دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تبلیغ قولنج شکنی با استفاده از مدل‌های خانم! / کسب و کار جدید دکتر نماهای اینستاگرمی 

یکشنبه، 06 آبان 1403
کد خبر: 415262
ساعدنیوز: پزشک قلابی که در فضای مجازی با استفاده از مدل‌های خانم تبلیغ قولنج شکستن می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ساعدنیوز، «شکستن قولنج یک نوزاد 5ماهه باعث قطع نخاع این کودک شد» این خبر اردیبهشت‌ماه امسال توسط دکتر مسعودی، متخصص اطفال در گلستان، رسانه‌ای شد. به دنبال این خبر سه شنبه فرمانده انتظامی شهرستان پردیس سرهنگ مراد صارمی گفت که یک پزشک‌نما با استفاده از «قولنج شکستن برای مدل‌های خانم» در فضای مجازی که خود را پزشک ارتوپد معرفی می‌کرد در فاز 11 پردیس دستگیر شد و صفحه اینستاگرامی‌اش بسته شد.

این روزها که کم‌تحرکی به یکی از مشکلات مهم جوامع تبدیل شده است، برخی باورهای اشتباه درباره درمان آن‌ها بین مردم شکل‌گرفته است و افراد غیرمتخصص در شبکه‌های اجتماعی نیز ادعا می‌کنند با قولنج شکستن، بسیاری از دردهای عضلانی و اسکلتی را درمان می‌کنند.

«شکستن قولنج یک نوزاد 5ماهه باعث قطع نخاع این کودک شد» این خبر اردیبهشت‌ماه امسال توسط دکتر مسعودی، متخصص اطفال در گلستان، رسانه‌ای شد. به دنبال این خبر سه شنبه فرمانده انتظامی شهرستان پردیس سرهنگ مراد صارمی گفت که یک پزشک‌نما با استفاده از «قولنج شکستن برای مدل‌های خانم» در فضای مجازی که خود را پزشک ارتوپد معرفی می‌کرد در فاز 11 پردیس دستگیر شد و صفحه اینستاگرامی‌اش بسته شد.

این روزها که کم‌تحرکی به یکی از مشکلات مهم جوامع تبدیل شده است، برخی باورهای اشتباه درباره درمان آن‌ها بین مردم شکل‌گرفته است و افراد غیرمتخصص در شبکه‌های اجتماعی نیز ادعا می‌کنند با قولنج شکستن، بسیاری از دردهای عضلانی و اسکلتی را درمان می‌کنند.

یک متخصص ارتوپدی علی ترکمان می‌گوید که بسیاری از افراد عادت دارند برای رفع خستگی بدن خود، قولنج بشکنند. صداهایی که در مفاصل ایجاد می‌شود تقریباً در همه مفاصل از مفاصل انگشتان تا ستون فقرات و ناحیه زانو و مچ پا وجود دارد و فرد با این کار احساس راحتی پیدا می‌کند و «هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند».

اما در مقابل محمدعلی اخوت پور، یک متخصص ارتوپدی دیگر، می‌گوید که «قولنج شکستن کار هرکسی نیست» و ماساژورهایی که ادعا می‌کنند گرفتگی عضلات را درمان می‌کنند معمولاً افرادی هستند که آموزش کافی ندیده‌اند، فقط می‌دانند باید به کدام نقطه از بدن فشار بیاورند تا صدای شکسته‌شدن قولنج از آن خارج شود.

متخصصان معتقدند که نباید به هر تبلیغی که در فضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد کرد، چراکه ادعاهای درمانی که در فضای مجازی یا برخی مراکز غیرمعتبر برای درمان مطرح می‌شود پایه و اساس علمی ندارد و اگر فردی دچار مشکلات زمینه‌ای بدو تولد و یا مبتلا به درگیری عصب باشد با دست‌کاری افرادِ ناشی، دچار مشکلات جدی‌تر و عوارض جبران‌ناپذیری مثل فلج دائمی و یا حادتر شدن شرایط را به دنبال خواهد داشت و برای کاهش دردهای عضلانی حتماً باید از یک پزشک متخصص کمک گرفته شود و افراد از ورزش و تحرک کافی غافل نمانند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مهران مدیری: به هزارتا دکتر بگم یه شب دیگه بیاید، خواهر زنم میخواد بیاد؟ حالا خواهرت میترکه یه شب دیگه بیاد؟ / جرو بحث مدیری و همسرش وسط عمل بزرگ در سریال "در حاشیه" +ویدئو
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
صف طولانی عاشقان بهروز تابانی شیرشاه ایرانی در ماسل شوی دبی +فیلم/ رقیب تبریزی هادی چوپان بچه معروف بدنسازی ایران شد
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی