دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع آش و سوپ /

طرز درست کردن سوپ کرفس رژیمی 

شنبه، 28 فروردین 1400
سوپ کرفس پیش غذایی خوشمزه با رنگ و بویی متفاوت است که طرز تهیه را در این مطلب آموزش خواهیم داد.

سوپ کرفس یک سوپ گیاهی و رژیمی خوشمزه است مخصوصا برای کسانی که خیلی کرفس دوست ندارد.کرفس یک گیاه خیلی موثر و مقوی می باشد که معمولا طرفداران زیادی ندارد اما پر از خاصیت است به طوری که امروزه علاوه بر خورش و سوپ و سالادی که از آن تهیه می شود آب کرفس نیز به عنوان یک نوشیدنی برای لاغری نیز بسیار توصیه می شود و در اکثر نوشیدنی فروشی ها یافت می شود. سوپ کرفس برای فصل زمستان و همچنین فصل تابستان که به وفور یافت می شود گزینه مناسبی می باشد و یک غذای کم کالری و مفید برای شام به حساب می آید. خواص این سبزی آنقدر زیاد است که آن را به عنوان سلطان سبزی های می شناسند.خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم نجات می دهد.در گذشته به کرفس، اسامی دیگری نسبت می دادند و این گیاه به کرسب یا کرفش معروف بود اما با گذشت زمان این اسامی تغییر یافته و این روزها همگی آن را با نام کرفس می شناسیم. کرفس انواع متفاوتی مثل ریشه ای، برگی، دمبرگی، آبی و کرفس مشک دارد.کرفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین های A و K، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند.کرفس چربی اشباع شده وکلسترول بسیار پایینی دارد. این گیاه را می توان تا هفت هفته در دمای ۰ تا ۲ درجه ی سانتی گراد نگه داشت؛ گیاه در این شرایط خواص غذایی خود را حفظ می کند.برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه کرفس منبع ویتامین هایB6,B2,B1 ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیوم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروریست.کرفس حداقل هشت ترکیب ضد سرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند و می تواند تخریب ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل برساند.

مواد لازم سوپ کرفس

  • کره ۱۰۰ گرم
  • خامه ۱۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
  • آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • ساقه کرفس تازه ۵۰۰ گرم
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • آب مرغ یا آب قلم ۳ تا ۴ لیوان
  • جعفری خرد شده نصف فنجان

طرز تهیه سوپ کرفس

ابتدا ساقه های کرفس را میشوییم و در آبکش قرار میدهیم تا آب اضافه آن برود و بعد روی تخته ریز خرد میکنیم و پیاز ها را پوست میگیریم و میشوییم و روی تخته نگینی ریز خرد میکنیم و بعد سیب زمینی ها را نیز میشوییم و روی تخته ریز خرد میکنیم و سپس کرفس و پیاز خرد شده را به همراه آب مرغ یا آب قلم و فلفل در قابلمه ای میریزیم و روی حرارت تقریبا زیاد میگذاریم تا زودتر جوش بیاید و بعد حرارت را کم میکنیم تا خوب مواد پخته شوند. اگر تمایل داشتید میتوانید ۲قاشق پودر جوپرک نیز به مواد اضافه کنید تا سوپ لعاب دار تری داشته باشید. در تابه ای کوچک کره را میریزیم و روی حرارت کم صبر میکنیم تا کاملا آب شود،آنگاه سیب زمینی خرد شده را به آن اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا سرخ شود و سپس به مواد داخل قابلمه اضافه میکنیم.(مقداری از سیب زمینی سرخ شده را برای تزئین نگه میداریم) پنیر خامه ای را حسابی خرد میکنیم تا له له شود و به غذا اضافه میکنیم.در اینجا نمک روی سوپ میپاشیم و اگر دوست ندارید جعفری خرد شده خام برای تزئین استفاده کنید میتوانید در این مرحله جعفری را به سوپ بیفزایید و پس از ۵ دقیقه زیر قابلمه را خاموش کنید.پس از آنکه سوپ کمی خنک شد در ظرف مورد نظر سرو کنید و با سیب زمینی سرخ شده و خامه تزئین کنید و از آبلیمو به عنوان چاشنی سوپ استفاده کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه سوپ کرفس :

  • اگر برنج ها دانه شکسته باشند بهتر است.
  • بعضی ها سوپ را به صورت صاف و یکنواخت دوست دارند اگر شما هم از همین دسته افراد هستید در پایان پخت سوپ را کناری بگذارید تا از حرارت بیفتد سپس در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن آن را به مایه ای صاف تبدیل کنید . البته برای این منظور از گوشت کوب برقی هم میتوانید استفاده کنید.
  • اگر آب مرغ در دسترس ندارید میتوانید از عصاره مرغ استفاده کنید.
  • اگر برای پخت این سوپ عجله دارید از جوی پرک استفاده کنید. جوی پرک زودتر می پزد.
  • مدت زمان آماده سازی سوپ کرفس 120 دقیقه می باشد.
  • مدت زمان پخت سوپ کرفس 120 دقیقه می باشد.
  • سوپ کرفس یک غذای روسی است.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه