ساعدنیوز
ساعدنیوز

عفونت سینوس ها و درمان آن با طب سنتی

  سه شنبه، 27 مهر 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
عفونت سینوس ها و درمان آن با طب سنتی
"سینوزیت" یکی از بیماری‌های بسیار شایع است که ممکن است با یک سرماخوردگی‌ ساده آغاز شود و در صورتی که درمان نشود به یک بیماری مزمن تبدیل خواهد شد؛ در این مطلب به برخی راهکارهای ساده طب سنتی برای درمان سینوزیت اشاره شده است.

عفونت سینوسی اغلب ویروسی است، اما گاهی ممکن است باکتریایی یا قارچی باشد. سرما باعث تحریک سینوزیت و التهاب و تورم سینوس ها، افزایش ترشحات و بسته شدن سینوس ها می شود. سینوس ها حفره هایی در نواحی پیشانی و گونه ها هستند که در حالت عادی از هوا پرشده اند و هنگامی که با ترشحات عفونی پر می شوند سینوزیت ایجاد شده است.

دلایل دیگری که ممکن است باعث عفونت سینوس ها شوند، آلرژی ها، پولیپ بینی، انحراف بینی، در معرض آلودگی و محرک های بینی بودن، دود سیگار و کوکائین هستند. نشانه های عمومی عفونت سینوسی شامل سردرد، درد ناحیه ی صورت، درد و فشار مجرای بینی، تغییررنگ ترشحات بینی، گلودرد، سرفه و تب است. بعضی افراد وقتی به جلو خم می شوند سردرد و حساسیت بیشتری احساس می کنند.

سینوزیت یا عفونت سینوسی چیست؟

"سینوزیت" جزء دسته بیماری های نزله و زکام محسوب می شود و معمولاً بر اثر یک سرماخوردگی ساده به وجود می آید اما عوامل دیگری مانند قارچها، باکتری ها، آلودگی هوا همچنین انواع آلرژی نیز می توانند از علل به وجودآورنده یا مستعدکننده در ابتلا به سینوزیت باشند. سینوزیت بیشتر در افرادی اتفاق می افتد که در مجاورت هوای سرد و گرم قرار دارند که توصیه می شود این افراد به کمک کلاه یا پارچه پشمی پیشانی خود را محافظت کنند، همچنین استفاده از آب یخ، نوشابه های گاز دار، مصرف غذاهای با طبع سرد مانند سرکه، ترشی، دوغ و ماست، استفاده از عطرهای محرک و تند و مواد شوینده شیمیایی مانند جرم گیرها موجب تشدید، تحریک و عفونت سینوس ها می شود.

محل سینوس ها روی صورت

سینوزیت چه علایمی دارد

از علائم بیماری سینوزیت می توانیم به گرفتگی یا انسداد بینی همچنین ترشحات بینی یا پشت حلق اشاره کنیم که همراه با احساس درد و فشارِ در صورت همراه هستند؛ کاهش یا فقدان بویایی هم از علائم دیگری است که در صورت شدت بیماری می تواند در افراد مبتلا بروز کند. در صورت شدت بیماری درد و فشار صورت، احتقان صورت، پری و انسداد بینی، ضخامت ترشحات بینی، تغییر رنگ ترشحات بینی و دوره طولانی مدت تب از عوارض سینوزیت حاد و مزمن هستند.

راهکارهای طب سنتی در درمان سینوزیت

روش های درمانی بسیاری برای بهبود وضعیت ناشی از سینوزیت وجود دارد که بسته به نوع و شدت بیماری، می تواند متفاوت باشد. گاهی اوقات برای درمان عفونت سینوسی نیاز به مراجعه پزشک و جراحی نیست. بلکه تنها با رعایت برخی نکات ساده و روش های سنتی، می توان این عفونت را بهبود بخشید. پس برای این منظور با ساعد نیوز همراه باشید.

روش های سنتی درمان سینوزیت

بخور دادن برای درمان سینوزیت

"بخور دادن" در بهبود علائم سینوزیت بسیار کمک کننده و نافع است؛ در صورتی که سینوزیت دارای ترشحات پشت حلق باشد، بخور بابونه و مرزنجوش نیز بسیار مؤثر است

  • تنفس بخار به رفع التهاب سینوس ها کمک می کند.
  • همچنین کمپرس گرم نیز فشار و درد سینوس ها را کاهش می دهد.

به این منظور از حمام آب داغ استفاده کنید و به مدت ده دقیقه در بخار تنفس کنید. این کار را می توانید روزانه انجام دهید. از یک حوله ی گرم نیز برای کمپرس گرم بر روی صورت می توانید استفاده کنید. همچنین پوشاندن سر موقع خواب و استفاده از کلاه در فصول سرد سال بسیار ضروری، مفید و مؤثر است.

نحوه صحیح بخور دادن

بخور برای این که موثر و کارآمد باشد باید مطابق شرایط زیر باشد.

  • درب ظرفی که حاوی گیاهان مورد نظر برای جوشاندن است تا زمان جوش آمدن بسته باشد
  • سپس از یک حوله و پارچه ای که روی سر و صورت و گردن شما را می پوشاند استفاده کنید.
  • حوله و پارچه خیلی ضخیم نباشد که شما احساس خفگی کنید
  • ظرف را بعد از جوشیدن، از روی حرارت برداشته و با فاصله حداقل ۲۰ سانتی متر جلو صورت خود نگه دارید و پارچه را بر روی سر و صورت خود بکشید.
  • حال درب ظرف را برداشته، چشماتونو ببندید و از راه بینی تنفس عمیق بکشید تا وارد مجاری تنفسی شود و از دهان بازدم را انجام دهید و برعکس.
  • برای این که بخار سریع تمام نشود هنگام بازدم به سطح آب فوت کنید یا نفر دیگری ظرف را مجدد برایتان گرم کند و شما از زیر پارچه خارج نشوید.
  • برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه عملیات بخوردهی به طول بینجامد.
  • بعد از اتمام بخور، درب ظرف را گذاشته و بلافاصله حوله و پارچه را برندارید.

استفاده از انفیه برای درمان سینوزیت

استنشاق ترکیب گیاهی به نام انفیه که ترکیب 5 گیاه دارویی عطسه آور است که به اندازه یک نخود قبل از خواب موجب ایجاد عطسه های شدید و خروج رطوبت و ترشحات سینوس ها می شود که این عمل موجب درمان قطعی سینوزیت در مدت 45 روز می شود، مگر اینکه فرد مبتلا به سینوزیت حاد و مزمن باشد. انفیه را می توانید از عطاری های مجاز سراسر کشور تهیه نمایید.

عصاره دانه گریپ فروت

عصاره دانه گریپ فروت (GSE)، یک آنتی بیوتیک طبیعی است که از دانه های گریپ فروت خشک شده تشکیل شده ،به همراه گوشت و پالپ آن که به خوبی پودر کرده اند در صورت استفاده از اسپری بینی GSE ،کمک می کند تا مخاط را از ببن ببرد و از سایر آلودگی های میکروبی در بافت های سینوسی جلوگیری کند. توصیه می کنم که عصاره بینی گریپ فروت را چهار بار در روز استفاده کنید.

استفاده از ترب کوهی برای سینوزیت

  • به رفع عفونت از مجرای بینی کمک می کند.
  • حاوی سولفور است و به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی کار می کند.

به این منظور یک برش باریک از ترب کوهی تازه را در دهانتان بگذارید و بمکید تا مزه ی آن کاملاً در بیاید و سپس آن را بجوید و بخورید. این کار را چندبار در روز تکرار کنید و به مدت یک هفته ادامه دهید تا عفونت کاملاً رفع شود.

شستشوی مجرای بینی

  • یک درمان خانگی برای سینوزیت است،
  • که سبب بیرون آمدن مخاط و مواد اضافی از سینوس ها می شود و علاوه بر این مجرای بینی را نیز مرطوب می کند.

به این منظور یک قاشق چایخوری نمک را با یک قاشق چایخوری آب اکسیژنه در یک لیوان آب گرم بریزید و از این محلول برای شستشوی مجرای بینی استفاده کنید. شستشو را یکبار در روز و به مدت چند روز تا بهبودی کامل ادامه دهید. بیشتر از یکبار در روز مجرای بینی را با این محلول شستشو ندهید، زیرا باعث تحریک مخاط تنفسی می شود. همچنین می توانید یک قاشق چایخوری نمک را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین در یک لیوان آب گرم بریزید و با این محلول بینی را شستشو دهید. از این محلول دو تا سه بار در روز می توانید استفاده کنید.

درمان سینوزیت با سرکه ی سیب

از بهترین درمان خانگی برای سینوزیت محسوب میشود.

  • ضد ویروس
  • ضدباکتری
  • ضد قارچ
  • ضدالتهاب نیز دارد که به درمان عفونت سینوس ها کمک می کند.

استفاده از سرکه سیب در ابتدای سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی ها می تواند از عفونت سینوس ها پیشگیری کند.

به این منظور دو قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم بریزید، و آن را با یک قاشق چایخوری عسل مخلول کنید و محلول حاصل را بنوشید. این نوشیدنی را سه بار در روز و به مدت ۵ روز میل کنید.

فلفل قرمز برای سینوزیت

یکی از مؤثرترین درمان های خانگی برای باز کردن مجرای بینی است.

  • علاوه براین فلفل قرمز سیستم ایمنی را تحریک می کند
  • التهاب را کاهش و جریان خون را بهبود می بخشد.

به این منظور یک قاشق چایخوری پودر فلفل را در یک فنجان آب گرم حل کنید و دو تا سه بار در روز بنوشید. می توانید یک قاشق چایخوری عسل هم به آن بیافزاید. این درمان را به مدت چند روز تا بهبود کامل ادامه دهید.

درمان سینوزیت با پیاز

  • به عنوان یک ماده ضدالتهاب بسیار قوی برای سینوس ها کار می کند.
  • علاوه بر این حاوی سولفور است که ضد باکتری و قارچ است.

به این منظور یک پیاز را خورد کنید و در یک ظرف آب جوش بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید، و بخار آن را به مدت ۵ دقیقه تنفس کنید. سپس محلول را صاف کنید و بنوشید. این درمان را چند بار در روز و به مدت یک هفته انجام دهید تا التهاب سینوس ها کاملاً از بین برود.

درمان سینوزیت با سیر

سیر، یکی از بهترین های آنتی بیوتیک های طبیعی است از آنجا که سرماخوردگی ها، اغلب منجر به عفونت سینوسی می شوند، سیر یک روش عالی نه تنها برای درمان عفونت سینوسی است، بلکه برای جلوگیری از آن در وهله اول است. در یک مطالعه و آزمایش، در طی 12 هفته در فصول سرما (بین ماه های نوامبر و فوریه) به گروهی مکمل سیر و به گروهی دیگر پلاسبو ( مایعی تسکین دهنده) داده میشد. مصرف کنندگان سیر، درصد ابتلا به سرماخوردگی کمتری داشتند و اگر سرما می خوردند، سریعتر از گروه پلاسبو بهبود می یافتند.
برای ارتقاء سلامتی عمومی بزرگسالان، سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده تا با دوز روزانه دو تا پنج گرم سیر تازه، 0.4 تا 1.2 گرم پودر خشک شده سیر، دو تا پنج میلی گرم روغن سیر، 300 تا 1000 میلیگرم عصاره سیر یا فرمولهای دیگری از آن را دریافت کنید.

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است، که برای مقابله با عفونت های ویروسی و باکتریایی سینوس ها بسیار مفید است، به ویژه زمانی که عفونت باکتریایی باشد. علاوه بر این سیر خواص ضدقارچ نیز دارد.

به منظور درمان سینوزیت دو حبه سیر را خورد کنید و در آب جوش بریزد و بخار آن را تنفس کنید. این کار را چند بار در روز تا بهبود بیماری تکرار کنید. همچنین می توانید دو تا سه حبه سیر تازه در روز بخورید یا از آن در سوپ به همراه پیاز، ترب و فلفل استفاده کنید.

درمان سینوزیت با اکیناسه

اکیناسه، گیاهی است که می تواند بدن شما را در برابر ویروس ها و باکتری ها حفاظت کند گیاهپزشکان حرفه ای، اغلب این گیاه را برای درمان طبیعی عفونت های سینوسی توصیه می کنند.بهتر است که مکمل اکیناسه را در هنگام بروز اولین نشانه های بیماری، مصرف کنید پیشنهاد می شود 1000 میلی گرم اکیناسه را دو تا سه بار در روز دریافت کنید.

درمان سینوزیت با زنجبیل

  • خواص ضدباکتری، ضدویروس و ضد التهاب دارد و به رفع عفونت سینوس ها کمک می کند.
  • پلی فنول موجود در زنجبیل به کاهش ترشح مخاط کمک می کند،
  • در عین اینکه حرکت طبیعی مژک های بینی را نیز حفظ می کند.

طبیعی بودن مژک های بینی برای سلامتی سینوس ها بسیار مهم هستند زیرا مواد حساسیت زا را فیلتر می کنند و از ورود آنها به سینوس ها پیشگیری می کنند. به اندازه ی یک بند انگشت زنجبیل تازه را خورد کنید، و در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بطور ملایم حرارت دهید. محلول حاصل را صاف کنید و با مقداری آب لیمو و کمی عسل مخلوط کنید و چندبار در روز بنوشید و این کار را تا بهبودی انجام دهید.

روغن پونه ی کوهی برای سینوزیت

روغن کوهی ،حاوی دو ترکیب قوی از کارواکرول و تیمول است، که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی هستند پیشنهاد می کنم، 500 میلی گرم روغن مایع را چهار بار در روز مصرف کنید.برای عفونت های سینوسی، شما همچنین می توانید چند قطره روغن پونه را در یک کاسه بزرگ آب تازه از جوش افتاده اضافه کنید مراقب باشید که خود را نسوزانید، سر خود را با حوله ای بپوشانید و بخار معطر بودن، این محلول را برای چند دقیقه استشمام کنید اینکار کمک می کند تا راه بینی را پاک کنید و می توانید چندین بار در روز تکرار کنید.

کاربرد زردچوبه برای درمان سینوزیت

ریشه زردچوبه، یک ادویه عالی و معطر است که معمولا در هند و بعضی غذاهای خاورمیانه استفاده می شود زردچوبه، نه تنها حاوی کورکومین که یک ماده ضد التهابی طبیعی است، همچنین این ادویه نیز یک ضد اکسید کننده است. هنگامی که با ریشه زنجبیل تند ترکیب شده و جوشانده می شود، این ترکیب به کاهش مخاط و انسداد بینی ها و کاهش فشار سینوسی کمک می کند. زردچوبه ضد ویروس، ضد باکتری و ضد التهاب است که تورم سینوس ها را کاهش می دهد و راه تنفسی را باز می کند. به این منظور به اندازه یک دانه ی عدس پودر زردچوبه را در یک لیوان آب گرم بریزید و دوبار در روز با این محلول قرقره کنید. همچنین می توانید یک قاشق چایخوری از پودر زردچوبه را با یک لیوان شیرگرم مخلوط کنید و کمی عسل به آن بیافزاید و روزانه به مدت یک هفته بنوشید تا عفونت رفع شود.

درمان سینوزیت با زالو درمانی

برای درمان سینوزیت به طور قطعی تنها یک راه وجود دارد. زالو درمانی تنها راهکار درمان موثر و پایدار سینوزیت است که می تواند ترس عود کردن دوباره سینوزیت را از شما بگیرد. اگر در مورد مکانیسم عملکرد زالوهای طبی صحبت کنیم برای شما روشن می شود که چگونه این بیماری توسط این پزشک متبحر درمان می شود. بزاق زالو آنزیم هایی دارد که هنگام مکیدن موضع وارد بدن می شود:

  • آنزیم هیرودین در بزاق زالو، خون را رقیق می کند و گردش خون را افزایش می دهد که این به معنی افزایش تغذیه رسانی و تنفس بافت هاست. این آنزیم باعث می شود که سموم نیز با سرعت بیشتری از بین برود. همچنین خاصیت ضد انعقادی هم دارد
  • آنزیم هیالورونیداز یا نیداز، فرایندهای متابولیکی بین رگ های خونی و بافت های بدن را بازسازی می کند و دارای اثر ضد باکتریایی است
  • بدلین خاصیت ضد التهابی دارد
  • استیل کولین هم توانایی تسکین اسپاسم عضلات را دارد و رگ های خونی را آرام می کند

در طب سنتی برای درمان سینوس، زالوها را در هر طرف سینوس های پیشانی یا پشت گردن یا پشت گوش یا شقیقه ها قرار می دهند و از این طریق عفونت داخل سینوس ها را برای همیشه از بین می برند.

درمان سینوزیت با زالو درمانی

چه کسانی باید از زالو درمانی خودداری کنند

  • افرادی که کم خونی دارند
  • افرادی که فشار خون پایین دارند
  • افرادی که مشکلات مغز استخوان و سرطان خون دارند
  • افرادی که عفونت در بدن آن ها وجود دارد
  • افرادی که بیماری های شدید دستگاه ارگانیسم بدن مثل کلیه و کبد دارند
  • افرادی که ایمنی بدن آنها دچار اختلال شده است
  • افرادی که HIV دارند
  • افرادی که دچار بیماری دیابت هستند و زخم آنها دیر خوب می شوند
  • هنگام گرسنگی و تشنگی شدید
  • ایام قاعدگی
  • ایام بارداری
  • حساسیت به حشره
  • افراد زیر یک سال و نیم و بالای ده سال
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (213 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (181 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (80 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (76 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (60 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (51 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (44 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (42 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از پوشش و ظاهر یک مرد گدا در دوره قاجار+عکس به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید تغییر استایل امیرمحمد متقیان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس نگاهی به حیاط باصفا و دلباز بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها/ خونه نگو باغ بگو+عکس نگاهی به زندگی فوق لاکچری همسر امام خمینی(نوه وزیر خزانه داری ناصرالدین شاه) در خانه پدری‌شان پیش از ازدواج؛ از کالسکه اختصاصی تا یادگیری زبان فرانسه+ویدیو موتور اسکوتر خوش رنگ محسن مسلمان ستاره تیم ملی/ موتور سواری آقای فوتبالیست به جای ماشین های آنچنانی+عکس واکنش فخری سریال بانوی عمارت به پیشنهاد ازدواج با یک مرد به عنوان زن دومش/ مریم مومن،: زاپاس کسی نمیشم!+فیلم همسر رهبر معظم انقلاب: من نمیخواهم پارتی بازی کنم+ فیلم ژست و استایل خاص و دیدنی بازیگران در عکس سلفی با برج ایفل/ از پوشش جالب مژده لواسانی تا خلاقیت بامزه لیلا بلوکات و نیما شاهرخ شاهی رونمایی از همسر و دختر باکلاس تهمینه میلانی برای اولین بار/ جشن تولد ساده و خلوت در یک رستوران شیک ایرانی+عکس تشویق بی امان نسرین مقانلو در کنسرت بعد از 2 سال عزاداری برای پسرش +ویدئو بوسه زیباترین دختر ایرانی روی صورت احسان علیخانی/ این صحنه دیدن داره😍+ویدئو زیبایی دلنشین نوه چشم رنگی و ناز محمود پاک نیت در آغوش پدربزرگش/ چقدر خوشگل و بانمکه+عکس نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات حامد بهداد در اولین روز فوت پدرش/ سادگی در نهایت زیبایی+عکس وفاداری عاشقانه همسر هاشمی رفسنجانی که پس از فوت ایشان هم لیوان و بشقاب شوهرشان را سر میز صبحانه می چینند+عکس مهران رجبی قرار بود چه نسبتی با نقی پایتخت داشته باشه؟ نگاهی به زمین فوتبال در باشگاه لاکچری هادی چوپان/گرگ پارسی مصدوم شد +فیلم نگاهی به مدرسه رشدیه تبریز، قدیمی ترین مدرسه ایران/ چه بنای زیبا و اصیلی+عکس کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! +ویدئو خلاقیت جالب و تحسین برانگیز دانش آموز ایرانی برای تبریک روز معلم با یک نامه عاشقانه/ لامصب قلبم اکلیلی شد😍+فیلم تصویری از خانه ابدی پدر داوود عابدی خبرنگار ورزشی/ روحش شاد و یادش گرامی دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم گریه‌های دردناک و بی امان فریبا نادری در مراسم خاکسپاری همسر جوان و هنرمندش+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس رونمایی یک معلم از خلاقیت دانش آموزش برای جمله سازی با کلمه تشکر/ این دفترمشق پربازدید شد+عکس خصوصیات اخلاقی 7 تا خواهر شوهر مهربون ریما رامین فر، همای سریال پایتخت و خانواده پرجمعیت امیر جعفری/ خدا حفظشون کنه خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 رونمایی از استایل جالب و دهه شصتی محسن تنابنده، نقی معمولی پایتخت و پدرش در یک عروسی/ الان چقدر شبیه باباشه+عکس خلاقیت خنده دار و منحصربفرد اوستای لوله کش در لوله کشی خانه مشتری حماسه آفرید+عکس/ من در به در دنبالت میگردم فوت و فن کارِت رو یاد بگیرم😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از 2 پسرش/ بهش نمیخوره پسرایی به این سن و سال داشته باشه+ عکس خوانندگی شاد و باحال امیرمحمد متقیان با رفقای هنرمندش/ ای خالق هر قصه من...+ویدیو رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! اقدام خلاقانه و جدید معلم ایرانی در پخش کردن آهنگ های محمدرضا شجریان برای کاهش استرس دانش‌آموزانش+ویدیو/ روزت مبارک معلم خوش ذوق😍 صحبت های خنده دار آقای قرائتی: من خودم بچه بودم خیلی چیزا کِش میرفتم میوه میخوردم فرار میکردم میگفتم هنوز 15 سالم نشده +ویدئو😂👌 اولین تصویر از مراسم عقد ستاره تیم ملی/رونمایی سردار آزمون برای اولین بار از شب دامادی اش در کنار آنا خانوم+ عکس سورپرایز متفاوت و خلاقانه دانش آموزهای ایرانی در روز معلم/ دست مریزاد واقعا+عکس هادی چوپان روز کارگر را به بچه های خودش هم تبریک گفت/ در هر شرایطی یادش نمیره از کجا به کجا رسیده👏 باغبانی محمود احمدی نژاد در باغچه حیاط باصفا و سرسبز خانه اش+عکس نگاهی به جِت شخصی سردار آزمون ستاره تیم ملی/ تنهایی تو هواپیماش چه کیفی میکنه+ عکس
تیتر امروز   
به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟+عکس (عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده