعال‌سازی خدمات رومینگ، می‌توانید از اینترنت سیم‌کارت خود در عراق استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود بسته‌های رومینگ ویژه اربعین را خریداری کنید تا هزینه‌ها کاهش یابد.

این دستیار هوشمند تاکید کرد: قبل از سفر، حتماً از فعال‌بودن خدمات اینترنت و رومینگ خود اطمینان حاصل کنید. بر این اساس با خرید بسته اینترنتی از همراه اول، هزینه رومینگ شامل هزینه بسته‌ای است که زائر خریداری کرده‌ و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای رومینگ نیست.

فقط کافی است زائران گزینه اینترنت رومینگ را فعال کنند تا بتوانند از بسته خریداری‌شده استفاده کنند ولی اگر زائران، بسته‌ای خریداری نکنند، باید هزینه‌های رومینگ را به صورت جداگانه پرداخت کنند که شامل هزینه مکالمات، پیامک‌ها و استفاده از اینترنت خواهد بود و معمولاً قیمت بالاتری دارد. بنابراین خرید بسته‌های ویژه رومینگ به‌صرفه‌تر است.

به هرحال اگر عازم پیاده روی اربعین هستید و قصد استفاده از اپراتور ایرانی یا عراقی را دارید، تکلیف خود را مشخص کنید؛ هر چند در عراق نیز می‌توانید از اپراتور ایرانی استفاده کنید ولی چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ویدیو/ عجیب‌ترین رژیم غذایی جهان در گینس مربوط به میشل لوتیتو/ آقای همه چیز‌خوار که چندین تن فلز را به جای دسر بلعید
مهران غفوریان : امکاناتش رو داشتیم بچه مون رو خارج به دنیا بیاریم ولی هم من هم مامانش خواستیم ایران به دنیا بیاد +فیلم
حال و هوای فروشگاه لباس ورزشی علی دایی در روز افتتاحیه +عکس/ از حضور افتخاری رضا گلزار و امیر جعفری تا سید جواد هاشمی و ......
سیر تا پیاز زندگی شخصی آیتک سلامت رقیب ایرانی زهرا گونش از زبان خودش/ ستاره چشم رنگی تیم ملی والیبال هوادارانش را سورپرایز کرد
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
(ویدئو) سنگ بن‌بن؛ گنجینه‌ای آسمانی در دل اهرام مصر / آیا این شهاب‌سنگ، کلید رمزگشایی از تمدن‌های باستانی است؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه