طرز تهیه سوپ ذرت

  دوشنبه، 25 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه سوپ ذرت
سوپ ذرت جزو سوپ های خوشمزه و لذیذی است هم خیلی سریع آماده می شود و هم بسیار پرطرفدار است. سوپ ذرت چون با شیر و ذرت درست می شود یک غذای بسیار مقوی است، مخصوصا برای کودکان.سوپ ها نوعی پیش غذا محسوب می شوند که به دو روش درست می شوند: سوب سفید که با شیر درست می شود و سوپ قرمز که از رب استفاده می شود.

سوپ ذرت خواص فراوانی دارد و در مدت زمان کمی آماده می شود. برای تهیه سوپ ذرت می توانید به جای ذرت تازه از کنسرو ذرت استفاده کنید و به دلیل اینکه میزان شیرینی ذرت های کنسروی کمی بیشتر است میزان شکر مصرفی را می توانید کم تر کنید.

مواد لازم برای سوپ ذرت

  • کنسرو ذرت :800 گرم
  • روغن مایع:4 قاشق غذاخوری
  • پیاز سفید متوسط:یک عدد، نگینی شده
  • سیر :2 حبه، رنده شده
  • فلفل سفید :یک قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • نمک و فلفل :به میزان لازم
  • آب مرغ:یک و نیم لیتر
  • خامه :یک دوم پیمانه

طرز تهیه سوپ ذرت

قابلمه ای را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. سپس پیاز نگینی شده را داخل آن تفت دهید. بعد از4 دقیقه تفت دادن پیاز سیر و پودر فلفل سفید را به آن اضافه کنید و حدود یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.

سه چهارم از ذرت را یعنی 265 گرم ، داخل قابلمه اضافه کنید و پس از 3 دقیقه تفت دادن ،آب مرغ را هم اضافه کنید.حرارت را بالا ببرید تا سوپ به جوش بیاید.

بعد شعله را کم کنید و در قابلمه را ببندید و بگذارید تا 20 دقیقه ای سوپ بپزد.

سپس سوپ را به وسیله گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید تا صاف و یکدست شود. بعد از این مرحله ذرت باقیمانده را به همراه مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و چند دقیقه قبل از سرو سوپ خامه را داخل آن مخلوط کنید.

مواد لازم برای سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک

  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
  • جو پرک: نصف لیوان دسته دار فرانسوی
  • ذرت پخته شده: یک لیوان دسته دار فرانسوی
  • نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

مراحل تهیه سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک

در مرحله اول از طرز تهیه سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک، ابتدا مرغ را به اندازه های کوچک خرد کنید. پس از آن پیاز را خرد کرده و در داخل ماهیتابه تفت دهید. نمک و فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. مرغ خرد شده را نیز به محتویات ماهیتابه بیافزایید. مرغ را در ماهیتابه به اندازه ای تفت دهید که رنگ آن تغییر کند.

در مرحله دوم از طرز تهیه سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک، روب گوجه فرنگی را به محتویات داخل ماهیتابه اضافه کنید. مرغ و رب را کاملاً تفت دهید. پس از آن در داخل یک قابلمه ۲ لیوان دسته دار فرانسوی آب بریزید. جوی پرک را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا جو پرک در قابلمه پخته شود. جوی پرک خیلی زود پخته می شود. پس از پخته شدن جو پرک، آن را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملاً تبدیل به یک مایع لعاب دار شود. مواد آماده شده با مرغ را به این مخلوط اضافه کنید. معادل یک لیوان دسته دار فرانسوی اب به کل مواد اضافه کنید و بر روی حرارت نسبتا متوسط روی گاز قرار دهید.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک، سوپ تقریبا آماده است. کافیست تا ذرت های پخته شده را به آن اضافه کنید. ۵ دقیقه بعد از اضافه کردن ذرت به محتویات داخل قابلمه، آن را خاموش کنید. سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک شما آماده سرو است.

مواد لازم برای سوپ ذرت با شیر و قارچ

  • سینه مرغ: یک عدد
  • ذرت پخته شده: یک لیوان دسته دار فرانسوی
  • پیاز: ۲ عدد
  • آرد ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
  • قارچ: ۱۰ عدد
  • هویج: یک عدد
  • جعفری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
  • شیر: سه لیوان دسته دار فرانسوی

طرز تهیه سوپ ذرت با شیر و قارچ

در مرحله اول از طرز تهیه سوپ ذرت با شیر و قارچ، ابتدا سینه مرغ را در قابلمه کوچک با آب بپزید. برای پخت سینه مرغ عدد پیاز خرد شده و کمی نمک، فلفل و زردچوبه نیز به آب داخل قابلمه اضافه کنید. این کار باعث می شود تا سینه مرغ هنگام پخته شدن کمی طعم بگیرد. پس از پخته شدن، سینه مرغ را ریش ریش کنید. حدود لیوان دسته دار فرانسوی از آبی را که مرغ در آن پخته شده کنار بگذارید.

در مرحله دوم از طرز تهیه سوپ ذرت با شیر و قارچ، یک پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید. پس از آن قارچ ها را خورد کنید. قارچ را هم به همراه پیاز تفت دهید و نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. زمانی که قارچ ها و محتویات داخل قابلمه کاملاً سرخ شد، آرد ذرت را به محتویات داخل قابلمه کم کم اضافه کنید و تفت دهید. هویج رنده شده و مرغ ریش ریش شده را هم به قابلمه اضافه کنید. پس از آن آب مرغی را که کنار گذاشته اید در داخل قابلمه بریزید. صبر کنید تا محتویات داخل قابلمه به همراه آب مرغ کاملاً بجوشند و پخته شوند.

پخته شدن مواد در داخل قابلمه را می توانید از تست کردن هویج های رنده شده متوجه شوید. وقتی مواد کاملا پخته شدند، شیر را کم کم به قابلمه سوپ اضافه کنید. شیر باید با محتویات داخل قابلمه به مدت نیم ساعت بجوشد. فقط مراقب سر رفتن شیر باشید. در پایان ذرت پخته شده را به همراه جعفری به قابلمه اضافه کنید. پس از اضافه کردن کمی صبر کنید تا مواد به خورد ذرت بروند و طعم جعفری در سوپ پخش شود. سوپ ذرت با قارچ و شیر شما آماده سرو است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (562 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان