دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

تاثیر سن بر اختلال نعوظ آقایان 

سه شنبه، 30 خرداد 1402
سن، یک عامل خطر اصلی برای اختلال نعوظ می باشد.ما در این مطلب از ساعد نیوز تاثیر سن بر اختلال نعوظ را بررسی می کنیم.

اختلال نعوظ با بالارفتن سن شایع تر می شود، اما احتمال وقوع آن در مردان جوان نیز وجود دارد. به همین دلیل، درمان های اختلال نعوظ می توانند برای تمام گروههای سنی مؤثر باشند. اختلال نعوظ (ED) که قبلاً ناتوانی جنسی نامیده می شد، زمانی رخ می دهد که آلت تناسلی، خون کافی برای رسیدن به یک نعوظ رضایت بخش را دریافت نمی کند. اختلال نعوظ بسیار شایع است و اکثر مردان در زندگی خود تا حدودی، مشکل رسیدن به نعوظ یا حفظ آن را تجربه می کنند.

نقش سن در اختلال نعوظ

تحقیقات نشان می دهد که به طور کلی مردان مسن بیشتر از مشکلات جنسی برخوردار هستند. به عنوان مثال، مطالعات دانشگاه ماساچوست نشان داد که شیوع ناتوانی جنسی از سن 40 تا 70 سالگی بین 5 تا 15 درصد افزایش می یابد.

خبر خوب این است که اختلال نعوظ و دیگر مشکلات جنسی به نظر نمی رسد که دقیقا مرتبط به سن باشد. اغلب دلیل اینکه مردان مسن تر دچار این مشکلات می شوند این است که آنها در معرض شرایطی قرار می گیرند که خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش می دهد یا اینکه عادات و شیوه زندگی شخص او را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.

به عبارت دیگر ، با مراقبت از سلامتی جسمی و رفاه ذهنی شخص ، زمانی که او بزرگتر می شود، می تواند بسیاری از علل بالقوه ناتوانی جنسی را کنار بگذارد.برخی از مردان ممکن است در 80 سالگی، از نظر جنسی فعال تر باشند. گرچه با بالا رفتن سن، خطر ابتلا به بیماری هایی که منجر به اختلال نعوظ می شوند، بیشتر است. این بیماری ها و مشکلات جسمی، عبارتند از:

  • دیابت نوع 2

  • فشار خون بالا یا پرفشاری خون

  • تجمع پلاک در شریان ها به نام آترواسکلروزیس

  • سطوح تستوسترون پایین یا هیپوگنادیسم

در حقیقت، دیابت و آترواسکلروزیس، شایعترین بیماری هایی هستند که منجر به اختلال عملکرد نعوظ می شوند. ضمناً، مشکلات نعوظ ممکن است عوارض جانبی داروهایی مانند داروهای فشار خون، آرام بخش ها و داروهای زخم معده باشد، که افراد با بالا رفتن سن، بیشتر مصرف می کنند.

سخن پایانی

بیشتر آقایان پس از سنین 50 سالگی دچار اختلالات نعوظ می شوند، اما این مسئله به معنی عدم توانایی آن ها برای داشتن رابطه جنسی نیست. با ترک استعمال دخانیات، مراجعه به مشاور، کاهش اضطراب و استرس و همچنین داشتن رژیم غذایی مناسب سالمندان می‌ توانند حتی در 80 سالگی نیز روابط جنسی با کیفیت و رضایت بخشی داشته باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌