دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

سوالات متداول در رابطه با حساسیت دندان 

جمعه، 21 شهریور 1399
دندان های ما به وسیله مینای دندان محافظت می شوند.مینا اولین مدافع دندان ها برای مقابله با حساسیت دندان در برابر گرما و سرما ، مواد چسبند و ساینده است.ایجاد پلاک بر روی مینای دندان ها می تواند به حساسیت دندان کمک کند.همچنین لبخند زیبای شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

فرسایش مینای دندان

دندان های ما به وسیله مینای دندان محافظت می شوند.مینا اولین مدافع دندان ها برای مقابله با حساسیت دندان در برابر گرما و سرما ، مواد چسبند و ساینده است.ایجاد پلاک بر روی مینای دندان ها می تواند به حساسیت دندان کمک کند.همچنین لبخند زیبای شما را تحت تاثیر قرار می دهد.اگرمینای دندان دچار پوسیدگی شود می تواند منجر به پوسیدگی دندان هم بشود.پوسیدگی دندان می تواند یکی از دلایل بدبویی دهان نیز باشد.مینای دندان تحت تاثیر عوامل متعدی فرسایش پیدا می کند.

این عوامل از این قبیلند:

  • بالا رفتن سن
  • رژیم اسیدی یا شیرینی
  • سابقه بیماری ریفلاکس

بعد از خوردن غذا ها یا نوشیدنی های اسیدی حداقل یک ساعت دندان های خود را مسواک نزنید.زیرا اسید مینای دندان شما را نرم می کند و بیشتر در معرض فرسایش قرار می گیرد.

عوامل ایجاد و تشدید کننده حساسیت دندان:

افرادی که دارای دندان های حساس هستند، ممکن است درد و ناراحتی را به عنوان یک پاسخ به محرک های خاص تجربه کنند شما ممکن است این درد را در ریشه دندان های آسیب دیده احساس کنید شایع ترین عوامل، عبارتند از:

  • غذاهای گرم و نوشیدنی
  • غذاهای سرد و نوشیدنی
  • هوای سرد
  • غذاهای شیرین و نوشیدنی
  • غذاهای اسیدی و نوشیدنی
  • آب سرد، به خصوص در هنگام
  • مسواک زدن دندان
  • دهانشویه الکلی

علائم شما ممکن است در طول زمان، از بین رفته و دوباره بازگردد ویا شدت درد از خفیف تا شدید متغیر باشند.

سوالات متداول روش مقابله با حساسیت دندان

1- آیا مسواک زدن شدید می تواند باعث ایجاد حساسیت دندانی شود؟

بله. مسواک زبر یا مسواک زدن شدید می تواند منجر به حساسیت شود. با گذشت زمان ، این امر همچنین می تواند باعث از بین رفتن مینای دندان شود.

2- حساسیت دندان چیست؟

در زیر پوشش مینای دندان محافظ یک لایه بسیار متخلخل به نام عاج قرار دارد. هزاران توبول میکروسکوپی از طریق عاج عبور می کنند. هنگامی که عاج در معرض محیط دهان قرارگرفت ، اعصاب درون لوله های عاج ممکن است در معرض محرکهایی مانند غذای سرد یا نوشیدنی حساس شوند و باعث درد شدید شوند.

3- چگونه می توانیم دندانهای حساس را تسکین دهیم؟

مسواک زدن با خمیردندان حساس مانند Sensodyne به تسکین دندانهای حساس کمک می کند. مصرف دو بار در روز می تواند به جلوگیری از بازگشت حساسیت کمک کند. نکته دیگر جلوگیری از مسواک زدن بیش از حد سخت و استفاده از یک برس مسواک نرم که مخصوص دندانهای حساس طراحی شده است. با مراقبت خوب از دندانها و ویزیت مرتب دندانپزشک می توانید در برابر شرایطی که باعث ایجاد حساسیت می شوند ، از بیماریهایی مثل مشکلات لثه ای ، پوسیدگی دندان و تحلیل لثه جلوگیری نمایید.

4- چه چیزی باعث ایجاد دندانهای حساس می شود؟

دندانهای حساس می توانند در اثر تحلیل لثه، از بین رفتن مینای دندان یا آسیب دیدن دندانها و لثه ایجاد شوند. حساسیت موقت ممکن است در اثر استفاده از داروهای شیمیایی و یا کاربرد مواد سفید کننده در منزل ایجاد شود.

5- آیا حساسیت دندان یک مشکل شایع دندان است؟

بله. دندانهای حساس ممکن است در نتیجه تغییر در سبک زندگی مدرن و عادتهای غذایی افراد جوان را تحت تأثیر قرار دهند و می تواند حساسیت دندانی در هر سنی شروع شود. از آنجایی که در طول روز ما بیشتر غذاهای اسیدی و نوشیدنی و میان وعده مصرف می کنیم، ممکن است بیشتر در معرض خطر ایجاد دندانهای حساس قرار بگیریم.

6- آیا حساسیت دندان نشانه یک مشکل جدی دندان است؟

حساسیت دندان ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی باشد که نیاز به مراقبت سریع توسط دندانپزشک دارد. برای مشاوره در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

7- آیا سفید شدن دندان باعث ایجاد حساسیت می شود؟

ماده سفید کننده، باعث می شود که اکسیژن روی مینای دندان قرار گیرد و رنگ دندان روشن تر می شود.حساسیت دندان ممکن است تا حدودی در ادامه روش های سفید کردن دندان ایجاد شود .


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
هزینه چاپ یک کتاب
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
ترجمه تخصصی کتاب
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود