چه عواملی منجر به رشد مو در طب سنتی می شود

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چه عواملی منجر به رشد مو در طب سنتی می شود
زنان هندی به صورت نرمال هر روز مو های شان را شستشو نمی دهند و همچنین در هنگام شستشو از آب گرم استفاده نمی کنند.اسرار آنها در این باره میلیون ها سال است که نگه داشته شده است. آنها هر روز مو هایشان را نمی شویند و این کار را دو بار در هفته، با شامپوی طبیعی و نرم کننده کافی و مناسب موهایشان استفاده می کنند، تا درخشش و زیبایی مو را حفظ کنند.

راز پرپشتی موی زنان هندی چیست؟

زنان هندی به صورت نرمال هر روز مو های شان را شستشو نمی دهند و همچنین در هنگام شستشو از آب گرم استفاده نمی کنند.اسرار آنها در این باره میلیون ها سال است که نگه داشته شده است. آنها هر روز مو هایشان را نمی شویند و این کار را دو بار در هفته، با شامپوی طبیعی و نرم کننده کافی و مناسب موهایشان استفاده می کنند، تا درخشش و زیبایی مو را حفظ کنند.

روغن های سالم نارگیل و کرچک مورد علاقه یک زن هندی می باشند. زمانی که این دو روغن با یکدیگر ترکیب شوند، تاثیر آن فوق العاده خواهد بود. رشد موهای هندی ها بسیار سریع تر است، زیرا اکثر آنها از این روغن ها قبل از اعمال هرگونه حرارتی استفاده می کنند.

اگر مشکلاتی مانند، شوره سر ،خشکی مو ،زبر شدن مو برای هندی ها ایجاد شود، هرگز سراغ درمان هایی که محصولات شیمیایی دارند، نمی روند.در این مواقع، تنها راه حل آنها استفاده از آملا، حنا و روغن کنجد است.

نوع آب نیز مهم است که هنگام شستن موهای تان تنها از آب نرم استفاده کنید و از آب سخت استفاده نکنید، که به فولیکول های مو آسیب می رساند و یا باعث شکستگی آن ها می شود.

دلایل بسیاری پشت پرده ریزش مو و ضعیف شدن تارهای مو وجود دارد که اصلی ترین آنها شامل:

  • شرایط آب و هوایی
  • افزایش سن
  • استرس و اضطراب بالا
  • مصرف زیاد دخانیات
  • نداشتن تغذیه مناسب و سالم
  • تغییرات و نامنظمی های هورمونی
  • وراثت
  • استفاده بیش از اندازه از داروهای شیمیایی

و دهها دلیل که حتما شمایی که از این مشکل رنج می برید از آنها با خبر هستید.

تصویر

از نظر هندی ها چرا موها می ریزد؟

متخصصان طب سنتی هندی می گویند میزان ریزش موها با مزاج بدن و از طرف دیگر با ساختار ذهنی بسیار مرتبط است و با توجه به این موارد می توان ریزش موها را کنترل کرد. از جهت دیگر در طب هندی (آیوردیک) موها را به عنوان محصول جانبی شکل گرفتن استخوان ها به حساب می آورند، یعنی می گویند همان بافت هایی که استخوان ها را شکل می دهند، مسئول رشد موها نیز هستند. روش آنها برای درمان ریزش موها ترکیبی از گیاهان دارویی، رژیم غذایی خاص، تکنیک های مدیتیشن، یوگا، عطردرمانی، ماساژ با روغن و… است. آنها می گویند برای درمان ریزش موها باید روزانه یک سوم فنجان آب آلوورا بنوشید یا اینکه یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا به همراه کمی زیره ۲ تا ۳ ماه هر روز بخورید.

روغن رزماری و جوجوبا

روغن رزماری در بسیاری از شامپوها وجود دارد که رزماری می تواند توانایی فولیکول های مو را برای رشد مو چند برابر کند و همچنین رشد مو را افزایش می دهد و سلامت آن را بالا می برد . روغن جوجوبا نیز باعث از بین بردن شوره های سر می شود و مواد معدنی پوست سر را تامین می کند و در نتیجه رشد موی فرد افزایش می یابد. کافیست که کمی از آن را روی موی سر خود ماساژ دهید .

روغن لاوندر

روغن لاوندر نیز یکی از درمان های خانگی است که می توان در عرض 7 ماه استفاده از آن ، شاهد رشد بیشتر موها بود .

روغن آویشن

روغن آویشن رشد موی شما را افزایش می دهد و جریان خون را در سر بالا می برد و فقط کافی است با ماساژ آن روی پوست سر از فواید آن بهره مند شوید .

شیر نارگیل

شیر نارگیل سرشار از آهن ، پتاسیم و چربی های ضروری است و بهتر است که خودتان شیر را از نارگیل بگیرید و آن را اماده و بسته بندی شده خریداری نکنید . این شیر را با چند قطره لیمو و 4 قطره روغن لاوندر مخلوط کنید. سپس اجازه دهید که 4 الی 5 ساعت روی پوست سرتان بماند و بعد آن را بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب باعث نگه داشتن تعادل PH سر می شود و می توان برای تحریک رشد موها از آن استفاده کرد . مقداری از آن را با یک فنجان آب مخلوط کنید و روی پوست سر خود ماساژ دهید و بعد از شستن سرتان، شاهد براقیت بالایی از موهایتان خواهید بود.

ماسک تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است که به رشد مجدد موها کمک می کند و همچنین حاوی سولفور، زینک ، آهن ، سلنیوم ، فسفر و ید می باشد . سفیده تخم مرغ را در یک کاسه بیاندازید و یک قاشق چایخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و با عسل مخلوط کنید و سپس این خمیر به دست آمده را روی پوست سر خود به مدت 20 دقیقه قرار دهید و بعد سر را با شامپو و آب سرد آب بکشید .

شنبلیله

شنبلیله نیز یکی از درمان های خانگی برای تحریک رشد مو می باشد. شنبلیله حاوی پروتئین و نیکوتیک اسید است که رشد موی سر را تحریک می کند. یک قاشق غذاخوری از این گیاه را با آب ترکیب کنید تا به حالت خمیری برسد. برای این حالت خمیری باید شنبلیله را از قبل آسیاب کرده باشید.

مقدار کمی روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و به پوست سرتان بزنید و نیم ساعت صبر کنید و سپس سر خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک علاوه بر تحریک رشد مو باعث ثابت نگه داشتن رنگ موی شما نیز می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (67 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان