دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / اصول آشپزی /

طرز تهیه شیر عسلی خانگی 

چهارشنبه، 20 مرداد 1400
شیر عسلی یکی از موادی است که در تهیه انواع دسرها، بستنی ها و شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

حتما شما هم تا به حال در طرز تهیه کیک ها و دسر ها با واژه شیر عسلی رو برو شده اید و حتما فکر میکنید این نوع شیر عسلی همان مخلوط شیر و عسل است! اما اشتباه میکنید…اگر تا به حال از بازار شیر عسلی خریده باشید از دیدن غلظت و طعم آن و البته قیمت بسیار زیاد آن متعجب میشوید. در واقع شیر عسلی کارخانه ای که برای مصارف شیرینی پزی و تهیه دسر آماده شده است فرآیندی متفاوت دارد!

مواد لازم برای تهیه شیر عسلی خانگی

  • شیر:۲ لیوان
  • شکر: نصف لیوان
  • کره: ۲۵ گرم

روش تهیه شیر عسلی خانگی

شیر و شکر را در یک ظرف بزرگ بریزید و روی حرارت قرار دهید. بهتر است از شعله پخش کن ذر زیر قابلمه خود استفاده کنید. شیر نباید به جوش بیاید. مخلوط شیر و شکر را مرتب هم بزنید، طوری که فقط آب شیر تبخیر شود و شکر کاملا حل شود و گلوله گلوله نشود. هم زدن مخلوط را تا جایی که حجم شیر نصف شود ادامه دهید. البته این کار کمی زمان بر است با انتخاب تابه یا قابلمه بزرگ می توانید تبخیر شیر را سریع تر کنید.به شیری که به غلیظ شده و از حالت مایع روان در آمده کره اضافه کنید. دوباره مخلوط را بهم بزنید تا جایی که مخلوط یکدست و کمی کش دار شود. کار پخت تمام شده زیر قابلمه را خاموش کنید و شیر عسلی در ظرفی بریزید تا خنک شود. شیر عسلی را زمان زیادی در یخچال می شود نگه داری کرد. شما می توانید در موقع تهیه کیک و دسر از آن استفاده کنید.

نکات پخت شیر عسلی

در صورتی که به هر دلیلی نتونستید شیر را هم بزنید و شکرک زد در این صورت به هیچ عنوان دور شیر را هم نزنید تا شکرک وارد شیر نشود.

و اگر شیر ته گرفت به هیچ عنوان از کف تابه، هم نزنید و ظرف شیر را سریع عوض کنید. اگر شیر عسلی را طبق آموزش و به روشی صحیح درست کنید، شیر عسلی شما کاملا یکدست و بدون شکرک خواهد شد.

نگهداری شیر عسلی

پس از اینکه شیر عسلی به طور کامل سرد شد می توانید آن در ظرف دربسته بریزید و به مدت 1 تا 2 ماه در یخچال نگهداری کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل سابمیت مقاله