ساعدنیوز
ساعدنیوز

ترفندهای کاربردی و بروز ایمن سازی گوشی هوشمند

  دوشنبه، 25 مهر 1401   زمان مطالعه 13 دقیقه
ترفندهای کاربردی و بروز ایمن سازی گوشی هوشمند
در این متن قصد داریم کاربردی ترین روش‌های ایمن سازی گوشی‌های هوشمند را بررسی کنیم . تا انتها همراه ما یاشید.

هک شدن گوشی های موبایل کار سخت یا غیر ممکنی نیست! این روزها با پیشرفت تکنولوژی در جنبه های مختلف، امکان هک کردن گوشی های موبایل وجود بیشتر از همیشه وجود دارد. سرقت اطلاعات موبایل و اخاذی کردن با آن کابوس کاربران گوشی های هوشمند است! اما چگونه بفهمیم که گوشی ما هک شده است؟ علائم هک شدن گوشی چیست؟ چگونه از هک شدن گوشی و سرقت اطلاعاتمان جلوگیری کنیم؟ در این مطلب می خواهیم نشانه های هک گوشی موبایل را معرفی کنیم و راهکارهایی را به شما آموزش دهیم تا دربرابر هک شدن و سرقت اطلاعات آن جلوگیری کنیم.

آیا اپل از اندروید امن تر است؟

کاربران آیفون همیشه ادعا می کنند که دستگاه هایشان از اندروید امن تر هستند، اما این به این دلیل نیست که آیفون ها گران تر هستند. در واقع، گوگل اعلام کرد که سیستم عامل آن، اندروید، به اندازه iOS امن است. با این حال، این مانع از آن نمی شود که یک پلت فرم منبع باز برای توسعه دهندگان باشد. این اساساً به این معنی است که هر کسی می تواند کد منبع را بگیرد و یک سیستم عامل سفارشی ایجاد کند. بنابراین سایر شرکت هایی که از اندروید روی دستگاه های خود استفاده می کنند مانند سامسونگ، سونی، هوآوی و سایرین، کد منبع اندروید را گرفته و آن را تنظیم می کنند. با Android / iOS، با هر به روز رسانی نرم افزار، ویژگی های امنیتی بیشتری اضافه می شود. به طور کلی، هر دستگاهی که دارای اتصال اینترنتی باشد، اساساً در معرض هر نوع بهره برداری تلقی می شود. بنابراین، بهترین راه برای محافظت از دستگاه خود آگاهی از هرگونه فعالیت غیرعادی است.

اپل و اندروید

چگونه متوجه می شوید که دستگاه شما هک شده است؟

در اینجا برخی از مشکلات رایجی که ممکن است در دستگاه خود متوجه شوید آمده است.

  • تبلیغات و صفحات پاپ اپ اتفاقی
  • . پاپ آپ های درروغین و خطرناک
  • . کند شدن دستگاه
  • . استفاده ی غیر قابل توضیح از دیتای اینترنت گوشی
  • . کرش کردن مرتب برنامه ها
  • . نصب شدن ناخواسته ی برنامه ها
  • . مصرف شدید باطری
  • متوجه خواهید شد که برخی از فایل های شخصی شما حذف شده است. به عنوان مثال تصویر، فیلم …
  • فروشگاه رسمی کار نخواهد کرد و ممکن است جایگزین شود.
  • ممکن است صدای غیرعادی پس زمینه بشنوید.
  • ممکن است متوجه تداخل الکترونیکی بین گوشی هوشمند خود و سایر دستگاه های الکترونیکی شوید، حتی زمانی که در حال تماس تلفنی نیستید.
  • قبض تلفن شما افزایشی را در مصرف داده، متن یا تلفن نشان می دهد.

توجه: این مشکلات ممکن است بسته به سیستم عامل گوشی هوشمند شما متفاوت باشد.

بسیاری از موارد، در واقع، مراحل سریع و آسانی وجود دارد که می توانید برای محافظت از اطلاعات شخصی خود، چه اندروید و چه آیفون، بردارید.

راه های ایمن سازی گوشی های هوشمند

  • گوشی هوشمند خود را قفل کنید: (مدیریت رمز عبور): استفاده از قفل گوشی اولین و مهمترین چیز برای ایمن نگه داشتن گوشی های اندرویدی شماست. بسیاری ممکن است آن را به عنوان یک نکته ساده ببینند، اما از نظر فنی، یک تلفن بدون قفل به احتمال زیاد داده ها را از دست می دهد (که می تواند ویرانگر باشد). قفل کردن صفحه نمایش از بسیاری جهات مفید است. به عنوان مثال، اگر یک قاپنده با داشتن اطلاعات کارت اعتباری تلفن شما فرار کند، باز کردن قفل به زمان زیادی نیاز دارد. در حالی که او سعی می کند قفل تلفن شما را بشکند، می توانید کارت های اعتباری و حساب های بانکی فعال در دستگاه را مسدود کنید.

برای قفل موبایل از چه رمزهایی باید استفاده کنم؟

خوب، روش قدیمی بهترین است - پین کد. همه انواع رمزهای عبور باقی مانده را می توان به راحتی در مقایسه با کدهای پین هک کرد (یا حدس زد). بنابراین، در حالی که پین ​​کد ممکن است یکی از قدیمی ترین ویژگی های امنیتی اندروید باشد، اما همچنان برجسته است. برای رفع آسان در اینجا، می توانید به ویژگی قفل هوشمند اندروید مراجعه کنید. همچنین امنیت دستگاه شما را بدون آسیب پذیری کامل کمتر آزاردهنده می کند. قفل هوشمند اندروید هر زمان که در مکان های قابل اعتمادی مانند دفتر یا خانه خود هستید، قفل گوشی هوشمند شما را باز نگه می دارد. همچنین هنگام اتصال به دستگاه های بلوتوث قابل اعتماد مانند هدفون، سیستم چندرسانه ای خودرو یا ساعت هوشمند، قفل دستگاه شما را باز می گذارد.

  • برنامه های کاربردی و وب سایت ها: همیشه مراقب آنچه از اینترنت دانلود می کنید باشید. از نظر برنامه ها، همیشه از فروشگاه های رسمی دستگاه مانند اپ استور (iOS) و گوگل پلی (اندروید) استفاده کنید.این به این دلیل است که فروشگاه رسمی برنامه ها را قبل از دانلود در دستگاه شما اسکن می کند. اپل برنامه ها را قبل از آپلود در اپ استور اسکن می کند. از سوی دیگر، گوگل ردیاب بدافزار خود را با نام «Google Play Protect» ساخت. این در هر دستگاه اندرویدی تعبیه شده است. هنگام دانلود/به روزرسانی یک برنامه، هرگونه بدافزار را اسکن می کند، و حتی در مرورگر کروم کار می کند، جایی که وقتی وب سایت خارج از خط عمل می کند به کاربر هشدار می دهد. که ما را به این نقطه می رساند که از دانلود برنامه ها از وب سایت ها و فروشگاه های شخص ثالث اجتناب کنیم، به خصوص اگر کاربر اندروید هستید.

  • مجوزهای دسترسی: نکته دیگری که باید در ایمن سازی گوشی های هوشمند نظر داشته باشید، همیشه حواستان باشد که هنگام دانلود یک برنامه، حتی از فروشگاه رسمی، برنامه ها چه مجوزهایی را درخواست می کنند. به طور معمول، مجوزها در توضیحات ذکر می شوند یا وقتی روی “نصب” کلیک می کنید، به شما هشدار می دهد که برنامه درخواست دسترسی دارد. برای مثال، شما در حال دانلود یک بازی کارتی در دستگاه خود هستید و درخواست دسترسی به میکروفون، مکان، مخاطبین و فایل های رسانه ای شما را دارد. به طور کلی، دسترسی این بازی به همه این ها منطقی نخواهد بود.

می توانید مجوزهای برنامه را در تنظیمات کنترل کنید:

Android : تنظیمات >> برنامه ها >> “انتخاب برنامه” >> مجوزها.

iOS : تنظیمات >> حریم خصوصی >> “انتخاب برنامه”.

با این کار می توانید مجوز هر اپلیکیشن و دسترسی آن را مدیریت کنید.

  • به روز باشید: هکرها دائماً در حال کار بر روی ایجاد ویروس های جدید هستند که ممکن است سیستم عامل ها و برنامه های کاربردی آسیب پذیر را کشف کنند. با این حال، توسعه دهندگان همچنین به طور مداوم بر روی بهبود امنیت گوشی هوشمند و محافظت از آن کار می کنند. بنابراین همیشه سیستم عامل و برنامه های خود را به روز نگه دارید. من به شما توصیه می کنم که سیستم عامل خود را که به عنوان “جیل بریک” برای iOS یا “روت کردن” برای دستگاه اندروید شناخته می شود، دستکاری نکنید. همانطور که بهینه سازی دستگاه شما دسترسی کامل به فایل های سیستم را می دهد و گوشی هوشمند شما را مستعد حمله می کند.

  • وای فای عمومی: اتصال به یک شبکه Wi-Fi عمومی به هکرها اجازه می دهد تا داده های شما را رهگیری کرده و گوشی شما را هک کنند. بنابراین، اگر واقعاً مجبور به اتصال به وای فای عمومی هستید، سعی کنید از دسترسی به اطلاعات محرمانه خود اجتناب کنید. مانند دسترسی به بانکداری آنلاین یا وارد کردن مشخصات بانکی خود در صورت خرید آنلاین. با این حال، برخی از هکرهای بسیار ماهر وجود دارند که می توانند با اتصال به Wi-Fi عمومی به تمام داده های شما دسترسی داشته باشند زیرا اکثر برنامه های تلفن هوشمند دسترسی Wi-Fi دارند.

  • پیام های متنی: اگر کاربر اندروید هستید، برنامه پیام رسانی شما به احتمال زیاد نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد. اگر کاربر آیفون هستید، برنامه iMessage نیاز به دسترسی به اینترنت دارد، اما در صورت تمایل می توان آن را خاموش کرد. با این حال، در هر دو مورد، هکرها می توانند یک متن مخرب برای شما ارسال کنند که می تواند دستگاه شما را به خطر بیندازد. بنابراین، پیام هایی را که از منابع ناشناخته می آیند را باز نکنید، زیرا تنها با یک پیام می توانند کنترل کامل دستگاه شما را به دست آورند. این حمله مستلزم این است که هکر فقط شماره تلفن شما را داشته باشد، با این حال، انجام اقدامات لازم برای محافظت از تلفن شما و کاهش خطرات دسترسی ضرری ندارد.

  • چندین حساب ایجاد کنید: در سال 2014، گوگل با آپدیت اندروید 5.0 آب نبات چوبی، ویژگی «چند کاربر» را معرفی کرد. از قضا، حتی تا به امروز، بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند. این ویژگی بخش مهمی از هر تبلت و گوشی اندرویدی است. این به کاربران امکان می دهد دستگاه های اندرویدی خود را دقیقاً مانند رایانه های شخصی ویندوزی بدون اشتراک گذاری اطلاعات شخصی با دیگران به اشتراک بگذارند. با نمایه های چند کاربره اندروید، فضای جداگانه ای به هر کاربر داده می شود که به حساب های Google خودش مرتبط است. آن ها می توانند برنامه ها، تنظیمات، پیام ها، صفحه های اصلی و غیره متفاوت داشته باشند. می توانید از آن برای پنهان کردن هکرها و سایر اشخاص ثالثی که در نهایت به نوعی به دستگاه شما دسترسی دارند استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر سه حساب Google مختلف ایجاد کنید و آنها را به سه حساب شخصی که در دستگاه خود اضافه کرده اید پیوند دهید، هکر تشخیص اکانت واقعی با اطلاعات مورد نیاز خود را دشوار خواهد یافت. علاوه بر این، باز کردن قفل دستگاه شما برای آنها دشوار خواهد بود زیرا چندین رمز عبور لازم است. حتی اگر قصد ندارید دستگاه خود را با چندین کاربر به اشتراک بگذارید، همچنان باید چندین حساب کاربری ایجاد کنید تا محافظت از تلفن Android را به حداکثر برسانید.

  • پشتیبان گیری ضروری است: پشتیبان گیری فرآیندی ضروری است که هر کاربر گوشی هوشمند باید آن را اجرا کند. می توانید نسخه های پشتیبان را در Google Drive، One Drive، کارت هوشمند یا هارد دیسک خارجی نگه دارید. انجام این کار تضمین می کند که تمام داده های خود را به صورت ایمن همراه خود داشته باشید، حتی اگر شخصی تلفن شما را بدزدد یا دستگاه خود را گم کنید. علاوه بر این، پس از ذخیره آن بر روی هر نوع ابر یا هارد فیزیکی، تمام داده های خصوصی را که نیاز به حداکثر محافظت دارند پاک کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود اطلاعات شخصی خود را از هکرها و دزدان دور نگه دارید. تهیه نسخه پشتیبان از دستگاه اندرویدی خود نیز در مورد بازیابی گوشی هوشمند مفید خواهد بود زیرا می توانید داده های قدیمی خود را به راحتی بازیابی کنید.
  • همیشه آماده باشید: همیشه باید جزئیاتی را که ممکن است در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی هوشمند به شما بازگرداند، پیگیری کنید. اولا، همیشه باید شماره IMEI خود را ثبت کنید. با این شماره پلیس می تواند دستگاه شما را ردیابی کند یا آن را به طور کامل خاموش کند. در مرحله دوم، اگر کاربر آیفون هستید، مطمئن شوید که حساب iCloud شما به درستی با رمز عبوری که می توانید به خاطر بسپارید تنظیم شده باشد. ویژگی «Find my iPhone» را روشن کنید و تمام تنظیمات امنیتی را که ممکن است درخواست کند تنظیم کنید. اگر کاربر اندروید هستید، همین مورد برای حساب Google شما نیز صدق می کند. همیشه در بالای آن بمانید و مطمئن شوید که رمز عبور را همیشه به خاطر دارید. این به ردیابی گوشی هوشمند شما، قفل کردن آن و از راه دور پاک کردن تمام داده های دستگاه شما کمک می کند.

ایمن سازی گوشی

آیا می توان دستگاه شما را در صورت خاموش بودن یا عدم اتصال به اینترنت، ردیابی کرد؟

سخت است فکر کنید که ممکن است گوشی هوشمند شما زمانی که آفلاین است و به اینترنت متصل نیست به خطر بیفتد. با این حال، امکان پذیر است.

  • ردیابی ضربه های کلید: راه های مختلفی برای وقوع آن وجود دارد، یکی از آن ها که بیشتر اطلاعات شخصی شما را در اختیارتان قرار می دهد، ردیابی ضربه های کلید است. این کار را می توان با ردیابی تشعشعات الکترومغناطیسی باقی مانده از زمان شارژ شدن گوشی، با استفاده از شتاب سنج دستگاه که نزدیک به ۸۰ درصد دقت تشخیص ضربه زدن به کلید را ارائه می دهد، یا با اشاره لیزر به صفحه کلید گوشی هوشمند خود برای ردیابی ارتعاشات انجام داد. این روش ها مستلزم این هستند که هکر نسبتاً به دستگاه شما نزدیک باشد، اما این واقعاً کار را برای آن ها سخت تر نمی کند.

  • بلوتوث: بلوتوث همچنین به عنوان یک پروتکل ارتباطی بی سیم دیگر مانند Wi-Fi در نظر گرفته می شود. بنابراین، این فقط دروازه دیگری برای دسترسی هکر به گوشی هوشمند شماست.
  • شتاب سنج و مغناطیس سنج: شتاب سنج و مغناطیس سنج، از جمله برخی سنسورهای دیگر، می توانند مکان های کاربر را بدون حتی روشن کردن سرویس مکان (GPS) شناسایی کنند. این سنسورها معمولاً برای دسترسی به مجوز نیاز ندارند. طبق یک مطالعه توسط دانشگاه پرینستون، با اضافه شدن چند هزار خط کد به هر برنامه یا بازی، می تواند شروع به درک داده های مربوط به مکان، منطقه زمانی، وضعیت شبکه و موارد دیگر کند. حسگرها حتی می توانند داده های بسیار دقیق ‍تری را در مورد سفر شما شناسایی کنند. به عنوان مثال، شتاب سنج روی سرعت رله می کند، بنابراین، می تواند تشخیص دهد که آیا در حال پیاده روی، در ماشین، اتوبوس یا قطار هستید.

مغناطیس سنج به عنوان یک پردیس کار می کند و با توجه به شمال واقعی می گوید کجا هستید.سنسور دیگر، فشارسنج است که می تواند با اندازه گیری فشار هوا موقعیت مکانی شما را با دقت بیشتری تشخیص دهد.

چند نمونه سوال پرکاربرد برای ایمن سازی گوشی

  • چگونه می توانیم با چنین تخلفی مقابله کنیم؟نکته بعدی برای ایمن سازی گوشی های هوشمند این است که: به عنوان یک فرد،همیشه می توانید از برنامه هایی که دانلود می کنید و چه مجوز دسترسی نیاز دارد آگاه باشید.اگرچه، همانطور که اشاره کردیم، حسگرها به مجوز نیاز ندارند، برنامه برای دسترسی به این سنسورها به مجوز نیاز دارد.
  • آیا کسی می تواند با تماس با شما گوشی تان را هک کند؟نه پاسخ ساده است. راهی برای دسترسی به تمام داده های خود فقط از طریق یک تماس تلفنی وجود ندارد.در واقع، تنها چیزی که می تواند اتفاق بیفتد، گوش دادن/ ضبط تماس تلفنی است. هیچ راه منطقی برای هک شدن تلفن هوشمند شما از طریق تماس تلفنی وجود ندارد، مگر اینکه برنامه ای را دانلود کنید و به این برنامه اجازه دسترسی کامل به داده های خود را بدهید.

نتیجه گیری

گوشی های اندرویدی هدف آسانی برای هکرها هستند. قاپیدن گوشی های هوشمند نیز در سراسر جهان بسیار رایج است. هر دوی این دلایل (و بسیاری موارد دیگر) حفاظت از تلفن Android را بسیار مهم می کند، به ویژه برای کسانی که داده های حساس را در دستگاه تلفن همراه خود نگه می دارند و همچنین برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند. از آنجایی که هکرها همچنان گوشی های هوشمند را با جدیدترین تکنیک ها هدف قرار می دهند، به روز ماندن در مورد بهترین شیوه ها از نقطه نظر امنیتی حیاتی است. اصلاحات و بهترین شیوه های امنیتی ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا امنیت و حریم خصوصی اندروید را تا حد زیادی بهبود بخشید، از هکرها جلوتر بمانید و در نهایت دستگاه های خود را به طور موثر ایمن کنید. این نکات نه تنها اندروید را ایمن تر می کند، بلکه دستگاه شما را سریع و به روز نگه می دارد. اکنون همچنین می توانید به محتوای محدود شده در اینترنت دسترسی داشته باشید

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...