دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ترور سید حسن نصرالله برای اسرائیل در عرض 10 ثانیه چقدر هزینه داشت؟ 131 میلیون دلار؛ هزینه‌های روزانه ارتش اسرائیل در جنگ 

پنجشنبه، 03 آبان 1403
کد خبر: 414762
ساعدنیوز: روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع رسمی اعلام کرد: «هزینه گسترش عملیات نظامی اسرائیل در جبهه شمالی، علاوه بر حمله زمینی مداوم به غزه طی 50 روز گذشته از آغاز سال ماه سپتامبر گذشته حدود 6 میلیارد دلار بوده است.»

به گزارش سرویس اخبار سیاسی ساعد نیوز، این رقم تا حدی به دلیل استفاده گسترده از مهمات گران قیمت مربوط می‌شود که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم را ملزم به افزایش بودجه دفاعی می‌کند.

یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد مهمات مورد استفاده در عملیات ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در جریان بمباران ساختمانی در منطقه ضاحیه بیروت 6 میلیون دلار هزینه داشته همچنین هزینه ترور جانشین احتمالی وی یعنی سید هاشم صفی الدین هم در حمله‌ای مشابه 5 میلیون دلار هزینه داشت.

به گفته این مقام اسرائیلی، پس از فراخوان ده‌ها هزار نظامی ذخیره طی هفته‌های اخیر و استقرار چندین لشکر در لبنان برای اولین بار از آغاز جنگ در اکتبر سال گذشته، هزینه‌های جنگ افزایش یافته است.

هزینه‌های هنگفت جنگ به دلیل استفاده گسترده از مهمات گران‌قیمت و نیاز به پرتاب صدها موشک برای رهگیری حملات پهپادی و موشکی از لبنان، عراق، یمن و ایران تشدید شده است.

به گفته این مقام اسرائیلی، تا همین اواخر، هزینه‌های روزانه ارتش اسرائیل در جنگ حدود 105 میلیون دلار برآورد می‌شد.

با این حال، از زمان گسترش عملیات در لبنان، هزینه‌ها به بیش از 131 میلیون دلار در روز افزایش یافته است، با این حال، احتمال افزایش بیشتر این هزینه‌ها در آینده نزدیک به دلیل فراخوان واحدهای ذخیره اضافی وجود دارد.

نهادهای امنیتی اسرائیل برای سال‌های آینده حدود 58 میلیارد دلار بودجه اضافی درخواست می‌کنند، اما وزارت دارایی به شدت این درخواست را رد کرده زیرا معتقد است که ارتش اسرائیل همزمان با افزایش بودجه باید کارایی خود را بالا ببرد از جمله نیروهای ذخیره و دائمی را افزایش داده و خدمت سربازی اجباری را طولانی‌تر کند.

بر اساس گزارش ها، شکاف بین نهاهای امنیتی و نظامی و وزارت دارایی برای بودجه سال‌های آینده بیش از 5 میلیارد دلار در سال است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) امین حیایی تندیس طلایی جوکر را با خودش به خانه برد و جایزه مالی را اهدای ساخت مدرسه کرد/ فقط تحسین و تشویق حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه
صف طولانی عاشقان بهروز تابانی شیرشاه ایرانی در ماسل شوی دبی +فیلم/ رقیب تبریزی هادی چوپان بچه معروف بدنسازی ایران شد
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
پاسخ رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: دف زدن توسط زنان در عروسی ها چه حکمی دارد؟