ساعدنیوز
ساعدنیوز

۸ تا از بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی

  پنجشنبه، 19 آبان 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
۸ تا از بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی اگر چه زمان بر است اما اگر منابع باکیفیتی انتخاب کنید، به کاری سرگرم کننده و فوق العاده جذاب تبدیل می شود. در این مطلب با کمک نظرات کاربران، پیشنهادات اساتید و تجربه چندین ساله، 8 تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

برنامه ها و اپلیکیشن های آموزش درسی یک ابزار عالی برای یادگیری زبان انگلیسی به حساب می آیند. از خصوصیات اپلیکیشن های یادگیری زبان می توان به دسترسی سریع، آسان و سرگرم کننده اشاره کرد. بسیاری از آن ها بازی هایی را برای واژگان ، دروس گرامر ، کتاب داستان و فایل های صوتی ارائه می دهند. پس با ما همراه باشید تا با چند نمونه از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آشنا شویم.

4 نکته برتر برای زبان آموزانی که با کمک اپلیکیشن یاد می گیرند

آیا می خواهید زبان انگلیسی را آنلاین یاد بگیرید؟ در اینجا 4 نکته برتر برای زبان آموزان آورده شده است:

  • برنامه را دنبال کنید: داشتن یک روال روتین برای موفقیت بسیار مهم است چراکه نشان می دهد دقیقا چه چیزی و چگونه باید مطالعه کنید. دنبال کردن یک برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی این سردرگمی را از بین می برد که آیا در مسیر درستی هستید یا نه. علاوه بر این باعث می شود تمرکزتان روی موارد مهمتر حفظ شود.

  • تمرین کنید: تمرین زیاد بخش مهمی از یادگیری زبان انگلیسی است. تمرین موثر یعنی حرکت در جهت اهداف. یعنی اینکه به برنامه پایبند باشید و به طور مستمر تمرین کنید به خصوص در قسمت ها و مهارت هایی که می خواهید آنها را تقویت کنید. برای پیشرفت بهتر یادگیری خود را به کتاب محدود نکنید و حتما آموخته های خود را تمرین کنید.

  • بازخورد داشته باشید: همیشه به دنبال سوال و بازخوردهای سازنده باشید. هرگز آنقدر خجالتی نباشید که نتوانید درخواست کمک کنید. بازخورد موثر کمک می کند تا بلافاصله بفهمید چه چیزی را خوب انجام می دهید و چه چیزی را باید تقویت کنید. به شما نشان می دهد که دقیقا روی کدام قسمت ها باید کار کنید تا بهتر شوید و به اهداف خود برسید.

  • انگیزه خود را حفظ کنید: حفظ انگیزه و تعهد به اهداف خود در یادگیری زبان انگلیسی نیمی از راه موفقیت می باشد. داشتن انگیزه باعث می شود تا اشتیاق برای مطالعه و یادگیری زبان بیشتر شود. بیشتر تلاش خواهید کرد. یکی از بهترین راه ها برای حفظ انگیزه این است که هدف نهایی خود را تجسم کنید و اینکه با دستیابی به آن چه حسی خواهد داشت. وقتی بتوانید این احساسات مثبت را ایجاد کنید، انگیزه های لازم را به دست خواهید آورد.

مشکل چیست؟ (5 نکته مهم)

  • مشکل این است که وقتی جستجویی در این زمینه می کنید، صدها پکیج آموزش زبان در اینترنت تبلیغ شده اند که همه هم ادعای یادگیری زبان با یک پک، حرف زدن مثل بلبل و … را دارند. اما واقعا کدامیک موثرند؟
  • با یک جستجوی ساده می بینید، پکیج آموزش همیار، کریمی و اکسیر و لرن و فلان و فلان … جوانهایی که برای رفع معضل بیکاری هوس ساخت اپلیکیشن و فروش آن به قیمت گزاف را کرده اند. رفع مشکل بیکاری خوب است اما آیا گرفتن وقت شما و هدر دادن ماهها تلاش شما هم ایده خوبی ست؟ اشتباهات تلفظ، غیرکاربردی بودن جملات و واژگان، یکپارچه نبودن متد تدریس و … در اپلیکیشن های غیر استاندارد مهم ترین معضل موجود است.
  • برای تولید یک اپلیکیشن آموزشی مثل چرب زبان، نصرت، تل می مور، بیش از 20 گروه و 3 موسسه آموزشی معتبر سالها زمان گذاشته اند، وقتی یک بار از آنها استفاده می کنید، به شکل باورنکردنی فقط با یک بار استفاده از این پکیج ها، کلی واژه، جمله و لهجه اصولی را یاد می گیرید، اما این شانسی نیست. این پکیج ها به صورت علمی، مطابق نقشه علمی ذهن زبان آموز تهیه شده اند، سالها وقت گذاشته شده تا کاربردی ترین واژه ها در آنها قرار گیرند و صدها بار مرور شده اند تا اشتباه تلفظ و ناپیوستگی یادگیری در آنها وجود نداشته باشد.
  • حالا فرض کنید شما مثلا 6 ماه وقت می گذارید زبان را با کمک یک اپلیکیشن غیر استاندارد یاد می گیرید، کلمات و جملات با تلفظ و ادای اشتباه یاد داده شده است، وقتی وارد کشور مبدا می شوید می بینید آنها متفاوت با شما صحبت می کنند یا حرف هایشان را به راحتی متوجه نمی شوید یا وقتی صحبت می کنید مانند بوق در کرنا هستید!!
  • جالب تر این است که بدانید تصحیح این اشتباهات که به صورت عادت در شما بعد از چند ماه جا می افتد چند سال زمان می برد!!! پس انتخاب اپلیکیشن استاندارد به اندازه انتخاب کلاس زبان و متریال های یادگیری مهم است!

دقت کنید همه اپلیکیشن های موجود برای آموزش زبان انگلیسی فقط بعنوان مکمل یادگیری می توانند مناسب باشند نه منبع اصلی یادگیری. روش یادگیری زبان را در اینجا معرفی کرده ایم. و اما بهترین اپلیکیشن های موجود:

  • Duolingo: برنامه سرگرم کننده و رایگان برای یادگیری بیش از 40 زبان از طریق درس های سریع و کوچک است. صحبت کردن، خواندن، گوش دادن و نوشتن را تمرین کنید تا واژگان و مهارت های گرامر خود را بسازید.
    Duolingo که توسط متخصصان زبان طراحی شده و مورد علاقه صدها میلیون زبان آموز در سراسر جهان است، به شما کمک می کند تا برای مکالمات واقعی به زبان های اسپانیایی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی و غیره آماده شوید. یکی از دلایل محبوبیت آن چالش جدول امتیازات است ، جایی که شما در حال رقابت با سایر بازیکنان واقعی هستید. این شبیه یک بازی است، جایی که سطوح را باز کرده و سکه های مجازی برنده می شوید ، اما در تمام مدت شما در حال جمع آوری واژگان و ساختارهای دستوری جدید هستید.

Duolingo
  • Quiz your English: اگر برای امتحان های مختلف زبان آماده می شوید ، آزمون انگلیسی برای شما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت! این برنامه توسط Cambridge Assessment English طراحی شده است و به شما کمک می کند تا نمره بالایی در آزمون و امتحان های زبان به دست بیاورید. شما می توانید با دوستان و خانواده خود با وجود بازی های درون این برنامه بازی کنید! با وجود جمله بندی های متنوع و متفاوت شما می توانید به خوبی ساختار جملات در کنار هم به زبان انگلیسی را یاد بگیرید و در بین بیش از ۱۰۰ کلمه انگلیسی در ذهن خود حفظ کنید که در آینده می توانید از آن ها استفاده کنید.

Quiz your English
  • Improve English: برای کسانی که انگلیسی را به عنوان یک زبان اضافی یاد می گیرند یک برنامه محبوب شمرده می شود، آموزش های این برنامه به شما در بهبود مهارت های انگلیسی کمک می کند.

    این اپلیکیشن کمک آموزشی با بازی کلمات به شما کمک می کند کلمات جدید گرامری ، املا و افعال عبارتی را بیاموزید. این برنامه برای کسانی طراحی شده است که با مهارت های اولیه زبان انگلیسی آشنایی دارند و می خواهند دایره لغات ، خواندن ، صحبت کردن و نوشتن خود را تقویت کنند. شما می توانید با کمک اپلیکیشن کمک درسی Improve English، در امتحانات ورودی CAT ،GRE ،GMAT ،IELTS ، TOEFL و… نمره بالایی کسب کنید

Improve English
  • LingoDeer: اپلیکیشن کمک درسی آموزشی LingoDeer به شما امکان می دهد به صورت ساختار معنایی و ساختار متنی با آن ارتباط برقرار کنید. LingoDeer یک برنامه فوق العاده با مجموعه ای از اصطلاحات روزمره و دقیق است. این برنامه بسیاری از زبان های آسیایی و اروپایی را پوشش می دهد که شما می توانید آن ها را آموزش ببینید و یاد بگیرید. در این اپلیکیشن ابتدا باید زبان محلی، سپس زبانی موردنیاز خود را انتخاب کنید. اپلیکیشن آموزشی LingoDeer به تناسب زبان محلی برنامه، چند زبان خاص را آموزش می دهد. برای مثال زبان محلی انگلیسی زبان ویتنامی، پرتغالی، اسپانیایی و… و زبان محلی اسپانیایی زبان کره ای، چینی و… را آموزش می دهد. این برنامه در سه قسمت learn، review و me طراحی شده است.

LingoDeer
  • Busuu : یکی از بهترین اپلیکیشن های کمک آموزشی زبان انگلیسی است که امروزه در دسترس می باشد و برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی بسیار توصیه می شود. این برنامه توسط زبان شناسان با تجربه طراحی شده است و ترکیبی از تعامل انسان و مبتنی بر هوش مصنوعی است تا به شما در یادگیری سریعتر زبان کمک کند. در این اپلیکیشن شما می توانید آموزش های مختلف را به ۱۲ زبان مختلف یاد بگیرید. دروس Busuu مهارت های معمولی خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن را پوشش می دهد. این یک روش متعادل برای یادگیری زبان انگلیسی است

Busuu
  • Memrise: سیستم یادگیری زبان بصری Memrise طوری طراحی شده است که بسیار سرگرم کننده و آسان است. اپلیکیشن Memrise توانسته است با آموزش های زیبای خود جایگاه خود را در بین اپلیکیشن های آموزش کمک درسی زبان انگلیسی بالا بیاورد و در بین زبان آموزان بسیار محبوب شود. Memrise شما را به صورت گام به گام با تمام نکات ضروری را که برای یادگیری نیاز دارید ، راهنمایی می کند تا بتوانید از زبان انگلیسی در مکان ها و زمان های مختلف استفاده کنید. در میان بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان انگلیسی ، Memrise واقعاً فوق العاده و برجسته است.

Memrise
  • Beelinguapp : یک برنامه عالی برای یادگیری زبان با نسخه رایگان است که به طور خاص به شما کمک می کند بر خواندن و درک مطلب تمرکز بیشتری داشته باشید. این اپلیکیشن یک اپلیکیشن کمک درسی همراه فوق العاده برای تکمیل کلاس یا سایر برنامه های عمیق تر آنلاین آموزش زبان انگلیسی است.در این برنامه شما می توانید با خواندن داستان های جذاب هر روز کلمات بیشتر یاد بگیرید. این برنامه به کاربر این امکان را می دهد که پی در پی یک متن آینه ای را بخواند ، اما به طور همزمان به دو زبان جداگانه. این برنامه همچنین به عنوان یک کتاب صوتی عمل می کند و از آنچه “خواندن کارائوکه” می نامد استفاده می کند تا به هر کاربر اجازه دهد تا صدای موجود در متن را در هر دو طرف دنبال کند.

Beelinguapp
  • Wiwo: با استفاده از بازی ویوو(Wiwo) قادر خواهید بود تا به دایره واژگان، آواشناسی، گرامر و اصطلاحات کاربردی و قابل تاملی دست پیدا کنید که حکم شاه کلید را برای گشودن دروازه های گنجینه طلایی و نفیس زبان انگلیسی دارد. در بازی Wiwo هم سرگرم می شوید و هم دایره واژگان خود را گسترش می دهید و همچنین با ساختار جمله های انگلیسی آشنا می شوید. از این طریق تایم خود به هدر نخواهید داد.

مزیت های عمده بازی های زبان انگلیسی در مقایسه با سایر روش های موجود را می توان به اختصار به صورت زیر مطرح کرد:

  • دسترسی آسان کاربران به بازی های زبان انگلیسی
  • نصب آسان و رایگان بودن بازی های زبان انگلیسی
  • استفاده از متدهای خلاقیت آمیز در ارائه و تولید این نرم افزارها
  • محیط جذاب و هدفمند بودن بازی های زبان انگلیسی
Wiwo

این اپلیکیشن های کمک آموزشی زبان انگلیسی می توانند راهی عالی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی یا تقویت مهارت ها پیش روی شما قرار دهند. اگر به دنبال بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی هستید که موثر و سرگرم کننده باشد ، ما این برنامه ها را برای یادگیری زبان انگلیسی به شما توصیه می کنیم. شما می توانید نظرات و انتقادات خود را نسبت به هر اپلیکیشنی که نام برده شد را در قسمت نظرسنجی با ما در میان بگذارید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (82 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (26 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...