دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی اس اس سی تواتارا SSC Tuatara ، سریع ترین خودروی جهان 

چهارشنبه، 05 آذر 1399
شرکت اس اس سی کار بر روی خودروی جایگزین اس اس سی آلتیمت آئرو را در سال ۲۰۱۱ میلادی شروع کرد. خودروی جدید با نام تواتارا و به‌عنوان یک خودروی مفهومی در سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه پبل بیچ معرفی شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با رسیدن به سرعت 530 کیلومتر در ساعت رکورد سریع ترین خودرو جهان شکسته شد. خودرو SSC تواتارا با رسیدن به سرعت 530 کیلومتر در ساعت و با حضور داوران گینس توانست رکورد سریع ترین خودرو را که در اختیار شرکت بوگاتی بود بدست آورد.

بوگاتی با تقویت یک محصول خاص پیش از این توانسته بود به سرعت 490 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

موتور این هیولای سریع، یک موتور وی شکل هشت سیلندر است که قدرت آن به هزار و 750 اسب بخار می رسد. گذشته از سرعت بالا شتاب این خودرو هم در رسیدن به این سرعت اعجاب آور است این خودرو از حالت سکون کمتر از دو دقیقه زمان نیاز داشته تا به این سرعت دست پیدا کند.

موتور این خودرو 5 هزار و 900 سی سی حجم دارد و برای تقویت آن از چندین توربوشارژ و مواد خاص استفاده شده است.

موتور بوگاتی در برابر این محصول با وجود هشت سیلند بیشتر، هزار و پانصد اسب بخار قدرت دارد و با آرایش دبیلو شکل کار می کند.

طراحی ظاهری SSC Tuatara

مشخصات فنی اس اس سی تواتارا (SSC Tuatara)

اس اس سی نورث امریکا قصد دارد تا ۱۰۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند و قیمت هر دستگاه تواتار ۱.۹ میلیون دلار است.

تواتارا برای کسب عنوان سریع ترین خودرو جهان از یک موتور ۵.۹ لیتری توربوشارژ دوقلو V8 با میل لنگ تخت بهره می گیرد که ۱۷۵۰ اسب بخار نیرو را با استفاده از سوخت E85 و از طریق جعبه دنده دستی هفت سرعته کامپیوتری CIMA و سیستم Automac Mat به چرخ ها منتقل می کند.

تواتارا با همکاری جیسون کاستریوتا و شرکت کاستریوتا دیزاین طراحی شده و عملکرد فوق العاده آیرودینامیکی آن ضریب درگ ۰.۲۷۹ را نشان می دهد. شاسی سریع ترین خودرو جهان برای داشتن وزن سبک و حفظ ایمنی راننده از نوع یکپارچه فیبرکربنی است و ضربه گیرهایی در سراسر خودرو به کار رفته است.

طراحی ظاهری SSC Tuatara

اس اس سی تواتارا از کجا آمد

شرکت اس اس سی کار بر روی خودروی جایگزین اس اس سی آلتیمت آئرو را در سال ۲۰۱۱ میلادی شروع کرد. خودروی جدید با نام تواتارا و به عنوان یک خودروی مفهومی در سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه پبل بیچ معرفی شد.

هفت سال بعد از معرفی و در آگوست ۲۰۱۸، نسخه تولیدی تواتارا در معرض دید عموم قرار گرفت. طرح این خودرو از صنعت هوافضا گرفته شده و توسط طراح سابق پینفارینا، جیسون کساتریوتا طراحی شده است.

تواتارا نام خزنده ای است که فقط در نیوزیلند یافت می شود و دارای سریع ترین تکامل مولکولی در بین همه موجودات زنده جهان است.

مدیرعامل اس اس سی نورث امریکا از سریع ترین خودرو جهان می گوید

شلبی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:

ما خودمان را به عنوان بخشی از تاریخ می بینیم و امیدواریم الهام بخش دیگران باشیم تا مرزها را بشکنند و محدودیت ها را پشت سر بگذارند.

او در ادامه گفت:

شکستن مرزها و پشت سر گذاشتن محدودیت هایمان، تنها دلیلی است که به جایگاهی که در آن هستیم، رسیده ایم. اینکه توانسته ایم به یک محصول مهندسی دست پیدا کنیم و محدودیت های خودرویی را که مجوز راندن در جاده را داشته باشد، برطرف کنیم، حتی برای من هم هیجان انگیز و غیرقابل تصور است. ما در آستانه ورود به دورانی هستیم که دیگر ماشین ها حد و مرزی ندارند، بلکه عامل انسانی محدودیت است.

شلبی افزود: “ما با ساخت خودرویی که ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد، مهر تاییدی بر مهندسی خودمان می زنیم. با وجود سال ها مشکلات و موانع، شور و شوق خودمان را با به انجام رساندن این پروژه نشان می دهیم.”

همچنین او گفت: “ایمنی و امنیت اولیور وب (راننده) اولین و مهم ترین هدف ما است و این گونه ارزش هایمان را به نمایش می گذاریم.”

تاریخچه سازنده سریع ترین خودرو جهان

این اولین بار نیست که شرکت اس اس سی امریکا عنوان سریع ترین خودرو جهان را از آن خود می کند.

در ۱۹۹۸ میلادی، جرود شلبی شرکت شلبی سوپرکارز (Shelby SuperCars) را در ریچلند ایالت واشنیگتن تاسیس کرد. بعد از اینکه اولین سوپرخودروی ساخت این شرکت، اس اس سی آلتیمت آئرو (SSC Ultimate Aero) توانست با پشت سر گذاشتن بوگاتی ویرون، رکورد سریع ترین خودرو جهان را با سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت از آن خود کند، مورد توجه کارشناسان و اهل فن قرار گرفت.

بعد از آن شلبی به سرعت نام شرکت خودروسازی اش را به اس اس سی نورث امریکا تغییر داد تا نام شرکتش تشابهی با شرکت خودروسازی افسانه ای کرول شلبی نداشت. لازم به ذکر است که جرود شلبی هیچ نسبتی با کرول شلبی ندارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی