تحلیل امام جمعه تهران از ناآرامی‌های بنزینی

  جمعه، 01 آذر 1398 ID  کد خبر 50990
تحلیل امام جمعه تهران از ناآرامی‌های بنزینی
ساعدنیوز:  خاتمی تصریح کرد: اصل ۲۷ قانون اساسی می‌گوید تشکیل تجمعات با شروطی آزاد است. هیچ‌کس با اعتراض مخالف نیست و با معترضین برخود نکرده است به شرط اینکه در چهارچوب قانون اساسی باشند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: هیچ کس با اعتراض مخالف نیست و با معترضین برخود نکرده است به شرط اینکه در چهارچوب قانون اساسی باشند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز و به نقل از ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های سیاسی این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: یاد همه شهیدان بویژه شهیدان عزیز امنیت که در این هفته به دیدار خدا رفتند را گرامی می داریم. آن ها به دست اراذل به شهادت رسیدند. تبریک و تسلیت می گویم به بازماندگانشان.

وی با تبریک سالگرد تاسیس بسیج به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت بسیج اشاره کرد.

خاتمی سپس با بیان اینکه بر حوادث اخیر متمرکز می شود گفت: ۶ نکته در ارتباط با این حوادث می گویم. این حوادث در پی گران شدن قیمت بنزین بوده است. این تصمیم، تصمیم سران قوا بود و با خوش بینی که امام و مقام معظم رهبری به سران قوا دارند تایید کردند. اگر اقدام و موضع رهبری نبود تردید نکنید حوادث سخت تری پیش روی مردم قرار می گرفت.

وی خاطر نشان کرد: بپذیریم می شد در این عرصه بهتر عمل کرد. مسئولان بهتر می توانستند عمل کنند. من نمی گویم زمانش را اعلام می کردند، اما میزگرد تلوزیونی می گذاشتید. الان هم معتقدم مسئولان از این موضوع غافل نشوند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: دولت محترم به قول خود عمل کند، هم نظارت کند و هم نگذارد قیمت ها گران شود. مردم به اندازه کافی رنج و فشار گرانی را دارند تحمل می کنند؛ مسئولین برای رضای خدا کاری کنند که بر این رنج افزوده نشود.

وی تصریح کرد: اصل ۲۷ قانون اساسی می گوید تشکیل تجمعات با شروطی آزاد است. هیچ کس با اعتراض مخالف نیست و با معترضین برخود نکرده است به شرط اینکه در چهارچوب قانون اساسی باشند.

وی گفت: اشرار حق مردم را زیر پا گذاشتند. امنیت مردم را سلب کردند. این حق مردم نیست. دو جلوه در این شرارت هایشان بود. یکی انتقامی که از اسلام گرفتند؛ قرآن و کتاب هایی که نام خدا را داشته را آتش زدند و به مسجد حمله کردند. نکته دوم مسئله ضدیت با مردم است. غارت کردن فروشگاه ها، مراکز بهداشتی، حمله به مصلی، آمبولانس و تخریب بانک ها انتقام از مردم است که چرا پای انقلاب ایستاده اید و به کوری چشم شما همچنان ایستاده اند.

خاتمی اظهار کرد: سازماندهی شرارت بر همه روشن است. در راس شرارت آمریکا بود؛ با اعتراف خودشان. متاسفانه فرانسه و آلمان هم همراهی کردند. امیدوارم آنانی که تا امروز به اینان امیدوار بودند تجدید نظر کنند.

در ادامه این سخنرانی، خاتمی با بیان اینکه "ملت بزرگ ایران بار دیگر هفته گذشته جلوه نقش بر آب شدن توطئه های دشمنان را دیدند" گفت: خود دشمنان می گویند که سه سال برنامه ریزی کرده بودند و آدم هایشان را در خارج و داخل آموزش داده بودند و قارون منطقه، گاو شیرده ترامپ، عربستان سعودی پول هایش را در این آشوب ها خرج کرد و رسانه در اختیارشان قرار داد و هرکاری توانستند کردند، اما خدا همه توطئه هایشان را خنثی کرد.

وی ادامه داد: این یاری خداست که رهبر این ملت بیاید بگوید با یاری خداوند دشمن را عقب زدیم؛ خدا باور باشیم و بدانیم که اگر خدا را باور کردیم خدا هم با ماست. معنای این این اتفاق این است که ملت ایران با خداست و دست خدا با این ملت است و این تجربه شیرین را داشته باشیم که رهبر این ملت با سرفرازی بیاید و بگوید با یاری خداوند دشمن را در عرصه سیاسی و نظامی عقب زدیم و این جلوه ای از عنایت خدا است. خدا باور بشویم و بدانیم اگر خدایی عمل کردیم خدا هم باما است.

خاتمی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: خدا در زندگی مومنان ستون فقرات است. مومنان با خدا مانوس هستند و به خدا به معنای دقیق کلمه، باور دارند. خدا هیچ نیازی به کمک ما ندارد. این ما هستیم که به خدا نیاز داریم.

وی گفت: خروجی کمک به خدا، بازمی گردد. این کمک براساس قرآن، یاری حجت خدا است. در زمان پیامبر (ص)، وجود نازنین حضرت محمد (ص) است و سپس امامان و جانشینانشان. اینکه می گویند به خدا کمک کنید خدا هم کمکتان می کند، یعنی چه؟ یعنی پیروزتان می کند و ترس از شما را در دل دشمن قرار می دهد و به شما آرامش و طمانینه می دهد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از جلوه های یاری خدا خنثی کردن توطئه های دشمن است، تصریح کرد: اگر شما صبوری کنید، تقوا هم داشته باشید، کید و توطئه های دشمنان ذره ای به مومنان آسیب نمی رساند. علیه ابراهیم خلیل الله (ع) انبوهی از هیزم فراهم کردند، اما کیدشان خنثی شد.

خاتمی گفت: مثل آفتاب روشن است که اشرار سوار بر موج اعتراض شدند و خبر را تضییع و امنیت مردم را سلب کردند و هزاران میلیارد خسارت به مردم وارد کردند که حق آنان نبود. حضرت علی در خطبه ۵۶ نهج البلاغه وقتی یاران پیامبر را توصیف می کردند از صداقت، ایثار و فداکاری آن ها در راه خدا گفته اند و بر این اساس به این نتیجه می رسیم وقتی خدا صداقت ما را ببیند دشمنان را ذلیل خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد اغتشاشات در کشورمان گفت: کلید واژه اعتراضات حمایت از مردم بود؛ مردم از نگاه آن ها دزد و آدم کش و جنایتکار هستند که خود حمایت از آدمکش ها را نشان می دهد. بانی حقیر این ماجرا یکی عربستان خائن بود که با تمام قوا در این ماجرا دخیل بود؛ به مردم عربستان میگویم تا کی می خواهید زیر دست و حقیر آمریکا و انگلیس باشید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: تشکر می کنم از حافظان امنیت کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، بسیج قهرمان و نیروی انتظامی و همچنین مردم که در مقابل اشرار ایستادند؛ همه مردم و سلیقه ها در این ایستادگی حضور داشتند. عده قلیلی که در فتنه های گذشته نیز حضور داشتند در ماجرای اخیر هم در مقابل حافظان امنیت ایستادند و قصد داشتند جای جلاد و شهید را عوض کنند.

وی ابراز عقیده کرد: مرگ بر آشوبگر از شعار های خوب مردم در این راهپیمایی ها بود که شنیده شد. جهانیان بدانند، نظام اسلامی نظامی مقتدر است؛ بیدی نیست که با این شرارت های احمقانه بلرزد؛ اگر بخواهید بازهم شانس خود را امتحان کنید بدانید پیشاپیش شکست خورده اید. دنیا بداند، این مردم از امام خود آموخته است حفظ نظام از اوجب واجبات است و این مردم تا آخرین قطره خون خود پای نظام ایستاده اند.

خاتمی خطاب به مردم گفت: آفرین به شما مردم که با حمایت از نظام، قلب امام زمان را شاد کردید و تشکر زیادی از شما می کنم؛ از شما میخواهم اشرار را شناسایی کنید و بدون کمترین دلسوزی به مسئولین معرفی کنید. این حضور مردم بود که فتنه های منافقین را به شکست رساند؛ باید آشوبگران را خانه به خانه دنبال کرد و آن ها را به مسئولین معرفی کرد.

وی سپس گفت: از اقدامات قوه قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی تشکر میکنم و از آن ها میخواهم با سردسته آشوبگران و آن ها که ایجاد رعب و وحشت در جامعه کردند، این یاغیان را به اشد مجازات برسانند؛ در رابطه با سیاهی لشکر ها هم به دستگاه قضایی میگویم به گونه ای قاطع برخورد کنید که دیگر هوس چنین شیطنت هایی به سرشان نزند و برای همیشه عبرت بگیرند.

خاتمی همچنین اظهار کرد: از تدبیر های ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود؛ اگر مسئولین میخواهند اهمیت کار را درک کنند ببیند دشمن و شبکه های خارجی چقدر ناراحت اند از این اتفاق؛ این یعنی لانه زنبور را شناسایی کردند؛ از آن ها درخواست میکنم، پیامرسان های داخلی را تقویت کنند و اینترنت بومی را هر چه زودتر راه اندازی کنند؛ اگر در این کار کوتاهی کنید در پیشگاه خدا جوابی نخواهید داشت. تقاضا دارم اینترنت را باز باز نکنید. دیدید که به مردم جنایت یاد می دادند.

امام جمعه این هفته تهران در پایان گفت: دیدار فعالان اقتصادی با رهبری از دیگر اتفاقات خوب این روز ها بود که تولید کنندگان داخلی گفتند، عمده مشکلات ما داخلی است، رهبری هم در این خصوص گفتند که مشکلات خارجی به زودی رفع نمی شود، تکیه شما به توان داخلی باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
خوابگزار اعظم!!
5 سال پیش

اگه آروم باشی و جیکت درنیاد و سروصدا نکنی و اینقده نت نت نکنی و دندوناتم قبل ِ خواب مسواک بزنی و بموقع بخوابی ...بهت قول میدم تو خواب حتماً می بینی وصل شده ...!!! میگی نه ؟!!! بخواب ببینی راست میگم یا نه ؟!!
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (191 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (97 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (77 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (45 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (33 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (10 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (8 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (8 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (7 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (7 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (7 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (6 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (5 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دومین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح درباره بالگرد رئیس‌جمهور ؛ بررسی اثر جنگ الکترونیک و خرابکاری روضه‌خوانی و گریه های شهید سیدابراهیم رئیسی برای امام حسین(ع) در کربلای معلی+ویدیو تعریف و تمجید حمید معصومی نژاد از شیرینی های بی نظیر شهر تبریز با حضور در یکی از قنادی های مشهور این شهر+ویدیو/ از رم به تبریز! تصویری از جوانی های ستاره های تاریخ ساز و قهرمان فوتبال/ کدوما رو تونستین بشناسین؟ شام ساده و بدون تجملات شهید رئیسی درمیان دانشجویان ایرانی و دیدار صمیمی با آنها+عکس عکس بسیار کمیاب از دوران کودکی «جومونگ» در کنار خانواده‌اش پربازدید شد! ابتکار جالب شهید آل هاشم برای رسیدگی به کار مردم تبریز که تا ابد ماندگار شد+عکس تصاویری از حضور فرمانده کل سپاه در منزل پدری سرتیم حفاظت رئیس جمهور شهید+ویدئو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403 نگاهی به ویلای اعیانی با معماریِ رومی جواد نکونام در شمال+عکس/ چه حیاط باصفایی هم داره روایت همراه با حیرت ایمان صفا از جبران سریع دادن هزینه سفر مکه پدر و مادرش توسط آقای بازیگر+ویدیو همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار میز ناهار خوشمزه سپیده خداوردی بازیگر “آوای باران” برای پسرش سانیار / مادر و پسر چه ست زیبایی زدن... آماده شدن برای یک پیاده روی مادر و پسری به سبک مینا مختاری همسر بهرام رادان+عکس/ و مامانی که قرار نیست چهره پسرشو نشون بده شوخی جالب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران با محافظی که لباس محلی پوشیده بود/ بهت میاد+ویدیو خانه ابدی مادر شهید آل هاشم، امام جمعه محبوب تبریز و چهره غمزده ایشان/ وای از آن دل که در آن غم مادر باشد+عکس تولد شاعرانه و رمانتیک فرزاد حسنی با چیدمان شمع و گل+عکس/ و مدل مویی که اصلا به آقای مجری نمیاد! تولد 68 سالگی ناهید مسلمی کنار دخترش شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران +عکس / چه کیک شکلاتی خوشمزه ای کوکو سبزی خوشمزه مینا مختاری با گردو و زرشک برای همسرش بهرام رادان/ کدبانو و باسلیقه+ویدیو درخواست جالب یک پسر جوان ایرانی برای بردن انگشتر رهبر انقلاب به مراسم خواستگاری‌اش+ویدیو میز عصرانه متفاوت و عجیب مژده لواسانی در اصفهان با این ترکیب شور و شیرین+عکس/ آخه گوشفیل با دوغ!! اولین روز تولد سام پسر کوچولوی بهنام صفوی، خواننده محبوب ایرانی/ حیف جوونیش+عکس لحظه خنده دار و بامزه رضا گلزار وسط اجرای مسابقه/ من عطسه هم نمیتونم بکنم؟+ویدیو نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 رحل قرآن و ترمه اصیل اصفهان روی میز عزای سیاه شهید امیر عبداللهیان در جوار مزارشان+عکس و ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403 لاغری شوکه کننده رابعه اسکویی با عمل بای پس معده/ الان میگن چرا دماغتو کوچیک نمیکنی!+فیلم اولین تصاویر از محل خودکشی پدر پس از قتل اعضای خانواده‌اش در تبریز+ویدیو اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند! عاشقانه‌ جذاب شهاب حسینی برای هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق +ویدئو/ عاشقانه هاشون ارزش صد بار دیدن رو داره... مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو پیام جگرسوز دختر شهید مصطفوی، خلبان بالگرد رئیس‌جمهور برای پدرش💔+ویدئو ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود... تصویری سیاه و سفید که سپیده بزمی پور با انتشار آن برای اولین بار خبر بارداریش رو داد+عکس/ چقد کوچولوئه خدااا😍 دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403
تیتر امروز   
دومین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح درباره بالگرد رئیس‌جمهور ؛ بررسی اثر جنگ الکترونیک و خرابکاری
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403
اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند!
همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار
دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ...
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403
ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود...
حضور دونفره حامد بهداد و لیلا حاتمی در کشور رومانی+عکس
محمود احمدی نژاد قول کاندیداتوری داد؟ /یک قطره از اقیانوسم /قطعا کوتاهی نمی کنم /کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید داشته باشد
جواد خیابانی خودروی شخصی خود را لو داد/ ماشین مجری جنجالی چیست؟
حامیم محتاج دعای مردم شد! تصادف نگران کننده حامیم خواننده محبوب ایرانی
منتخب روز   
سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو