سوالات متداول در مورد لیزر لک پوستی

  چهارشنبه، 23 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
سوالات متداول در مورد لیزر لک پوستی
وجود لک روی صورت، برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و افراد ترجیح می دهند که با استفاده از روش های مختلف نسبت به درمان آن ها اقدام کنند.به ویژه اینکه برخی از انواع لک با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض خورشید تشدید می شوند.

وجود لک روی صورت، برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و افراد ترجیح می دهند که با استفاده از روش های مختلف نسبت به درمان آن ها اقدام کنند.به ویژه اینکه برخی از انواع لک با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض خورشید تشدید می شوند. لیزر رفع لک یکی از روش های درمان لک های پوستی است که امروزه به صورت گسترده در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.روش های درمانی دیگری نیز برای درمان لک صورت و افزایش زیبایی پوست وجود دارد. گاهی از ترکیبی از روش های درمانی دیگر در کنار لیزر درمانی استفاده می شود.لیزر دستگاهی است که قابلیت تقویت و تمرکز طول موج خاصی از امواج نورانی را دارد. با توجه به تمرکز و تقویت امواج، انرژی و قدرت نفوذپذیری آن ها بیشتر می شود و در درمان لک ها استفاده می شوند.

لک پوستی یا هایپرپیگمنتاسیون، مربوط به افزایش و تجمع رنگدانه های ملانین در لایه های مختلف پوست است. در چنین شرایطی پوست این مناطق تیره تر یا روشن تر از سایر نواحی می شود.لکه های پوستی به دلایل مختلف ظاهر می شوند و معمولا ضرری برای فرد ندارند. در ادامه برخی از دلایل اصلی ایجاد لکه های پوستی بررسی می شود.

جای جوش های بلوغ در جوانان و نوجوانان یکی از انواع لک های پوستی است که با استفاده از لیزر، حدود ۸۰ درصد آن درمان می شود. در صورتی که فرد هنوز در دوره بلوغ است بهتر است درمان های دارویی در کنار لیزر به منظور درمان لک های صورت استفاده شود.درمان لک صورت به وسیله لیزر آخرین راه برای درمان پوست است یعنی اگر لک های صورت به وسیله روش های دیگر برطرف نشود باید برای درمان پوست کمک گرفته شود.

استفاده از لیزر برای درمان لکه های قهوه ای و سایر مشکلات پوستی روشی مفید است که البته باید مسائل مربوط به دستگاه لیزر در نظر گرفته شود تا از عوارض لیزر مصون ماند.

در زمان لایه برداری پوست به وسیله لیزر جای جراحت حداقل تا دو هفته وجود دارد که البته با انجام مراقبت های لازم ( استفاده کردن از کرم های ضدآفتاب) لک های جراحت از بین خواهد رفت.همچنین انتخاب پزشک برای انجام روش لیزر نکته ای بسیار مهم بوده به عبارت دیگر پزشک باید تشخیص دهد که لیزر کردن راه درمان مشکلات پوستی شماست زیرا برخی مشکلات پوستی با دارو قابل درمان است و لیزر اخرین راه باقی مانده برای درمان است.لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و ممکن است باعث عارضه ای ناچیز چون سوختگی و ایجاد گوشت اضافه شودواکنش پوستی هر شخص نسبت به لیزر کردن متفاوت است و وقتی شخصی لیزر مناسب درمان لک های صورتش تشخیص داده شود اول پزشک متخصص لیزر را روی پوست وی امتحان خواهد کرد تا اگر نتیجه بخش بود به طور کامل از لیزر استفاده کند اگر که نه دیگر از درمان مشکل او با لیزر دست نگه دارد.

نوع دیگری از لک های صورت ملاسما نام دارد. ملاسما همان لکه های قهوه ای رنگ در افراد بالغ است که روی صورت شخص وجود دارد.ملاسما معمولا روی گونه، بینی، پیشانی و لب وجود دارد و در گرما پررنگ و در سرما کمرنگ خواهند بود.برای درمان ملاسما از روش های مختلفی کمک گرفته شده که دستگاه لیزر از همه بهتر بوده است.لیزر با به وجود آوردن تراش سطحی لک های صورت را کمتر کرده و نتیجه خوبی را به دنبال داشته است.

در این حالت رنگ دانه های پوست پرتو لیزر را جذب کرده و در نتیجه آن خرد شده و تبخیر می شوند. البته باید به این نکته اشاره شود که این روش عاری از درد نبوده و همچنین برای درمان نیاز به صرف هزینه زیاد است. اما تاثیر لیزر درمانی نسبت به روش های دیگر بهتر است. همچنین این روش یعنی لیزر درمانی برای لکه های قهوه ای که عمر بیشتر از یک سال دارند هم می تواند تاثیرگذار باشد درست برعکس سایر روش ها چرا که روش های درمانی سطحی نمی توانند تاثیری بر روی این لکه ها داشته باشند.

برای روش لکه های قهوه ای پوست، چند جلسه لیزر لازم است؟

بستگی به رنگ لکه های قهوه ای دارد. به عنوان مثال اگر لکه های پوستی شما بسیار روشن است، به ۴ یا ۵ جلسه لیزر درمانی برای رفع کامل این لکه ها از روی پوست نیاز است.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب برای از بین بردن لکه های قهوه ای پوست چه نکاتی باید رعایت شود؟

ابتدا باید این روش به درستی و توسط متخصص پوست و مو انجام شود. چرا که اگر لیزر درمانی لکه های پوست در صورتی که به نحو صحیح انجام شود و پس از درمان همه نکات مراقبتی مربوط به آن رعایت شود، بر روی ۹۹% بیماران موثر خواهد بود.

آیا لایه برداری شیمیایی می تواند برای از بین بردن لکه های پوستی تاثیرگذار باشد؟

بله این روش هم جزو روش های موثری است برای درمان لکه های قهوه ای پوست مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شما با کمک این روش می توانید یک تیر و چند نشان بزنید چرا که لایه برداری شیمیایی، علاوه بر از بین بردن لکه های قهوه ای پوست قادر به از بین بردن کک و مک هم است. در این روش، یک محلول شیمیایی بر روی پوست قرار می گیرد که می تواند باعث از بین رفتن لایه های خارجی پوست شود. در ادامه با از بین رفتن لایه های خارجی، پوست جدید در محل رشد کرده و این پوست جدید معمولاً صاف تر است و در مقایسه با پوست قدیمی چین و چروک کمتری دارد.

چه زمانی لایه برداری شیمیایی به کار برده می شود؟

این روش جز روش های قوی است برای همین زمانی لایه برداری شیمیایی برای از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که روش های درمان سطحی نتواند لکه های ایجاد شده بر روی پوست را محو کنند. این لایه بردارها بر اساس سطح توان و قدرت به سه دسته اصلی ملایم، متوسط و عمیق تقسیم می شوند. لایه بردارهای ملایم معمولاً دارای اسید های آلفا هیدروکسی هستند. علاوه بر این اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک از اجزای اصلی اکثر لایه بردارهای شیمیایی می باشند. این نوع لایه بردارها از موثر ترین روش های درمانی برای درمان لکه های تیره روی پوست هستند.همانطور که گفته شد، لایه برداری شیمیایی در عمل لایه های بالای پوست شما را از بین می برد. این لایه بردارها معمولاً دارای اسیدهای مخصوص هستند که برای استفاده در این حوزه مناسب می باشند.

افراد می توانند با تقبل هزینه میکرودرم ابریژن این عوارض های ناشی از افزایش سن را یعنی لکه های قهوه ای پوست را کاهش دهد. به علاوه به غیر از از بین بردن لکه های قهوه ای پوست در جوانسازی پوست و رفع جای جوش می توان از روش میکرودرم ابریژن کمک گرفت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (123 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (54 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!