طرز تهیه پنیر خانگی با قرص

  جمعه، 31 تیر 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
طرز تهیه پنیر خانگی با قرص
یکی از اجزای جدایی ناپذیر صبحانه، پنیر است که در صدها نوع مختلف از شیر تهیه می شود. برای تهیه پنیر خانگی از شیر و مایه های مختلفی مانند ماست، سرکه، آبلیمو، قرص پنیر و دوغ استفاده می شود. در ادامه روش تهیه پنیر با قرص در منزل را خواهید دید.

طرز تهیه پنیر خانگی بسیار ساده است؛ با درست کردن پنیر در خانه، طعم پنیر محلی را به سفره صبحانه خود خواهید آورد. پنیر خانگی با مواد مختلفی مانند قرص و ماست و ... قابل تهیه است.

مواد لازم پنیر با قرص پنیر

  • شیر 2 لیتر
  • قرص پنیر 1/4 قرص
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • آب 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه پنیر با قرص پنیر

شیر را درون یک کاسه استیل بریزید و روی حرارت کم بگذارید تا گرم شود اما جوش نیاید. آب ، نمک و قرص پنیر را درون یک کاسه استیل بریزید و بگذارید قرص ها در آب حل شوند. دمای شیر باید به حدود 40 درجه سانتیگراد برسد. دمای آن را با دماسنج یا انگشت آزمایش کنید. کافی است انگشت گرمی کمی احساس کند. وقتی دمای شیر به حدود 40 درجه رسید ، آن را روشن کنید تا درجه حرارت همانطور که در همه جای شیر وجود دارد ، گاز را خاموش کنید. در کاسه استیل ، شیر را به مخمر اضافه کنید و هم بزنید. سپس آن را در ظرف بگذارید ، آن را بپوشانید و در جای گرم قرار دهید. بعد از یک ساعت مافین ها را برش داده و دوباره ظرف را بپوشانید. وقتی برش ها جمع شد و آب زرد روی آنها ایجاد شد ، یک پارچه نازک را در تخلیه قرار دهید و مافین ها را به آرامی درون آن بریزید. سپس پارچه را در اطراف مافین بچسبانید. یک جسم سنگین را به مدت 4 تا 5 ساعت روی پنیر بگذارید تا آب کاملاً از بین برود. سپس پنیر را خرد می کنیم و آن را در آب شور نگه می داریم.

 پنیر با قرص پنیر

فضای پنیر

برای نگهداری این نوع پنیر ، ته یخچال مناسبتر است. پنیر نفس می کشد ، اما در عین حال به هوا زیادی احتیاج ندارد. بنابراین یک تکه کاغذ روغنی دور پنیر بپیچید ، نه خیلی سفت و نه خیلی شل. هر بار که بسته پنیر را باز می کنید ، کاغذ اطراف آن را عوض کنید. از آنجا که پنیرهای سفت چربی زیادی دارند ، مصرف این روغن روی کاغذ از تنفس و قالب گیری پنیر جلوگیری می کند.
قرار دادن پنیرهای سفت در روغن زیتون با طعم دهنده هایی مانند سبزیجات معطر یا چند حبه سیر یا برخی از فلفل ها روش خوبی برای حفظ این پنیرها است.
این پنیرها به دلیل بافت سخت از قابلیت خشک شدن بالاتری برخوردار هستند. بنابراین توصیه می شود روی قسمت بریده شده کمی روغن یا کره بمالید.
بسته بندی پارچه تمیز آغشته به سرکه به دور پنیر روش دیگری برای جلوگیری از خشک شدن آن است. به یاد داشته باشید که این پنیرها را به مدت 3 تا 4 هفته بخورید. نگهداری آنها در یخچال بیشتر توصیه نمی شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (674 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان