دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی /

طرز تهیه بریانی اصفهانی به روش رستورانی + نکات 

جمعه، 15 تیر 1403
کد خبر: 395758
ساعدنیوز: بریانی اصفهان یکی از انواع غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به اصفهان می باشد، در این مقاله از ویکی گردی به سراغ طرز تهیه بریانی اصفهان می‌رویم. به کمک این طرز تهیه می‌توانید یک بریانی اصفهان خوش طعم و اصیل بسازید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، بریان یکی از غذاهای معروف در میان شبه قاره هند است که با برنج، ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف و گوشت (اغلب گوشت بز) طبخ می‌شود. این غذا علاوه بر هندوستان با روشی تقریباً مشابه در کشورهای عربی و جنوب شرقی آسیا نیز تهیه می‌شود. ریشه کلمه "Biryani" از کلمه "بریان" زبان فارسی گرفته شده است.

این غذا با بریان اصفهان متفاوت است.

مواد لازم بریانی اصفهان برای 4 نفر

  • گوشت گوسفندی 600 گرم

  • پیاز 1 عدد متوسط

  • زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری

  • جگر سفید ½ یک جگر متوسط

  • چوب دارچین 1 تکه

  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

  • زردچوبه و دارچین به مقدار کافی

دستور پخت بریانی اصفهانی

  • مرحله اول

    ابتدا گوشت را به همراه جگر سفید خرد می کنیم و داخل زودپز یا قابلمه قرار می دهیم، سپس پیاز را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و چوی دارچین داخل قابلمه می اندازیم.

  • مرحله دوم

حالا به اندازه ای آب اضافه می کنیم که تا یک انگشت بالای مواد را آب بگیرد. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا گوشت به طور کامل بپزد. اگر از زودپز استفاده کنیم حدودا یک تا یک ساعت و نیم زمان نیاز است.

  • مرحله سوم

ولی اگر بخواهیم از قابلمه استفاده کنیم حدود 2 تا 3 ساعت زمان نیاز است. در ادامه گوشت و جگر سفید را به صورت جداگانه داخل چرخ گوشت یا مخلوط کن می ریزیم تا کاملا میکس یا چرخ شود. آب گوشت را هم صاف می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم بماند.

  • مرحله چهارم

زعفران دم کرده را هم به آب گوشت اضافه می کنیم، سپس گوشت را کمی ورز می دهیم تا منسجم شود. اگر کفگیر مخصوص بریانی دارید انرا روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود ( اگر کفگیر مخصوص ندارید می توانید از تابه های کوچک مخصوص پنکیک استفاده کنید)

  • مرحله پنجم

مقداری روغن (یا روغن روی آب گوشت) و پودر دارچین داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود، حالا مقداری گوشت داخل تابه می ریزیم و پشت قاشق آنرا فشار می دهیم تا یکدست شود. چند دقیقه صبر می کنیم تا پست بریانی سرخ شود.

  • مرحله ششم

حالا نان لواش یا نان سنگک را داخل آب گوشت می زنیم و روی سینی قرار می دهیم، سپس بریانی آماده شده را روی نان قرار می دهیم و مقداری از جگر سفید چرخ شده را کنار گوشت قرار می دهیم و به سلیقه خود با مغر گردو تزیین کرده و سرو می کنیم.

  برچسب ها: اصفهان غذا

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 15 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رانندگی ژوزه مورایس با یک پورش لاکچری آخرین سیستم در پرتغال با موزیک شادمهر عقیلی +فیلم/ سرمربی سپاهان کنار شیدا فارغ از هفت دنیا
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(عکس) تبریک تولد دیوید بکام به ستاره هالیوودی تام کروز/به همراه ویکتوریا بکام/پیرنشو لعنتی
ویدیو/ خلق مجسمه‌های ترسناک با جوراب شلواری/ صد رحمت به "زامبی" و صد آفرین به هنرمندش
(تصاویر) 20 ایده طراحی لاک ناخن برای روزهای گرم تابستان/با این طرح ها شیک و مدرن جلوه کنید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
(ویدیو) غوغای صدای بینظیر استاد علی نصیریان در دورهمی پیشکسوتان تمام حاضران را شگفت زده کرد/ ماشالله با صدای گرمشون به ترانه "امشب شب مهتابه" روح جدیدی بخشیدن👌
خاطره شنیدنی روحانی ایرانی از خرید کُت شلوار/روحانی: تُف به مال دنیا ، فروشنده: باید دَرِش بیاری!!