ترجمه چکیده و مقدمه مقاله

  شنبه، 04 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ترجمه چکیده و مقدمه مقاله
ترجمه چکیده و مقدمه مقالات یکی از مهم ترین و رایجترین ترجمه ها میباشد که در این بخش تصمیم داریم شرایط ترجمه مقدمه و چکیده مقاله را برای شما عزیزان آموزش دهیم.

چکیده چیست؟

چکیده مقاله خلاصه ای از بخش های مهم ویژه یک مقاله است که به صورت مختصر به آن ها اشاره شده است و گاهی شامل لیست عبارات و لغات کلیدی مقاله است.

چرا چکیده مقاله مهم ترین بخش مقاله است؟

برای نویسندگان حرفه ای، آماده کردن چکیده مقاله کار چندان سختی نیست. چکیده نویسی چندین قرن است که وجود دارد اما بعضی از نویسندگان نوشتن چکیده مقاله را مهم نمی دانند از این رو وقت زیادی برای آن نمی گذارند و وقتی چکیده مقاله یا مجله ی آن ها را می خوانیم، به این موضوع پی می بریم که صرفا رفع تکلیف شده است در صورتی که ،چکیده یک کتاب یا تحقیق، آن تحقیق و نویسنده ی تحقیق را مختصر و مفید معرفی می کند. این روزها که حرف از هرچیزی که می شود دنیایی از اطلاعات در آن رابطه وجود دارد به همین دلیل جستجوگران و محققان گزیده خوانی را ترجیح می دهند، بنابراین اول به چکیده مقاله نگاهی می اندازند و بعد ترغیب می شوند به خواندن یا نخواند اصل مقاله. پس نیاز است نویسنده به اندازه کافی به آماده کردن چکیده توجه کند و در صورت ضرورت، به یادگیری و تعلیم آن بپردازد. در مجموع بعد از عنوان، چکیده مقاله مهم ترین بخش مقاله است.

مقدمه مقاله چیست؟

اولین و مهم ترین بخش هر تحقیق مقدمه می باشد که بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب و کیفیت مقاله دارد. هدف اصلي از بيان مقدمه پاسخ به اين سوال است كه «چرا پژوهش انجام شده است». اغلب اوغات با توجه به محدود بودن زمان داوران و مراجعه کنندگان به مقاله فقط مقدمه را مطالعه می کنند و باید کیفیت بسیار زیادی داشته باشد. براساس بررسي هاي صورت گرفته به عبارت ديگر اكثر داوران در مجلات علمي تصميم خود را پيرامون قبول يا رد مقاله در 15 دقيقه اول خواندن آن كه عمدتاً منطبق با مقدمه است مي گيرند. لذا صاحبنظران مقاله نويسي پيشنهاد مي كنند كه حداقل نيمي از زمان نوشتن مقاله، به نگارش مقدمه و نتيجه گيري اختصاص يابد. رسالت اصلي مقدمه، پاسخ گويا به اين سوال است كه چرا مطالعه انجام شده و انگيزه پژوهشگر از انجام آن چه بوده است.

تصویر

مقدمه خوب چگونه نوشته می شود؟

در مقدمه مقاله دو کار مهم باید انجام گرفته باشد تا مقدمه موفق و مناسب باشد. نخست اینکه هدف مقاله به طور دقیق و شفاف بیان شده باشد. و نکته دوم اینکه به طور قطعی و مستدل مشخص شود چرا این موضوعی که در مقاله می­ خواهیم بیان کنیم مهم بوده و در بین تحقیق­ های گذشته جایش خالیست.

تصور کنید قرار است در سه یا پنج جمله این دو مساله را برای مخاطبی که در حوزه تحقیقاتی شما کار می­ کند بیان کنید به طوری که او قانع شود. بنابراین اگر بعد از نوشتن مقدمه، برای مخاطب مساله ­ای مبهم باقی مانده باشد یا در مورد ضرورت تحقیق و پژوهش ما تردیدی داشته باشد، در نگارش مقدمه موفق نبوده ­ایم.

چگونه چکیده را خوب و با کیفیت ترجمه کنیم؟

چکیده پایان نامه متنی کوتاه و معمولاً کمتر از 250 کلمه است. به همین دلیل، باید کاملا دقیق و بدون اشتباه ترجمه شود چرا که اشتباهات احتمالی آن برای کاربران ناراحت کننده خواهد بود. از طرفی با توجه به اینکه چکیده اولین بخش مقاله و پایاننامه میباشد و اولین بخشی است که در دید و توجه داوران قرار میگیرد باید با دقت و توجه خاصی ترجمه شود وجود اشتباه در بخش چکیده و مقدمه ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد سعی کنید برای ترجمه استاندارد مقدمه و چکیده مقاله خود از مترجمین خبره و متخصص کمک بگیرید که با سابقه و متخصص باشند. شبکه مترجمین اشراق با کادری حرفه ای و مجرب آماده ارائه خدمات ترجمه میباشد شما میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

چگونه مقدمه و چکیده ای بنویسیم که به راحتی ترجمه شود؟

  1. جملات را کوتاه بنویسید. ترجمه جملات طولانی معمولاً خالی از اشکال نیست و مترجم بالاجبار آن ها را به جملات کوتاه تری تقسیم خواهد کرد. جملۀ کوتاه به صورت میانگین 20 کلمه دارد و به راحتی و دقت ترجمه می شود. طبق تجربه ما دیده شده است که دانشجویان معمولاً جمله اول چکیده را بسیار طولانی می نویسند. به جای آن بهتر است کار خود را با چند جمله کوتاه و دقیق بیان کنید.
  2. جملات را با رعایت صحیح دستور زبان بنویسید: ترتیب اجزای جملات شامل نهاد، مفعول، فعل، مسند، مکمل و قید و غیره را کامل رعایت کنید تا مترجم به راحتی مفهوم جملات مبدا را درک کند و بتواند آن ها را از فارسی به انگلیسی ترجمه کند.
  3. تعداد کلیدواژه ها یا کلمات کلیدی در چکیده را کاهش دهید و در صورت امکان فهرستی از آنها به مترجم خود تحویل دهید.
  4. از به کار بردن اصطلاحات فارسی، آرایه های ادبی مانند استعاره، کنایه یا موارد دیگری که نمی توان آن ها را به درستی به انگلیسی برگرداند پرهیز کنید و تفاوت فرهنگ ها را در نظر داشته باشید.
  5. بهتر است تاریخ های متن شما به میلادی باشد. اما، اگر تاریخ ها را به شمسی نوشته اید، ما وظیفه داریم که آن ها را به میلادی برگردانیم.

قیمت ترجمه چکیده و مقدمه

هزینه و زمان ترجمه چکیده و مقدمه به سه عامل بستگی دارد که شما میتوانید با بررسی این سه مورد هزینه دقیق ترجمه چکیده و مقدمه را برآورد نمایید. برای ترجمه چکیده و مقدمه مقاله شما میتوانید از دو پلن نقره ای و طلایی استفاده کنید که هر کدام کیفیت لازم را دارا میباشد. اما هزینه ترجمه وابسته به تعداد کلمات, سطح کیفی ترجمه و حوزه تخصصی ترجمه میباشد هر یک از این سه عامل تاثیر مستقیم در برآورد دقیق هزینه دارد و شما میتوانید به راحتی از طریق سایت اشراق به صورت آنلاین هزینه و زمان را براورد نمایید. برای ثبت سفارش میتوانید از طریق این لینک اقدام فرمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان