ویژگی های کفش های ارگونومیک

  جمعه، 10 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ویژگی های کفش های ارگونومیک
ا کفش های ارگونومیک می توانیم راه رفتن راحت تری داشته و در ضمن از آسیب های وارده بر پاها (زانو و قوزک پا) و بخصوص کمر در راه رفتن های طولانی مدت جلوگیری کنیم.کفش ها تنها محل تماس پا با زمین حین راه رفتن است . پاها، قلب دوم ما هستند! پس لباس مناسبی به تنشان کنیم!(

با کفش های ارگونومیک می توانیم راه رفتن راحت تری داشته و در ضمن از آسیب های وارده بر پاها (زانو و قوزک پا) و بخصوص کمر در راه رفتن های طولانی مدت جلوگیری کنیم.کفش ها تنها محل تماس پا با زمین حین راه رفتن است . پاها، قلب دوم ما هستند! پس لباس مناسبی به تنشان کنیم

ویژگی های کفش های ارگونومیک

اولین قانون در زمان انتخاب کفش مناسب و ارگونومیک که باید رعایت کنید این است که هیچوقت پای شما نباید منطبق و اندازه کفش باشد این کفش است که باید اندازه پای شما باشد . بسیار از افراد هنگام خرید فکر میکنند که کفش باید کمی تنگ باشد و بعدها در اثر استفاده جا باز مشکند و اندازه پا میشود و به همین دلیل کفش های تنگ انتخاب میکنند که بسیار اشتباه است .بصورت ژنتیکی در بسیاری از افراد یکی از پاها بزرگتر از پای دیگر است سعی کنید کفش را به اندازه پای بزرگتر انتخاب کنید و چند قدمی را راه بروید تا از راحت بودن آن اطمینان حاصل نمایید.برای پای کوچکتر نیز میتوان از یک کفی استفاده کرد تا پا راحت باشد شما باید کفش را به اندازه پای خود انتخاب کنید و به سایزهای روی کفش دقت نکنید و درست انتخاب کنید.در کفش های ارگونومیک فاصله انگشت بزرگ با نوک کفش حداقل باید ۱- ۵/ ۰ سانتیمتر باشد در غیر این صورت سایز بزرگتری را انتخاب کنید.وقتی می گوییم کفش باید قالب پای شما باشد و کاملا پا را در برگیرد و نه اینکه آن را محدود کند . به این معنی است که هنگام راه رفتن , کفش باید با پای شما خم شود . از ویژگی یک کفش پیاده روی خوب می توان سبکی، انعطاف پذیری کفش در پنجه و ضربه گیری را نام برد .

راه پیشنهادی در کمک به تهویه کفش

پا بصورت عادی در طول روز خود به خود تعرق دارد که این موضوع سبب از بین رفتن پوسته های داخلی کفش می شود و از کیفیت کفش می کاهد، پیشنهاد ما به شما این است که حداقل دو دست کفش برای خود داشته باشید و یک روز در میان از هر کدام استفاده کنید.
اگر کفش شما دارای کفی ای می باشد که می توان به راحتی آن را جدا کرد توجه داشته باشید که بهتر است وقتی کفش خود را از پا در میاورید کفی کفش را نیز دربیاورید تا به تهویه هوای مناسب در کفش کمک کنید.

خسارات ناشی از استفاده از کفش نامناسب

در میان خریداران کفش طیف وسیعی از خریداران دیده می شود که در هنگام خرید کفش فقط به ظاهر کفش و زیبایی آن توجه می کنند و این یک تصور غلط می باشد که فکر کنید کفش زیبا راحت نیز می باشد. عدم توجه به کیفیت و راحتی کفش در بلند مدت آثار تخریبی جبران نشدنی ای دارد.در کفش های ارگونومیک قالب بندی کفش به خوبی رعایت شده و قسمت پنجه پا به گونه ای طراحی شده است که انگشتان پا درآن راحت بوده و باعث جلوگیری از افتادن انگشت ها بر روی یکدیگر می شود.

بطور کلی کفش ارگونومیک کفشی است که هنگام پیاده روی های بلند مدت باعث ایجاد درد در قسمت های مختلف پا نمی شود.کناره های پا هنگامی که کفش به پا دارید کاملا راحت بوده و دچار فشار از قسمت دیواره های کفش نمی شود.از عواقب کفش های نامناسب و غیر استاندارد می توان به کمر دردهای ناشی از استفاده این قبیل کفش ها اشاره کرد.استفاده از کفش های طبی برای کسانی که دچار کمردرد هستند از واجبات بوده و کمک به سزایی در رفع درد کمر می کنند

در اینجا به فاکتورهای مرتبط با کفش های ارگونومیک استاندارد از دیدگاه ارگونومی می پردازیم:

۱) کفش مناسب، کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی مدت، پا را تحت فشار قرار نمی دهد.
۲)هنگام پوشیدن کفش در نظر داشته باشید که انگشتان پایتان دچار تغییر حالت نشوند و یا کناره های پایتان تحت فشار ناشی از کفش قرار نگیرد.
۳) کفش نباید تنها جنبه زیبایی داشته باشد بلکه باید از هر لحاظ مانع از آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما، نیروهای وارده از طرف زمین و ناهمواری های زمین شود که در این راستا انتخاب کفشی با زیره ای از جنس پلی اورتان (پی یو) و رویه ای از جنس چرم طبیعی مناسب است.
۴) درنظر گرفتن بیماری هایی مثل دیابت ممکن است انتخابتان را محدود کند ولی در نهایت با آگاهی بر بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح انجام خواهید داد

5) در دوران بارداری کفش هایی پوشیده شوند که فشار زیادی بر پا و ناحیه پشت وارد نکند، مثل کفش های راحت و تختی که جنس و بافت نرمی دارند. معمولا در این دوران، بین نیم تا یک نمره، تغییر اندازه وجود خواهد داشت که با توجه به این تغییر باید کفشی مناسب انتخاب شود.
۶) اگر از کمردردهای مکرر رنج می برید، سعی کنید کفش های طبی به پا کنید زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش های نامناسب و غیراستاندارد است.
۷) اگراضافه وزن دارید، پوشیدن کفش های تخت و راحت به شما توصیه می شود. راه رفتن با کفش های پاشنه بلند برای کسانی که اضافه وزن دارند باعث برهم خوردن تعادل می شود.
۸) خانم هایی که قدی متوسط یا کوتاه همراه با اندامی متوسط و چاق دارند، بهتر است از کفش های پاشنه داری استفاده کنند که پاشنه هایش ضخیم و بلند است. البته استفاده از کفش های پاشنه دار سوزنی برای این خانم ها مناسب نیست.
۹) بهترین کفش ها برای پیاده روی، کفش هایی هستند که به خوبی پاها را در برگیرند و هنگام پیاده روی به عنوان محافظی برای پا عمل کنند و همچنین انعطاف پذیر باشند به طوری که پا در آن خسته نشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (379 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (124 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (112 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (41 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز