دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی چگونه است؟ 

چهارشنبه، 30 مهر 1399
درمان ارتودنسی می‌تواند تأثیر بزرگی روی شکل صورت و چهره‌تان بگذارد. وقتی دندان‌ها و فکتان تغییر کند، سایر ویژگی‌های صورتتان هم دچار تغییر می‌شود.

همیشه عدم تقارن در صورت همه افراد دیده می شود. اما در برخی موارد این عدم تقارن موجب نازیبایی در فرد می شود. بیشترین عاملی که در چهره افراد تاثیر بسزایی دارد ناحیه دهان است. دستگاه ارتودنسی به منظور بر طرف کردن این نا متقارنی دهانی است که بیشتر مربوط به مشکلات فکی و دندانی است. تغییر چهره در ارتودنسی از جمله مواردی است که افراد را ترغیب به درمان ارتودنسیمی کند.

درمان ارتودنسی به منظور برقراری تعادل و توازن بین دندان ها و داشتن لبخندی زیبا تر است. اگر عکس های قبل و بعد از ارتودنسی را مشاهده کنید به وضوح می توانید تفاوت را احساس کنید. استخوان فک یا دندان ها اگر در موقعیت اصلی خود قرار نداشته باشند آنگاه موجب تغییر شکل در صورت فرد می شود.

بررسی اثر ارتودنسی روی لب ها

متخصص ارتودنسی علاوه بر رادیوگرافی در رابطه با تشخیص دقیق و بررسی اثر ارتودنسی روی لب ها، روی عکس گرفته شده از نیم رخ بیمار خطوطی فرضی را ترسیم می کند. هنگامی که متخصص ارتودنسی خطی را از چانه به نوک بینی ترسیم می کند، در حالت نرمال باید لب های بیمار روی هم قرار داشته باشند، بسته باشند و عقب یا جلو نباشند. در این رابطه فاکتور هایی در مورد بینی بیمار نیز مورد توجه قرار می گیرد.این تکنیک سبب می شود تا طرح درمان برای متخصص ارتودنسی واضح تر شود و چگونگی حرکت فکین حین ارتودنسی مشخص می شود، تا لب ها در بهترین حالت خود قرار گیرند. در واقع ارتودنسی موجب بهبودی فرم لب ها و بافت نرم صورت بیمار می شود.

پیش بینی اثر ارتودنسی روی لب ها با توجه به سن بیمار

عقب یا جلو قرار گرفتن لب ها و یا توازنی که باید در مورد روی هم قرار گرفتن آن ها وجود داشته باشد توسط متخصص ارتودنسی در جلسه اولی که بیمار برای مشاوره به او مراجعه می کند، پیش بینی و تجسم خواهد شد. با توجه به اینکه فکین بیمار در چه حالتی قرار گرفته اند و اثر ارتودنسی روی لب ها چگونه خواهد بود، می توان برای درمان او برنامه ریزی کرد و به نتایج فوق العاده ای دست یافت.

هنگامی که بیمار یک کودک باشد متخصص ارتودنسی به سادگی و تنها با درمان ارتودنسی می تواند موجبات تغییرات فکین را فراهم آورد و آینده چهره ای و لب های کودک را برنامه ریزی کند. در صورتی که فرد مراجعه کننده یک بزرگسال باشد برای جابجایی و حرکت دادن فکین نیاز است دستگاه ارتودنسی به همراه جراحی استفاده شود. بدین ترتیب می توان پیش بینی کرد که اثر ارتودنسی روی لب ها و فکین با توجه به سن بیمار چگونه خواهد بود.

تغییر چهره بعد از ارتودنسی

درمان ارتودنسی می تواند تأثیر بزرگی روی شکل صورت و چهره تان بگذارد. وقتی دندان ها و فکتان تغییر کند، سایر ویژگی های صورتتان هم دچار تغییر می شود.وقتی دندان ها و فکتان به صورت مناسبی ردیف شده باشند، فقط از یک لبخند بی نقص بهرمند نمی شوید، بلکه شکل صورتتان جذابیت و زیبایی بیشتری خواهد گرفت. پس اینکار یک معامله دو سر سود است!

تأثیر ارتودنسی بر گونه ها

برای فهمیدن اثراتی که ارتودنسی بر روی صورت و چهره تان می گذارد بایستی مشکلات دندانی متفاوت و چگونگی تأثیر هرکدام روی شکل صورت و ظاهرتان را عنوان کرد.

آندِربایت

این حالت وقتی اتفاق می افتد که دندان های پایینی پیش تر از دندان های بالایی قرار می گیرد. آندربایت می تواند روی تناسب صورت شما اثر گذاشته و فکتان را بسیار بزرگتر نشان دهد. درمان ارتودنسی می تواند با انتقال دادن فکتان به جایگاه درست ویژگی های صورت شما را بهبود بخشد.

اُوِربایت

اوربایت یک مشکل دندانی شایع است که به دلیل پیش آمدگی دندان های بالا نسبت به دندان های پایین ایجاد می شود. این حالت ممکن است سبب شود که لب بالایی برجسته تر و فک پایینی ضعیف و تو رفته به نظر برسد. اصلاح ارتودنسی این پیش آمدگی را بهبود بخشیده و ظاهر فک و صورت را همگون و متوازن تر می کند.

اُپِن بایت

اپن بایت نقص در جفت شدن و بسته شدن دندان هاست و دندان ها در این حالت همیشه کمی باز می ماند. این حالت باعث می شود که دهان کشیده شده و لب فوقانی یا تحتانی کمی پیش آمده به نظر برسد که توازن صورت را بهم می زند.

دندان های کج

دندان های کج می تواند سبب بی قرینگی صورت شود، به خصوص اگر یک سمت دهان نسبت به سمت دیگر دندان کج بیشتری داشته باشد. بِرِیس دندانی می تواند این مشکل را درمان کرده و فک و لبخند را صاف کرده و دندان های را ردیف کند.

برای تغییر چهره با درمان ارتودنسی بهتر است چه زمانی اقدام کرد؟

همانطور که می دانید از سن 7 سالگی درمان ارتودنسی آغاز می شود. به دلیل اینکه ناهنجاری های دندانی و فکی چهره فرد را تحت تاثیر قرار می دهد پس بهتر است درمان ارتودنسی از نوجوانی انجام شود. عدم تقارن در چهره فرد موجب کاهش اعتماد به نفس می شود پس بهتر است درمان ارتودنسی با توجه به تشخیص ارتودنتیست در کم ترین سن ممکن صورت گیرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟