دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

یخ مرغ رو با آب داغ باز نکن! + 3 روش اصولی برای یخ زدایی مرغ منجمد 

سه شنبه، 29 خرداد 1403
خ زدایی اصولی مرغ بدون آسیب دیدن آن یکی از کارهایی است که قبل از پخت یا سرخ کردن مرغ باید انجام دهید تا همه قسمت‌های مرغ به خوبی نرم شود و بپزد و البته مرغ سالمی برای طبخ غذا داشته باشیم. در ادامه با توضیح 3نوع یخ زدایی اصولی مرغ، با ساعد نیوز همراه باشید

نحوه صحیح ذوب یخ مرغ به چه صورت است؟ این سوال که چطور مرغ یخ زده را دیفراست کنیم و یخ زدایی اصولی مرغ، به کدوم روشه که سالم بمونه و آسیبی برامون نداشته باشه، احتمالا اغلب اوقات برای شما هم پیش آمده است. یخ زدایی اصولی مرغ بدون آسیب دیدن آن یکی از کارهایی است که قبل از پخت یا سرخ کردن مرغ باید انجام دهید تا همه قسمت‌های مرغ به خوبی نرم شود و بپزد و البته مرغ سالمی برای طبخ غذا داشته باشیم.

روش درست یخ زدایی مرغ منجمد


باز کردن یخ مرغ با قرار دادن آن در دمای اتاق و یا گرفتن مرغ زیر آب داغ اشتباه است.
چون به محض اینکه دما از 10 درجه سانتی گراد بگذرد، همه ی باکتری هایی که از قبل درون مرغ جا خوش کرده اند، شروع به تکثیر شدن میکنند !

1. از یخچال استفاده کنید


این روش زمان بیشتری میبرد، بنابراین باید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید (مثلاً یخ 500 گرم گوشت قرمز یا مرغ بدون استخوان، یک روز کامل طول می کشد تا آب شود.

2. از آب سرد استفاده کنید


مرغ را به هیچ وجه نباید در تماس مستقیم با آب قرار دهید. برای این کار، مرغ را درون یک کیسه ی پلاستیکی غیر قابل نفوذ بگذارید و آن را درون یک کاسه یا تشت پر از آب سرد شیر فرو ببرید. این آب را باید هر 30 دقیقه عوض کنید.

3. یخ زدایی مرغ در مایکرویو


برخی از مایکروویوها دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان می‌دهند فقط با فشار دادن یک دکمه، مرغ را به طور خاص یخ زدایی کنید. کتابچه راهنمای دستور العمل مایکروویو خود را مطالعه نماید تا ببینید آیا دارای این تنظیم می‌باشد یا خیر و به دستورالعمل‌ها که مربوط به مقدار مرغ و نوع برش می‌باشد نیز توجه کنید.

اگر مایکروویو شما تنظیماتی برای یخ زدایی ندارد، همچنان می‌توانید از مایکروویو خود برای یخ زدایی استفاده کنید، اما نیاز به توجه بیشتری از طرف شما دارد.

مایکروویو را برای یخ زدایی تنظیم کنید و هر چند دقیقه یکبار بررسی کنید که کامل ذوب شده باشد.

حتی اگر مراقب نباشید، اغلب قسمت‌های نازک‌تر مرغ کمی شروع به پختن می‌کنند در حالی که قسمت‌های ضخیم‌تر هنوز در حال آب شدن هستند. بنابراین روش ایده‌آلی نیست و ممکن است باعث شود که برخی از مرغ‌ها بیش از حد پخته و سفت شوند. گوشت ذوب شده در مایکروویو باید فوراً پخته شود.

آیا مرغ یخ زده را می توان دوباره فریزر کرد؟


به طور کلی اگر برای یخ زدایی مرغ از مایکروویو .توستر.آب سرد یا هواپز استفاده می کنید باید مرغ را دراولین فرصت بپزید و به هیچ عنوان نباید آن را دوباره منجمد کنید .اما اگر برای یخ زدایی مرغ آن را در یخچال قرار می دهید امکان منجمد کردن دوباره مرغ وجود دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 31 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عکس دیده نشده از دیزاین شیک و ایرانی اتاق خواب مظفرالدین شاه قاجار/ چه روتختی ناز و قشنگی!
(فیلم) جواد رضویان یه پشت صحنه ای از سریال در حاشیه ساخته که از خود فیلم هم باحال تره / فک کنم این سکانسو آخر نتونستن بگیرن😂
دستبندهای اسپرت دخترانه ؛ دختر خانم های جوان برای انتخاب دستبند ببینند
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ شوخی عجیب و غیرقابل باور یک دانشجو/ تعطیلی کلاس به سبک تروریستی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) خنده دارترین قسمت برنامه "صداتو" با تم طهران قدیم/ محسن کیایی و داوران چه لوطی هایی بودن و خبر نداشتیم!/ شبنم مقدمی که نگم براتون، عالیه عالی🤣
تفریحات مولتی میلیاردر ایران علی دایی / اسب اصیل و نجیب آقای دایی دیدن داره 😍
زندگی جوان ترین کاندیدای ریاست جمهوری زیر ذره بین؛ از همسر جراح تا ماشین سوزوکی و خانه ای در میدان شهدا
انگشترهای طلای دخترانه و ظریف در مدل‌های لاکچری