دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

تاثیر مصرف پیاز برای لاغری 

چهارشنبه، 16 آذر 1401
آیا می دانستید که با گنجاندن پیاز در رژیم غذایی تان یک قدم به لاغری نزدیک می شود؟ باساعد نیوز همراه شوید تا در این مورد صحبت کنیم.

پیاز در کنار بافت لایه لایه و طعم تند و تیزی که دارد، به تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن کمک می کند و طی تحقیفاتی مشخص شده که پیاز برای لاغری نیز مفید است. به طور کلی، پیاز را در گروه شیرین یا تند دسته بندی می کنند. در واقع، هرچه پیاز کوچکتر باشد، رایحه و طعم آن تندتر است و هرچه پیاز بزرگتر باشد، طعم آن شیرین تر می شود. پیاز یک سبزی همه کاره است که در آشپزی و تهیه غذاهای مختلف کاربرد زیادی دارد. اما، آیا می دانستید که این سبزی تند می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند؟ پیاز حاوی فلاونوئیدی به نام کوئرستین است. کوئرستین در جلوگیری از تجمع چربی و افزایش متابولیسم موثر عمل می کند.

خواص پیاز

مصرف پیاز به دلیل خواص پیاز که برای سلامتی و بدن بسیار فراوان و مفید است توصیه می شود اما باید دقت کنید که زیاده روی و افراط در مصرف پیاز نیز منجر به عوارض و مضراتی می شود. خواص پیاز خام از خواص پیاز پخته کمی بیشتر است. از خواص پیاز خام می توان به سطوح بالاتر ترکیبات آلی در آن اشاره کرد.لایه های خارجی پیاز منبع غنی و منشا مهمی از فلاونوئیدها است. از خواص پیاز پخته می توان به این مورد اشاره کرد که پیاز مخته منبعی سرشار از فیبر و مس است. به طور کلی و همچنین پیاز دارای قند ها، ویتامین ها مانند A و C، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و فسفر است. و همچنین از جمله خواص پیاز می توان به مبارزه با سرطان، کمک به بهبود سلامت قلب، کاهش قند خون بالا، تقویت معده و بهبود هضم، حفظ سلامت استخوان، جلوگیری از آلرژی و کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، درمان اختلالات گوش، بهبود خواب، بهبود تنفس، بهبود سلامت چشم، بهبود سلامت دهان، تقویت مغز، درمان وبا، درمان تب، تسکین درد قاعدگی اشاره کرد.

پیاز برای کاهش وزن

در حال حاضر، بخش عمده ای از جهان از چاقی رنج می برند. علل اصلی افزایش وزن اضافی، سبک زندگی ناسالم، عادات غذایی ناسالم، نداشتن ورزش و خوردن مواد غذایی آشغال اضافی می باشد. این تنها تعداد محدودی از دلایلی است که منجر به چاقی می شود. پیاز برای لاغر شدن تاثیر مستقیمی ندارد ولی یکی از خواص مهم پیاز، تنظیم قند خون است که در کنار خاصیت ضدعفونی کننده آن، ضرورت استفاده از آن در رژیم لاغری و رژیم غذایی را افزایش داده است. به همین دلیل بهتر است این ماده غذایی را به دلیل خواصی که دارد در رژیم غذایی خود بگنجانید و به دلیل داشتن رژیم لاغری، مواد غذایی را محدود یا حذف نکنید. این میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. سرعت سوخت و ساز به میزان هضم مواد غذایی و جذب آن به داخل سلول است. اگر این میزان به دلیل برخی از مشکلات تحت تاثیر قرارگیرد، می تواند به بیماری های مختلف دیگر منجر شود. پیاز حاوی اسانس های مختلف و مواد معدنی است، که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می شود. همانطور پیاز دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که یکی از سلاح های عالی در برابر افزایش وزن است.

فواید پیاز برای کاهش وزن

پیاز یک ماده غذایی پربیوتیک است، زیرا دارای کالری بسیار کم و فیبر محلول بالایی است. هر فنجان پیاز خرد شده حاوی ۶۴ کالری، ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۱۶ گرم چربی، هفت گرم فیبر، ۷۶ گرم پروتئین و ۷۸ گرم قند است، همچنین دارای ویتامین های C و B۶ و منگنز است. فیبر محلول پیاز می تواند به فرد کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کند و کالری کمتری مصرف کند، این اتفاق باعث کاهش وزن می شود. پیاز حاوی فلاونوئیدی به نام کوئرستین است که به افزایش متابولیسم و جلوگیری از تجمع چربی در بدن کمک می کند.

مضرات پیاز

زیاده روی و افراط در مصرف پیاز ممکن است مضراتی را نیز به دنبال داشته باشد که از جمله این مضرات پیاز می توان به مواردی از جمله کاهش شدید قند خون، سوزش معده، استفراغ، تهوع، ایجاد آلرژی بر روی پوست، تنفس بدبو، کاهش شدید فشار خون، افزایش خطر خونریزی و کبودی و افزایش لیتیوم اشاره کرد. زنان باردار و افرادی که قرص آسپرین مصرف می کنند بهتر است از پیاز استفاده نکنند.

نحوه استفاده از پیاز برای کاهش وزن

اکنون که همه چیز را در مورد رابطه بین پیاز و کاهش وزن می دانید، بیایید سه روش اضافه کردن پیاز در رژیم غذایی را بررسی کنیم.

  • آب پیاز: نوشیدن آب پیاز بهترین راه برای افزودن این سبزی به رژیم غذایی است. سرخ کردن آن می تواند مواد مغذی داخل آن را از بین ببرد. بنابراین، بهتر است برای بهره مندی از تمام فواید آن در سلامتی، آب پیاز بنوشید.

مواد لازم

  • پیاز ۳ عدد
  • آب ۳ پیمانه

طرز تهیه

  1. پوست پیاز را جدا کرده و آن را ورقه ورقه کنید.
  2. به یک قابلمه یک پیمانه آب اضافه کنید و آن را بجوشانید.
  3. بعد از ۴ دقیقه آن را از روی شعله برداشته و به مخلوط کن منتقل کنید.
  4. آن را خوب مخلوط کرده و دو پیمانه دیگر آب به آن اضافه کنید.
  5. آب پیاز را درون یک لیوان بریزید و بنوشید.
  • سوپ پیاز: انواع سوپ غذایی ایده آل برای کاهش وزن به شمار می روند. مصرف سوپ به شما کمک می کند که احساس سیری کنید و مانع از پرخوری شما می شود. می توانید به عنوان ناهار یا شام سوپ بخورید.

مواد لازم

  • پیاز قرمز ۴ تا ۵ عدد (پوست گرفته و خرد شده)
  • گوجه فرنگی ۱ پیمانه (خرد شده)
  • عصاره مرغ یا سبزیجات ۳ پیمانه
  • سیر ۳ حبه (خرد شده)
  • زنجبیل ½ قاشق چای خوری (رنده شده)
  • فلفل سیاه ¼ قاشق چای خوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق چای خوری
  • نمک
  • یک مشت گشنیز برای تزیین

طرز تهیه

  1. روغن زیتون را به قابلمه سوپ اضافه کنید.
  2. زنجبیل و سیر را اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه تفت دهید.
  3. پیاز و سبزیجات را اضافه کنید. به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید و بپزید.
  4. حالا، سبزی یا آب مرغ را اضافه کنید.
  5. فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. هم بزنید و درب طرف را بگذارید. به مدت ۱۰ و ۱۵ دقیقه آن را بپزید.
  6. سوپ را به یک کاسه منتقل کرده و با گشنیز تزئین کنید.
  • پیاز خام: پیاز جوشانده می تواند بسیار سالم باشد، پیاز خام حتی بهتر است. مواد مغذی گیاهی موجود در پیاز، هنگامی که آن را به صورت خام بخورید، از بین نمی روند. بنابراین، با این شیوه می توانید بهترین مواد مغذی موجود در پیاز را دریافت کنید، که قادر است به شما کمک کند تا به طور موثر وزن کم کنید. در اینجا نحوه استفاده از پیاز خام برای کاهش وزن را توضیح می دهیم.

مواد لازم

  • پیاز قرمز ا عدد متوسط (برش داده شده)
  • لیمو یک برش
  • نمک مقداری

طرز تهیه

  1. پیاز خام برش داده شده را درون ظرفی بریزید. آب لیمو را روی برش های پیاز فشار دهید.
  2. کمی نمک روی آن بپاشید. آن را به عنوان یک وعده ناهار یا شام میل کنید.

سخن آخر

پیاز به عنوان یک سبزی از زمان باستان استفاده می شود. در زمان های قدیم، مصریان از پیاز برای درمان بیماری های مختلف استفاده میکردند. آنها می دانستند که این سبزی کوچک تمام مواد مغذی را دارد و بهترین دوست شما مخصوصا در مورد کاهش وزن است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)