ثروتمندترین،پولدارترین و ارزشمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان‌ رابشناسید

  سه شنبه، 12 دی 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
ثروتمندترین،پولدارترین و ارزشمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان‌ رابشناسید
گرانترین باشگاه های فوتبال جهان را در این نوشتار به طور کامل برای علاقمندان فوتبال مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای بررسی جزئیات بیشتر با ما تا پایان همراه باشید.

با توجه به خرید باشگاه نیوکاسل توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی این سوال منطقی و مرتبط این است که گرانترین باشگاه های فوتبال جهان 2021 کدامند؟

برخی تصور می‌کنند که به صرف سرمایه نجومی مالکان جدید نیوکاسل، این تیم در حال حاضر گرانترین و ثروتمندترین باشگاه فوتبال دنیاست. اما باید بدانید که در این دو موضوع یعنی گرانترین و ثروتمندترین تفاوت‌هایی است برای آنانی که بیندیشند! با ما در گرانترین باشگاه های فوتبال جهان همراه باشید.

گرانترین باشگاه های فوتبال جهان

زمانی که بحث از ارزشومندترین تیم های فوتبال دنیا باشد صرفا با تجمیع ارزش بازیکنان، مربیان و دیگر دارایی‌های باشگاه‌های فوتبال فهرستی ارائه می‌شود. این الزاما به معنای ثروتمندبودن آن باشگاه نیست. برای مثال باید به لیورپول اشاره کرد که گرچه جزو 10 تیم ارزشمند دنیاست اما در میان 10 باشگاه ثروتمند جهان جایی ندارد.

به همین ترتیب و زمانی که بحث از پولدارترین و ثروتمندترین تیم‌ها باشد، ملاک اصلی مجموع ثروت مالک یا مالکان باشگاه است. در چنین فهرستی برای مثال سالزبورگ اتریش،‌ نیوکاسل،‌ ال ای گلکسی از آمریکا و یا ولورهمپتون در میان 10 مورد اول هستند اما در فهرست ارزشمندترین باشگاه‌های جهان جایی ندارند.

با این توضیحات مقدماتی در ادامه این نوشتار دو فهرست به شما ارائه خواهیم کرد. ابتدا به ارزشمندترین تیم های فوتبال جهان می‌پردازیم. سپس نیز با تکیه بر ثروت مالکان تیم‌های فوتبال فهرست ثروتمندترین باشگاه های فوتبال جهان یا درواقع پولدارترین مالک باشگاه فوتبال را ارائه می‌کنیم. اما ابتدای بحث با ارزشمندترین تیم های فوتبال جهان:

منچسترسیتی / 1.08 میلیارد یورو

منچسترسیتی از جمله نام‌هایی است که در هر دو سر طیف حضور دارد. یعنی هم در شمار ارزشمندترین تیم‌های جهان است و هم از ثروتمندترین‌ها. طبیعتا تیمی که تنها بیش از 400 میلیون یورو هزینه خط دفاعی و دروازه‌بانی کند آنهم ظرف تنها 2 یا 3 فصل باید در صدر فهرست ارزشمندترین‌ها باشد.

از سویی حضور بازیکنان ارزشمندی نظیر رحیم استرلینگ، ریاض ماحرز، کوین دیبروین،‌ ایلکای گوندگان و تنی چند از ستارگان مطرح دنیای فوتبال در پست‌های گوناگون سبب شده تا این تیم یکی از گرانقیمت‌ترین و ارزشمندترین تیم های فوتبال دنیا باشد.

گرچه یسیاری تصور می‌کنند با حضور ستارگانی چون مسی‌، نیمار، امباپه و دیماریا باید پی اس جی در صدر فهرست گرانترین باشگاه های فوتبال جهان باشد اما همانطور که دیدید ثروت شیخ منصور و ولخرجی‌های پپ به خوبی بر ثروت پاریسی‌ها چربیده است. البته پی اس جی به لطف همین ستارگان و امثال ایکاردی، دوناروما و حتی راموس که هنوز برای این تیم بازی نکرده دومین تیم گرانقیمت دنیا در حال حاضر است.

منچستریونایتد / 911.25 میلیون یورو

منچستریونایتد همواره و به لطف ستارگان پرشماری که داشته در شمار ارزشمندترین تیم‌های جهان بوده است. بازیکنانی مانند پوگبا، دنی فن دبیک، برونو فرناندز و دخیا که حالا در کنار رونالدو، راشفورد و سانچو یک ترکیب ایده‌آل ساخته‌اند سبب سوم بودن یونایتد در فهرست ارزشمندترین بازیکنان دنیا است.

چلسی / 891.5 میلیون یورو

چلسی با رومن ابراموویچ سال‌هاست در فهرست ثروتمندترین و ارزشمندترین باشگاه‌های دنیاست و البته به تناسب هزینه های کلان خود نتیجه نیز گرفته است. چلسی این روزها کای هاورتز،‌ روملو لوکاکو، انگولو کانته، جورجینو و تنی چند از دیگر ستارگان ارزشمند دنیای فوتبال را در ترکیب خود دارد.

اتلتیکو مادرید شاید برای شما عجیب باشد اما به واقع تیم دیگو سیمئونه با شمار قابل توجهی ستارگان جوان و سرشناس دنیای فوتبال، یک مربی گران قیمت و البته ورزشگاه ارزشمندش یکی از گرانترین باشگاه های فوتبال جهان است.تاتنهام در سالیان اخیر بیشتر ارزش خود را مدیون عملکرد خوب پولسازی مدیرانش و البته حفظ چهره‌های سرشناس تیم مانند دله علی، هری کین، سون هیون مین و اریک دایر در تیم است. این باشگاه همین حالا ستارگان سرشناس و مهمی نظیر لوریس،‌ لوکاس مورا و برخی بازیکنان دیگر را در اختیار دارد.

تاتنهام / 697 میلیون یورو

تاتنهام در سالیان اخیر بیشتر ارزش خود را مدیون عملکرد خوب پولسازی مدیرانش و البته حفظ چهره‌های سرشناس تیم مانند دله علی، هری کین، سون هیون مین و اریک دایر در تیم است. این باشگاه همین حالا ستارگان سرشناس و مهمی نظیر لوریس،‌ لوکاس مورا و برخی بازیکنان دیگر را در اختیار دارد.

بارسلونا / 672 میلیون یورو

بارسلونا که زمانی جزو 5 باشگاه ارزشمند دنیا بود در سالیان اخیر با عملکردهای نه چندان جالبش در مسابقات مختلف و البته جدایی ستارگانی نظیر نیمار،‌ سوارز، مسی و گریزمان به تدریج ارزش بالای خود را از دست داده و حالا در رده دهم ارزشمندترین باشگاه های فوتبال دنیاست.

در ادامه همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم بحث گرانترین باشگاه های فوتبال جهان را با فهرست پولدارترین تیم جهان ادامه می‌دهیم. این فهرست ناظر بر پولدارترین مالک باشگاه فوتبال است.

بی‌تردید و بی حرف و حدیث صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی با ثروت شگفت انگیز 320 بیلیون دلاری مهمترین مالک دنیای فوتبال است و نیوکاسل را روی کاغذ به ثروتمندترین و پولدارترین تیم جهان بدل کرده است. برای درک حجم ثروت تزریق شده به نیوکاسل باید بدانید که نفر بعدی فهرست یعنی شیخ منصور مجموعا 23 بیلیون دلار ثروت خالص دارد و چنین تیمی از من سیتی ساخته است!

منچسترسیتی با شیخ منصور

شیخ منصور بن زاید آل نهیان شاهزاده اماراتی مالک باشگاه من سیتی است که با 23 بیلیون دلار ثروت خالص دومین مالک ثروتمند دنیاست. او در سالیان سرمایه گذاری روی سیتی این تیم را از یک باشگاه میان رده و معمولی در جزیره به یک تیم همیشه مدعی بدل کرده و حداقل در لیگ انگلیس تمام افتخارات را درو کرده است. تنها حسرت سیتی قهرمانی چمپیونزلیگ است که البته پپ گواردیولا برای برآوردن آن استخدام شده ولی تابحال با هزینه‌های گزافی که کرده ناکام بوده است.

سالزبورگ با دیتریش ماتسیتس

یک نام عجیب در رده سوم! دیتریش ماتسیتس سرمایه دار پابه سن گذاشته اتریشی و مالک مجموعه ورزشی ردبول در اتریش است که ثروت خالص او اندکی بیش از 15 بیلیون دلار است. این مهم سبب شده تا سالزبورگ، تیم کوچکی که گاها در لیگ قهرمانان شگفتی‌ساز می‌شود سومین تیم ثروتمند دنیا باشد.

خاندان ثروتمند آنیلی همچنان مهمترین مالکان باشگاه در ایتالیا هستند و بر همین اساس یوونتوس با اندره آنیلی که ثروت خالص او نزدیک به 11 بیلیون دلار است در شمار ثروتمندترین تیم‌های دنیا است.

چلسی با رومن آبراموویچ

شاید موفق‌ترین مالک حال حاضر دنیای فوتبال همین رومن آبراوویچ روس باشد. کسی که از زمان در دست گرفتن مالکیت چلسی،‌ رکورد بیشترین جام برای یک تیم انگلیسی را برجای گذاشته و تازه چلسی را دوبار به بام فوتبال اروپا نشانده است. ثروت خالص رومن آبراموویچ اندکی بیش از 9.5 بیلیون دلار است.

یک نام عجیب دیگر این بار از ام ال اس آمریکا و باشگاه اصلی شهر لس آنجلس! فیلیپ آنشوتس مالک این باشگاه آمریکایی ثروتی در حدود 8.1 بیلیون دلار دارد. او از از بنیانگذاران لیگ برتر فوتبال آمریکا و نیز تیم‌های متعددی از جمله باشگاه فوتبال لس‌آنجلس گلکسی، شیکاگو فایر، باشگاه فوتبال هیوستون دینامو، باشگاه فوتبال سن‌خوزه ارث‌کوئیکز، و باشگاه فوتبال نیویورک رد بولز بود. آنشوتس در لس‌آنجلس لیکرز، لس آنجلس کینگز، و اماکنی چون استیپلز سنتر، ورزشگاه او2 آرنا لندن، و ورزشگاه استاب هاب سنتر سهم دارد.

استن کرونکه با وجود ثروت عظیم 6.8 بیلیون دلاری که حتی اندکی بیش از ثروت ناصر الخلیفی است هیچ توجهی به وضعیت باشگاه آرسنال نشان نمی‌دهد و این باشگاه این روزها از دوران اوح خود فاصله زیادی دارد. حال آنکه تنها اندکی توجه به وضعیت آرسنال می‌تواند این تیم را متفاوت‌تر از قبل کند.

شاید تصور می‌کنید اینتر میلان نباید در این فهرست باشد اما باید بدانید اینتر بعد از یوونتوس ثروتمندترین تیم ایتالیا است. آن هم به لطف ثروت زیادی که در جیب مالکان چینی این تیم است. ژانگ جیندونگ با ثروت 6.2 بیلیون دلاری خود چند سال پیش موفق به خرید اینتر میلان شد و به تدریج پروژه احیای اینتر را استارت زد. البته او بیشتر امور اجرایی تیم را به فرزند جوان خود واگذار کرده است.

ولورهمپتون با گائو گوانگچانگ

ولورهمپتون نیز مالکان ثروتمندی دارد. این تیم که در سالیان اخیر همواره از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ جزیره بود تحت کنترل یک شرکت بزرگ چینی به نام فوسان است. مالک اصلی شرکت که مالک اصلی ولورهمپتون نیز محسوب می شود آقای گائو گوانچانگ با ثروتی در حدود 5.2 بیلیون دلار است.

انتهای پیام.

خبرنگار: مجید قاسم زاده

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (210 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (87 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (45 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (47 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (5 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (16 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (15 نظر)
تیتر امروز   
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
شیائومی از خودروی 1500 اسب‌بخاری خود رونمایی کرد
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
آقای پزشکیان نظرات دانشجویان را بشنوید
(فیلم) جواد رضویان با این پشت صحنه سریال در حاشیه ثابت کرد هیچ وقت تکراری نمیشه / بهترین تراپی، عالیههه🤣🤣
(تصاویر) نگاهی به بازیگر نقش کودکی اوشین بعد از 37 سال در کنار همسرش/ از همون بچگی لبخند زیبا و چهره دلنشینی داشت
گزینه‌های شورای راهبری سحرگاه امروز برای پزشکیان ارسال شد
سعید راد ممنوع‌الکار شد یا ممنوع‌التصویر؟/ماجرای دیدار نکردن خاتمی با سعید راد
جمعیت اتباع در این استان به اندازه یک‌ شهرستان‌ شده است!
نامۀ اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی و دعوت از رئیس جمهور منتخب ایران برای حضور در جمع دانشجویان
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/تشکر و قدردانی قباد شهرزاد از فرهاد سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌