تاثیر بی نظیر جوش شیرین بر درمان سیاهی دور چشم

  پنجشنبه، 16 تیر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
تاثیر بی نظیر جوش شیرین بر درمان سیاهی دور چشم
سیاهی دور چشم هم برای خانم ها و هم برای آقایان نگرانی بزرگی محسوب می شود. جوش شیرین، ماده ای که معمولا در هر آشپزخانه ای پیدا می شود، برای از بین بردن سیاهی دور چشم گزینه ی مناسبی است که در این مطلب به آن می پردازیم.

سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم در دسته مشکلات پوستی چشم قرار می گیرد و به علت های مختلفی بروز می کند. سیاهی دور چشم مختص سن خاصی نیست و همه ی افراد در هر سنی در معرض ابتلا به سیاهی دور چشم قرار دارند. سیاهی دور چشم در برخی ارثی و برای برخی دیگر به دلیل بیماری و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن بوجود می آید. امروزه مردم ساعت های زیادی را صرف نگاه کردن به وسایل الکترونیکی مثل تبلت و لپ تاپ می کنند و به همین دلیل هم دچار این مشکل می شوند . همچنین اگر پوست اطراف چشم در معرض تابش نور خورشید قرار گیرد ، تغییر رنگ می دهد.

راه های مختلفی برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد. یکی از روش های رایج برای درمان سیاهی دور چشم که از گذشته در بین افراد رواج داشته است استفاده از جوش شیرین است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از سیاهی دور چشم رنج می برید در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید.

جوش شیرین

جوش شیرین از جمله مواد خوراکی است که در پختن نان و کیک ها رواج بسیاری دارد به همین دلیل در آشپزخانه اغلب ما ایرانی ها جوش شیرین یافت می شود. جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که از گذشته برای درمان بیماری های مختلف کاربرد داشته است و در متون تاریخی از آن به عنوان مسکن گیاهی نام برده می شود. روش های مختلفی برای استفاده از جوش شیرین در درمان بیماری ها وجود دارد. جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی به حساب می آید و به از بین رفتن سلول ها ی مرده ی سطح پوست کمک می کند . البته همیشه بخاطر بسپارید که جوش شیرین پوست را خشک می کند و بعد از جوش شیرین استفاده از یک مرطوب کننده ی قوی را فراموش نکنید. استفاده مداوم از آن سیاهی دور چشم را از بین می برد و پوست دور چشم را سفید و شفاف می کند.

جوش شیرین

روش های استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سیاهی دور چشم

شما باید ابتدا از موثرترین و بهترین راههای استفاده از جوش شیرین برای سیاهی دور چشم آگاه شوید، بنابراین در این قسمت بهترین راههای استفاده از جوش شیرین را بیان کرده ایم :

روش اول

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب درون یک ظرف مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر در آید. خمیر نباید خیلی سفت باشد ، وقتی خمیر به غلظت مناسب رسید آن را به آرامی در اطراف چشم و بر روی سیاهی های دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که جوش شیرین حتماً باید در آب کاملاً حل شده باشید در غیر این صورت تأثیری نخواهد داشت. پس از ۱۵ دقیقه مخلوط را از روی پوست پاک کنید. برای جلوگیری از ایجاد حساسیت ابتدا جوش شیرین را روی قسمتی کوچکی از پوست صورت چک کنید اگر پس از یک ساعت مشکلی برای پوست ایجاد نشد می توانید از مخلوط در زیر چشم استفاده کنید. در انتها برای جلوگیری از دهیدراته شدن پوست از کرم های دور چشم که حاوی آب رسان هستند استفاده کنید.

روش دوم درمان سیاهی دور چشم با جوش شیرین

چای سبز حاوی مقادیر فراوانی از انواع آنتی اکسیدان ها است. یکی از خواص آنتی اکسیدان ها از بین بردن سیاهی و تیرگی ها است. برای استفاده از مخلوط جوش شیرین و چای سبز در ابتدا یک فنجان چای سبز تهیه کنید سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به مخلوط اضافه کنید، به کمک دو تکه پنبه محلول را زیر چشم قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه پاک کنید. به دلیل قدرت بالای جوش شیرین در از بین بردن سلول های مرده پوست بهتر است بعد از استفاده از این ترکیب از مرطوب کننده یا آب رسان در زیر چشم استفاده کنید.

نکته: در اغلب ویدئوهای آموزشی روند انجام کار به این صورت توضیح داده شده است که برای انجام آن می توانید جوش شیرین را با پشت قاشق به چشمانتان بزنید یا با انگشتانتان این کار را انجام دهید. اما قاشق به دلیل سطح فلزی و سردی که دارد برای پوست اطراف چشم بهتر است. همچنین بهتر است که جوش شیرین را خیلی به اطراف چشمتان نزدیک نزنید. استفاده از این قاشق از این جهت بهتر است که آن را به طور یکنواخت روی پوست شما پخش می کند و نیازی به کشیده شدن جوش شیرین روی پوست نیست و بدون آسیب زدن به پوستتان، روی آن می نشیند. بعد از اینکه خمیر جوش شیرین را به خوبی زیر چشمتان پخش کردید بین 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر خشک شود سپس آن را با استفاده از دستمال مرطوب پاک کنید. همچنین به یاد داشته باشید که این کار را 1 یا 2 بار در طول هفته انجام دهید تا پوستتان خشک نشود. بعد از گذشت 2 یا 3 هفته نتیجه کار را به خوبی مشاهده خواهید کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (663 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان