ویژگی کفش برای کودکان نو پا

  یکشنبه، 04 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ویژگی کفش برای کودکان نو پا
معمولا استفاده از انواع پاپوش از اوایل تولد نوزادان شروع می شود و از آنجا که قرار نیست نوزادان با این پاپوش ها و کفش های پارچه ای شان راه بروند، بنابراین حساسیت خاصی برای انتخاب آنها وجود ندارد اما از حدود 18 ماهگی به بعد که تقریبا بچه ها راه رفتن را به خوبی یاد می گیرند و دوست دارند خودشان در کوچه و خیابان هم راه بروند، انتخاب کفش مناسب برای آنها

معمولا استفاده از انواع پاپوش از اوایل تولد نوزادان شروع می شود و از آنجا که قرار نیست نوزادان با این پاپوش ها و کفش های پارچه ای شان راه بروند، بنابراین حساسیت خاصی برای انتخاب آنها وجود ندارد اما از حدود 18 ماهگی به بعد که تقریبا بچه ها راه رفتن را به خوبی یاد می گیرند و دوست دارند خودشان در کوچه و خیابان هم راه بروند، انتخاب کفش مناسب برای آنها اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

خرید کفش کودک

بهتر است به جای توجه به قیمت، مارک یا مدل کفشی که قرار است برای کودکتان بخرید، به کیفیت آن توجه کنید. تقریبا تمام مردم دنیا با پاهایی سالم به دنیا می آیند اما تنها 40 درصد از این مردم در بزرگسالی هم سلامت پاهایشان حفظ شده است. متخصصان می گویند پوشیدن کفش های نامناسب از همان دوران کودکی می تواند تهدیدی برای به خطر افتادن سلامت پاها باشد.

یک کفش باکیفیت بچه?گانه باید سطح پاهای بچه ها را به خوبی پوشش دهد، نرم و انعطاف پذیر باشد، تخت سفتی داشته باشد و هیچ فشاری به هیچ قسمت از پای بچه به خصوص پنجه های او وارد نکند. نرم و انعطاف پذیربودن رویه کفش، اجازه حرکت آسان را به بچه ها می دهد و باعث می شود جریان خون در سطح پاهایشان به خوبی در گردش باشد .

راهنمای خرید کفش برای کودکان نو پا

پای او خیلی ظریف است
تاندون، ماهیچه و استخوان های پای نوزادان هنوز نرم است و توانایی تطبیق با کفش را ندارد. اگر برای کوچولوی نوزادتان کفش می خرید، بیشتر از هر چیزی باید به نرم بودن کفش ها دقت کنید تا وقتی فرزند شما شروع به راه رفتن نکرده عملا به کفش نیازی ندارد و کفش های مناسب نوزاد معمولا شبیه جوراب هستند و برای گرم نگه داشتن پای او استفاده می شوند. از خرید کفش های سفت و کوچکی که پای کوچولوی شما را فشرده می کنند برای زیر 6 ماهگی اجتناب کنید.
کمک کنید بایستد
وقتی کوچولوی شما شروع به راه رفتن می کند تعادل زیادی ندارد و مدام در معرض افتادن قرار دارد. وقتی کودک بدون کفش راه می رود، کف پای او اصطکاک لازم را برایش به وجود می آورد. اما وقتی کفش می پوشد، کف کفش باید از افتادن او جلوگیری کند. پس دقت کنید کفشی برای کودک تان بخرید که کف لیز نداشته باشد. کف لیز کفش، اعتماد به نفس راه رفتن را از کودک شما می گیرد. بعضی از کفش های کودک، کف شیاردار دارند. می توانید از این کفش ها استفاده کنید.

هر 4 ماه یک بار
درست است که به خاطر سلامت پای کودک، بهتر است صرفه جویی در خرید کفش را کنار بگذارید، اما پای کودک شما خیلی زود بزرگ می شود. بعضی از خانواده ها عادت دارند برای فرزندشان کفش بزرگتر می خرند تا بتواند مدت بیشتری آن را بپوشد. اما پیشنهاد ما این است که کفش ارزان تر و به جای آن اندازه تر بخرید. کفش بزرگ باعث ناراحتی کودک خواهد شد. بهتر است از خرید چند کفش رنگارنگ اجتناب کنید و به جایش یک کفش بهتر برای فرزندتان بخرید. پای کودک شما آنقدر زود رشد می کند بعضی از کفش ها بدون اینکه فرصت کنید آن را به کودک بپوشانید، برای او کوچک می شوند. متخصصان می گویند به طور متوسط باید هر 4 ماه یک بار برای کودک تان کفش بخرید.

کفش را چگونه انتخاب کنیم

هنگامی که در حال انتخاب یک کفش مناسب برای کودک خود هستید، از کفش های پشت باز و کتانی های بدون بند اجتناب کنید و سعی کنید کفش بنددار یا مدل های چسب دار را انتخاب کنید. کفش ها را از مواد قابل تنفس مثل چرم و پارچه انتخاب کنید، زیرا علاوه بر مقاومت و دوام، پا را خشک نگه می دارد. اگرچه پاشنه کفش برای کودک بسیار زیباست، اما باعث جلوگیری از رشد صحیح پا خواهد شد، پس کفش های تخت انتخاب کنید. بهتر است کف کفش بافت دار و برجستگی های ظریف داشته باشد تا از این طریق کودک شما لیز نخواهد خورد. به ضخامت و انعطاف پذیری و مقاومت کفش توجه داشته باشید، کفش باید سفت و محکم ولی انعطاف پذیر باشد. وقتی که چند گزینه مناسب پیدا کردید، انتخاب رنگ و طرح کفش را بر عهده کودک بگذارید.

آیا کفش برای سن کودک مناسب است؟

نوزادان و بچه هایی که چهار دست و پا راه می روند کفش نیاز ندارند. برای این کودکان پاپوش های نرم تهیه کنید که پاهایشان راگرم و راحت نگه دارد. پاپوش ها باید نرم و منعطف باشند و شکل آن ها با شکل پای بچه هماهنگ باشد.

کفش کودکان نوپای ۹ ماهه تا ۳ ساله باید شکافهای مناسبی برای تهویه داشته باشد. پای کودکان در این سن زیاد عرق می کند. برای کودکان در این سن به دنبال کفش های پارچه ای و کتانی باشید و از جنس های مصنوعی و نایلونی دوری کنید. علاوه براین بهتر است قسمت پنجه کفش در این سنین پهن، مرتفع و جادار باشد. در این سن بهتر است کفش ها مچ پاها را برای امنیت بیشتر موقع را ه رفتن بپوشانند. در همین سنین کودکان باهوش دوست دارند کفش خود را بپوشند یا در بیاورند. کفشهای چسب دار از انتخاب های مناسب برای این دوره سنی هستند چون پوشیدن و درآوردن آن ها راحت است. کودک شما در این سن قرار نیست روی سطوح لیز و لغزنده بدون کمک راه برود، بنابراین کف کفش را نرم، صاف و بدون عاج انتخاب کنید تا باعث ایجاد اصطکاک با سطوح مختلف و زمین خوردن فرزندتان نشود. کفش فرزندتان را در این سن تا جایی که می توانید سبک انتخاب کنید. بچه ها در این سن با تلاش و صرف انرژی زیادی راه می روند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (80 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (36 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه