دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

سیری در زیبایی های دریاچه کومو در ایتالیا! 

پنجشنبه، 31 فروردین 1402
کشور ایتالیا یکی از کشورهای زیبا و توریستی اروپا می باشد که جاذبه ها و تفریحات زیادی را در دل خود جای داده است. در جوار شهر کومو دریاچه ای بسیار زیبا قرار گرفته که دریاچه کومو، لاریو و lago como نامیده می شود.

دریاچهٔ کومو که با نام لاریو نیز شناخته می‌شود؛ دریاچه‌ای در لمباردی در شمال ایتالیا و در 25 کیلومتری میلان است که از تجمع آب کوهستان‌ها، رودخانهٔ آدا و سایر رودها به وجود آمده‌است. دریاچهٔ کومو حدوداً 47 کیلومتر طول و تا 4 کیلومتر عرض دارد و مساحت آن 146 کیلومتر مربع و حداکثر عمقش 414 متر است. این دریاچه یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود و در آن فعالیت‌های تفریحی از جمله ماهی‌گیری انجام می‌شود.

طبیعت سحر آمیز دریاچه کومو در ایتالیا

دریاچه کومو (Lake Como) در 50 کیلومتری شهر میلان قرار دارد که سومین دریاچه بزرگ ایتالیا محسوب می شود. این دریاچه عمیق ترین دریاچه ایتالیاست و در بین استان های کومو و لکو (Lecco) واقع شده است. مناظر اطراف دریاچه و طبیعت بی نظیرش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر از بالا به دریاچه نگاه کنیم به شکل حرف Y برعکس دیده می شود. در ناحیه لومباردی چندین دریاچه وجود دارد که دریاچه کومو بزرگترین آنهاست. از طرف جنوب غربی شهر کومو دریاچه را محصور کرده است و شهر لکو در جنوب شرقی آن دیده می شود.در این منطقه می توانید ویلاهای باشکوه و جنگل های سرسبز را با چشم انداز زیبایی از دریاچه مشاهده کنید. این دریاچه در شمال ایتالیا مکانی بی نظیر برای گذراندن تعطیلات است. در این مکان زیبا می توانید علاوه بر تماشای طبیعت شگفت انگیز به دیدن جاذبه های اطراف دریاچه بروید.

ویژگی های دریاچه کومو

با دارا بودن عمق بیش از 400 متر (1300 فوت)، پنجمین دریاچه عمیق در اروپا و عمیق ترین دریاچه در ایتالیا می باشد. کف دریاچه بیش از 200 متر (660 فوت) پایین تر از سطح دریا قرار دارد. دریاچه کومو از زمان روم باستان یک مقصد تفریحی محبوب برای اشرافیان و افراد ثروتمند بوده و یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب با دارا بودن بسیاری از سنگ های هنری و فرهنگی به شمار می آید. این شهر دارای ویلا ها و کاخ های زیادی مانند ویلا اولمو، ویلا صربلونی و ویلا کارلوتا می باشد. افراد مشهور بسیاری در سواحل دریاچه کومو خانه داشته و دارند.

یکی از ویژگی های خاص این دریاچه، شکل "Y" مشخص آن است که به اصطلاح "مثلث لاریان" را تشکیل می دهد که شهر کوچک کانزو به عنوان پایتخت آن است. در سال 2014، هافینگتون پست به دلیل اقلیم زیبا و محیطی که دارای ویلاها و دهکده های منحصر به فرد، آن را به عنوان زیباترین دریاچه جهان نامید. نام این دریاچه به زبان لاتین Larius است، اما این نام به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً آن را لاگو دی کامو یا"دریاچه کومو" می نامند. نام آن از شهر کومو گرفته شده است که توسط رومیان به عنوان کوموم معروف است.

این دریاچه بسیار شبیه به یک حرف معکوس "Y" است. شاخه شمالی در شهر کولیکو آغاز می شود، در حالی که شهرهای کومو و لکو به ترتیب در انتهای شاخه های جنوب غربی و جنوب شرقی قرار دارند. شهرهای کوچک Bellagio، Menaggio و Lierna در تقاطع سه شاخه دریاچه واقع شده اند: یک مسیر قایق سواری مثلثی شکل بین آنها وجود دارد. دریاچه کومو در درجه اول توسط رودخانه Adda که وارد دریاچه نزدیک کولیکو می شود تغذیه می شود و در لکو جریان می یابد.

جاذبه های گردشگری دریاچه کومو

به عنوان یک مقصد توریستی محبوب دریاچه کومو به دلیل مناظر، حیوانات وحشی و اسپا محبوب است. این مکان برای قایقرانی، کوهنوردی و طبیعت گردی مناسب است. این دریاچه طویل و باریک است و به زیبایی در میان کوه ها و جنگل ها قرار دارد. در منطقه اطراف دریاچه کومو چندین مزرعه وجود دارد که کالاهایی مانند عسل، روغن زیتون، پنیر، شیر، تخم مرغ و سالامی تولید می کنند. بازدید کنندگان می توانند لیستی از این مزارع را پیدا کنند و برای خرید خود به صورت شخصی از مزرعه بازدید کنند.این دریاچه به خاطر ویلاهای جذاب اطراف آن که در زمان روم باستان ساخته شده است، مشهور است. بسیاری از ویلاها در سواحل دریاچه دارای باغ هایی قابل تحسین هستند که از آب و هوای معتدل برخوردارند.

Bellagio یک شهر کوچک زیبا در یک مکان بی نقص و زیبا در محوطه ای است که دریاچه کومو به دو شاخه جدا می شود. این شهر تاریخی و جذاب است و دارای تفرجگاه های ساحلی، هتل های باشکوه و دو باغ برای بازدید عموم: ویلا صربلونی و ویلا ملزی می باشد.

جاذبه های اطراف دریاچه کومو

  • شهر کومو: کومو شهر کوچکی که اسم این دریاچه از آن گرفته شده شایسته ی بازدید است مخصوصا به خاطر موزه ی ابریشمش، جایی که می توانید درباره ی پارچه های سنتی این ناحیه اطلاعات بیشتری پیدا کنید. ویلاهای نفسگیر یکی از پس از دیگری دریاچه را به احاطه ی خود درآورده اند؛ ویلاهایی که از قرن 16 تا به حال محل سکونت نجیب زادگان این ناحیه بوده است. شهر کومو به سرزمین معماران و هنرمندان هم معروف است پس در آن ساختمان هایی را می بیبیند که برای ساختشان از مدرن ترین معماری اروپایی استفاده شده است.

  • کلیسای جامع کومو: هر گردشگری که به اطراف دریاچه ی کوم, می رود باید از این کلیسای جامع دیدن کند چون این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای ناحیه لومباردی است. با دیدن نمای کلیسا تشویق می شوید که به داخل آن بروید و طراحی داخلی آن را هم تماشا کنید. حتی می توانید در کافه ها و رستوران های روبروی کلیسا غذاهای ایتالیایی خوشمزه بخورید و کمی استراحت کنید.

  • ویلا دل بالبیانلو: این ویلا در سواحل غربی دریاچه قرار گرفته و چشم اندازهای دلفریبی از نواحی اطراف دارد. با پیاده روی کوتاه و یا یک قایق خودتان را به این ویلا برسانید و محو تماشای باغ جذاب و گل و گیاهان آن شوید.

  • قلعه ی دی فوئنتس: این قلعه برای مردمان این ناحیه اهمیت تاریخی دارد چون از معدود آثاری است که از زمان سلطه ی اسپانیایی ها در این منطقه به جا مانده است. قدمت این قلعه به قرن 17 برمی گردد و در بخش های شمالی دریاچه قرار گرفته است.

  • مسیر طبیعت گردی: اگر عاشق طبیعت گردی هستید اما نمی دانید در بین مسیرهای طبیعت گردی زیادی که در اطراف دریاچه ی کومو هست کدام را انتخاب کنید به مسیر Sentiero del Viandante بروید. این مسیر 45 کیلومتری به 3 تا 4 مسیر مختلف تقسیم می شود و طبیعت گردی در آن از شرق دریاچه شروع می شود. این مسیر باستانی پر از جذابیت های طبیعی و تاریخی ست و لحظاتی دل انگیز را برایتان به وجود می آورد.

  • باغ گیاهشناسی در هتل ویلای کیپرسی: در اطراف دریاچه یک هتل قدیمی و زیبا هست به اسم کیپرسی که قدمت آن به دهه 1400 برمی گردد. با اینکه بنای این ساختمان متعلق به رستوران و هتل است اما باغ آن برای بازدید عموم باز است. در این باغ 100 ساله گل و گیاهان زیادی هست که حتما تحسین طبیعت دوستان را برمی انگیزد.

تفریحات دریاچه کومو چیست؟

در فصل تابستان می توانید انواع فعالیت های تفریحی مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری، قایق سواری، موج سواری و چتر بازی را تجربه کنید. در این دریاچه کشتی های کروز می توانند اوقات خوشی را برایتان فراهم کنند و مناظر اطراف را به خوبی به شما نشان دهند. برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در دریاچه ی کومو و شهرهای اطراف آن می تواند بر جذابیت سفرتان بیفزاید.

بهترین زمان برای سفر به دریاچه کومو کدام است؟

از زمان روم باستان تا به امروز دریاچه کومو یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مناطق تفریحی ایتالیا بوده است. مکانی برای گذراندن تعطیلات رمانتیک و یا عکسبرداری های زیبا و فریبنده!

اگر قصد دارید برای مدتی در مکانی زیبا و آرام و به دور از شلوغی به استراحت بپردازید بهتر است در در فصل بهار و پاییز به بازدید دریاچه بروید. هوا در این دو فصل مطبوع و خنک است و زمان خلوتی برای تماشای طبیعت خیره کننده منطقه می باشد. اما در ماه های تیر و مرداد دریاچه کومو گردشگران زیادی را به خود می بیند و فصل شلوغ سال است. در زمستان ها طبیعت اطراف دریاچه بسیار دیدنی است و اسکی سواری در دامنه کوههای اطراف بسیار لذت بخش خواهد بود.

خلاصه

ایتالیا یکی از کشورهای دیدنی قاره اروپاست که شاهکارهای هنری و معماری زیادی در آن وجود دارد.جاذبه‌های فرهنگی در این کشور بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است اما ایتالیا در کنار جاذبه‌های فرهنگی از جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز برخوردار است.سواحل ، جنگل ها و دریاچه‌های شگفت انگیزی هم در ایتالیا وجود دارند دریاچه کومو معروف‌ترین دریاچه ایتالیاست که در 50 کیلومتری شهر میلان و در بین استان‌های کومو و لکو قرار دارد.این دریاچه پس از دریاچه گاردا و دریاچه ماگیور سومین دریاچه بزرگ در ایتالیاست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند
ترجمه تخصصی کتاب