سوالات متداول در مورد پلکسر

  پنجشنبه، 12 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
سوالات متداول در مورد پلکسر
پلکسر پوست را گرم کرده و منقبض می کند و موجب بازسازی پوست و تولید کلاژن می گردد. در نتیجه علاوه بر لیفت در ناحیه مورد نظر موجب جوانسازی و رفع چین و چروک نیز می گردد.

پلکسر تکنیکی برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست است. با بالا رفتن سن و در اثر عوامل مختلف به تدریج پوست پلکها شل شده و باعث چین و چروک و افتادگی می شود. جای نگرانی نیست چرا که پلکسر می تواند پوست شما را بازسازی کند.

پلکسر که با نام علمی Plexr شناخته شده است یک روش درمانی بدون نیاز به جراحی است که جایگزین موثری برای اقدامات جراحی مانند بلفاروپلاستی (اصلاح پلک) ، لیفت صورت و گردن و جای زخم می باشد. Plexr یک روشی فوق پیشرفته می باشد که برای انقباض و سفت شدن پوست در فرآیندی که 2-4 هفته طول می کشد ، انجام می شود. در این روش به هیچ عنوان از بخیه خبری نیست.

پلکسر در نواحی زیر قابل استفاده است:

  • پلک بالایی
  • پلک پایینی
  • خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم
  • لیفت ابرو
  • چروک بالای لب
  • چانه
  • چروک گردن

فواید استفاده از پلکسر برای رفع چین و چروک اطراف چشم

  • ظاهر جوان تر
  • نتایج طولانی مدت
  • بدون نیاز به ریکاوری
  • سفت شدن پوست زیر چشم و حذف کیسه های چربی
  • لیفت پلک بالا
  • رفع چین و چروک زیر چشم

پلاسما جت بینی (پلکسر بینی)

روشی غیرتهاجمی برای اصلاح فرم بینی است. این روش برای کسانی که بینی استخوانی دارند مناسب نمی باشد و برای افرادی که بینی گوشتی دارند و قصد کوچک کردن و لیفت بینی دارند مناسب است. با سوزاندن نقاط کوچک توسط پلاسمای گرم پوست بینی جمع می شود. اگر از سن رشد فرد گذشته باشد ماندگاری پلاسماجت بینی تقریبا دائمی است. اما در سن رشد نیاز به انجام دوباره دارد.ابتدا متخصص پوست سلامت بینی را می سنجد تا از لحاظ انحراف و یا عارضه های دیگر مشکلی نداشته باشد. قبل از انجام کار از کرم بی حسی استفاده می شود. تنها یک جلسه برای این روش کافی نیست. حداقل سه جلسه پلاسماجت بینی نیاز است. زخم های ریزی که بر اثر حرارت پلاسما ایجاد می شوند در مدت زمانی کمتر از 10 روز بهبود می یابند.

یک جلسه استاندارد پلاسما جت معمولا بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. قبل از انجام پلاسما جت کرم بی حسی بر روی ناحیه مورد نظر زده می شود تا هیچ گونه درد یا ناراحتی حس نشود.

پس از درمان شما ممکن است کمی تورم را مشاهده کنید که باید در عرض 48 تا 72 ساعت برطرف شود. پوسته های کربنی روی پوست به طور عادی در عرض 4 تا 10 روز ناپدید می شوند؛ در طی این مدت نباید آنها را بخراشید، بکنید یا این ناحیه را بمالید زیرا ممکن است رنگ پوست به صورتی تغییر یابد. (هیپو یا هیپرپیگمنتاسیون).تعداد جلسات درمانی به سطح مورد انتظار شما از این عمل و پاسخ پوست شما بستگی دارد. معمولا پس از یک ماه پوست شما ارزیابی می شود تا قرار جلسات بعدی برای دریافت نتیجه مطلوب گذاشته شود. فواصل درمان های بعدی بین 6 تا 8 هفته متغیر است.

نکات پیش و پس از درمان با دستگاه پلکسر

قبل از درمان

قبل از هر درمان با دستگاه PlexR ، معمول است که ابتدا یک جلسه مشاوره را تعیین می شود و پس از آن از شما می خواهند سی دقیقه قبل از قرار ملاقات خود حاضر شوید ، تا بتوانند منطقه مربوطه را با کرم بیهوشی آماده کنند.پیش از درمان با دستگاه پلکسر لطفاً هر داروی رقیق کننده خون مانند ناپروکسن ، ایبوپروفن یا آسکل را ترک کنید. اگر قطع این داروها مشکلی برای شما ایجاد می کند با پزشک خانواده خود مشورت کنید. برای بهبود سریعتر ، مصرف قطره Arnica را از پنج روز قبل از درمان در نظر بگیرید.

پس از درمان

هفته اول کاملاً از آفتاب دور بمانید. پس از این ، از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید و حداقل شش هفته از ناحیه تحت درمان با کرم ضد آفتاب محافظت کنید.در ۴۸ ساعت اول ناحیه تحت درمان را مرطوب نکنید. از دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. زخم ها را نکنید. تا قبل از ریزش دلمه ها ، در ناحیه تحت درمان آرایش نکنید.

سوالات متداول پلکسر

1 - پلکسر چگونه کار می کند؟

پلکسر براساس پلاسما که توسط مولکول های گاز یونیزه شده تولید می شود کار می کند. بلافاصله پس از تماس با پوست یک جرقه نقطه ای پلاسما تولید می کند. این امر موجب جمع شدن فیبرهای پوست و اثر لیفت می شود. پلکسر روی لایه های عمقی پوست تاثیر گذاشته و موجب تولید کلاژن و فیبر الاستین می شود.

2 - در کدام نواحی می توان از پلکسر استفاده کرد؟

پلاکسر نه تنها برای برای سفت کردن و لیفت پوست اطراف چشم مناسب است بلکه از آن می توان به طور موثر برای از بین بردن چین و چروک های دور دهان و گردن و لب ها استفاده نمود.

3 - آیا پلکسر همیشه بهترین روش برای اصلاح پلک است؟

خیر به مورد بستگی دارد. در صورتیکه جمع شدن چربی موجب افتادگی پلک شده باشد ممکن است نیاز به استفاده از روش معمول جراحی افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی باشد.

4 - آیا می توانم پلکسر را با تزریق ژل یا تزریق چربی ترکیب کنم؟

ترتیب صحیح این کاربه اینصورت است که اول باید پلکسر را انجام دهید و سپس تزریق فیلر را انجام دهید. در صورتیکه قبلا در محل مورد نظر فیلر تزریق کرده اید برای بازدید پزشک و مشاوره پیش از انجام مراجعه نمایید.

5 - ماندگاری روش پلکسر چقدر است و تا کی اثر آن باقی خواهد ماند؟

نتایج درمان پلکسر دایمی است، با این حال فرآیند افزایش سن ادامه خواهد داشت که طبیعتا به تدریج موجب افتادگی پوست و چروک خواهد شد. شما میتوانید فرآیند پیری را با فاکتورهای لایف استایل خود آهسته تر نمایید. موارد زیر فرآیند پیری پوست را سرعت میدهد: سیگار کشیدن، نور آفتاب و عدم مراقبت از پوست. در برخی مواقع می توان جهت رسیدن به نتیجه بهتر درمان پلکسر را مجددا تکرار کرد.

6 - عوارض جانبی و ریسک های درمان پلکسر چیست؟

عوارض جانبی که در هفته های اول در ناحیه درمان تجربه خواهید کرد عبارتند از: تورم (یک تا سه روز) قرمزی پوست (۲ تا ۴ هفته) شکل گیری سرزخم (۷ روز) در چند هفته اول از نور آفتاب دوری کنید. ازآنجا که این درمان تنها بر ناحیه فوقانی پوست تاثیر می گذارد مانند سایر درمانها با لیزر راسا هیچ تاثیر منفی ماندگاری بر پوست نخواهد داشت.

7 - مزایای پلکسر نسبت به روش جراحی پلک چیست؟

پلکسر از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ارزانتر است و جای زخمی بر جای نمی گذارد. بعلاوه درمان با پلکسر موجب افزایش استحکام پوست شما می شود درحالیکه جراحی رفع افتادگی پلک پوست شما را نازک خواهد کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان