دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

تزیین دیوار اتاق کودک با استیکرهای کودکانه 

یکشنبه، 22 فروردین 1400
در تزیین اتاق بچه ها همیشه یک قانون ثابت وجود دارد آن هم این است که باید فضای اتاق خواب بچه، شوخ طبعی و طنازی کودکانه را در ذات خود داشته باشد. این خصوصیت را با مبلمان و لوازم نمی توان به اتاق خواب منتقل کرد ولی یک گزینه ساده تر وجود دارد و آن هم برچسب دیواری یا به قول امروزی ها استیکر است.

طراحی و تزیینات اتاق کودک از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در رشد خلاقیت وی در آینده می تواند بسیار تاثیر گذار باشد؛ بهتر است در طراحی دیوار اتاق بچه ها از رنگ های ملایم و روشن استفاده کنید، در این میان رنگ های سفید و آبی برای تزیین اتاق نوزاد بسیار مناسب می باشند، ایجاد فضاهایی که موجب بروز تخیلات در کودکان می شوند، نظیر ایجاد یک چادر یا خیمه سفید رنگ و یا بوم نقاشی نیز ایده بسیار جالبی برای دیزاین اتاق کودکانتان می باشد .

تزیین دیوار اتاق کودک با استیکر

یکی از بخش های تزیین دکوراسیون اتاق کودک برمیگردد به تزیین دیوارها که ایده های مختلفی برای آن وجود دارد، یکی از ساده ترین ایده های تزیین دیوار اتاق کودک استفاده از استیکرهای دیواری فانتزی است که نمای شگفت انگیزی به دیوار ها میبخشند. استیکرهای دیواری طرح های فانتزی و کودکانه ای دارند که دیوارها را از سادگی خارج میکنند و اتاق خوابی رویایی برای کودکان فراهم میکند.

استیکرهای خوب چه ویژگی هایی دارند؟

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • قابل شستشو
  • با کندن استیکر جای آن روی دیوار نمیماند
  • براق و اکلیلی هستند

تزیین دیوار اتاق کودک

تزیین دیوار اتاق کودک یکی از الزامات محسوب می شود. مطمئناً اتاق کودکان بهترین مکان برای ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده در خانه است. دکوراسیونی با رنگ های مختلف و درخشان در اتاق کودکان می تواند باعث ایجاد خلاقیت در ذهن کودکان شود و همچنین آنها را مشتاق به گذاراندن وقت در اتاق خود با دوستانشان می کند. دیوار اتاق کودک میتواند تزیین های مختلفی داشته باشد ، طراحی ، استیکر و برچسب و یا نقاشی روی دیوار اتاق کودک با طرحههای جالب و شاد باعث خلاقیت ذهنی کودک میشود. بچه ها در سن های کم زیاد به دکوراسیون و طراحی اتاق خود توجه نمی کنند اما از طراحی و رنگ پردازی خوب کاملا استقبال می کنند.

تزئین اتاق کودک یک کار ضروری است. اتاق کودک باید یک مکان زیبا و شاد باشد.در انتخاب وسایل برای اتاق کودک حتمی دقت کنید هرچیزی که انتخاب میکند حتمی مناسب کودک و شکل فانتزی داشته باشد تزئین دیوار اتاق کودک یکی از مهم ترین کار در طراحی اتاق کودک است سعی کنید در انتخاب رنگ اتاق از رنگ های شاد و از طرح های فانتزی برای اتاق استفاده کنید. حتمی در اتاق کودک کمد و جای برای لوازم دکوری و اسباب بازی داشته باشید. در اتاق کودک سعی کنید همه ی وسایل ها را به طرح های کودک و فانتزی انتخاب کنید تخت و رو تختی و پرده را باهم هماهنگ انتخاب کنید. ایجاد یک فضا شاد و سرگرم کننده برای کودک از الزامات است که حتمی باید با رعایت چند نکته یک مکان شاد و زیبا برای کودک خود فراهم کنید.تزئین اتاق کودک تاثیر بسیار زیادی در زیبایی اتاق دارد رنگ های آبی و سفید برای اتاق کودک مناسب است. از شکلک و طرح های زیبا نیز برای چسباندن به دیوار استفاده کنید. طرح حیوانات هم در اتاق کودکان بسیار استفاده می شود و بیشتر احساس هنرمند بودن را در آنها ایجاد می کند. یکی از نکاتی که در تزیین و طراحی اتاق کودکان باید مورد توجه قرار بگیرد تعیین کردن فضایی برای بُروز تخیلات کودکی است برای مثال استفاده از چادر یا خیمه سفید رنگ یا بوم نقاشی می تواند به آنها کمک زیادی در آزاد کردن تخیلاتشان کند. برچسب های دیواری، یکی از جدیدترین روش های تزئین دیوار در جهان می باشند، که به علت سهولت استفاده و سرعت نصب بالا و نیز قیمت مناسب جایگزین روش های متداول دکوراسیون داخلی شده اند. در این روش صرفاً طرح مورد نظر شما روی برچسب های رنگی برش می خورد و این برچسب ها مانند کاغذ دیواری دارای زمینه نیستند و همانند عکس برگردانی بزرگ، روی دیوار اتاق کودک یا سطوح دیگر چسبانده می شوند. این برچسب ها قابل شستشو بوده و در صورت لزوم، از روی دیوار برداشته می شود.

روش نصب

لوازم مورد نیاز جهت نصب استیکر و تزئین دیوار اتاق کودک :

۱- قیچی
۲- کاردک پلاستیکی ( به عنوان جایگزین می توانید از کارت تلفن استفاده نمائید )
۳- دستمال

نحوه نصب استیکر :

۱- سطح مورد نظر را در تمامی روش ها، ابتدا کاملا تمیز نموده، سپس قسمت های مختلف استیکر را به ترتیب اولویت، از کاغذ روغنی زیرین جدا نمایید. همانند عکس تکمیل شده موجود در بسته، با دقت روی سطح بچسبانید و پس از تکمیل شدن شکل نهایی، با دستمال محکم بر روی طرح کشیده تا جذب دیوار شود.

۲- در صورتی که سطح مورد نظر قابل شستشو می باشد، می توانید یک اسپری آب پاش را تا نیمه آب و ۲ قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه نموده، سپس روی سطح را کاملا اسپری کنید. همزمان وقتی که استیکر را از کاغذ روغنی جدا می نمایید، پشت استیکر را نیز کاملا اسپری کنید. در این حالت استیکر به هیچ عنوان به خودش نمی چسبد و شما می توانید به راحتی آنرا روی سطح نصب نمایید. زمانیکه از تنظیم بودن آن اطمینان حاصل کردید، توسط کاردک یا کارت تلفن، کف را از زیر استیکر به بیرون هدایت کنید؛ تا جذب دیوار شود. پس از ۲ الی ۳ ساعت با یک دستمال نم دار آن را تمیز نمایید. ( این روش بهترین روش نصب است.)

برای کندن استیکر از روی سطح، از دو روش می توانید استفاده نمایید:

۱- گوشه ی استیکر را با ناخن بلند کنید و کم کم کل کار را بکنید.

۲- قبل از کندن، روی کار را سشوار با گرمای پایین بگیرید؛ که چسب زیرین نرم می شود و باید بلافاصله استیکر را بکنید؛ چون در صورت مکث دوباره سرد و سخت شده و به حالت اول بر میگردد.

این استیکر ها بسیار جذابند و اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق کودکتان را تغییر دهید، از این تصاویر می توانید ایده بگیرید؛ یا اگر قصد ساختن یک اتاق نو و جدید را دارید، حتما این طرح ها را مشاهده کنید. البته به رنگ بندی و نوع اشکال به کار برده شده در هر استیکر دقت کنید و می توانید از کودکتان نیز در انتخاب نوع اشکال نظر بخواهید. در انتخاب نوع استیکر جنسیت کودک شما نیز مهم است. پسر ها بیشتر به استیکر های با طرح ماشین و موتور و غیره علاقه مندند و دختران بیشتر طرح های رویایی تر و با رنگ های آرام تر را می پسندند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم