دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / بعد از بارداری /

زنان مبتلا به آبله مرغان میتوانند به نوزاد خود شیر دهند؟ 

پنجشنبه، 22 مهر 1400
آیا شما مادر شیردهی هستید که‌از گلو درد، پا درد و خستگی رنج می‌‎برید؟ وجود این علائم در شما ممکن است نشان دهنده‌ ابتلا به‌بیماری آبله‌مرغان باشد. در این مطلب به‌توضیح بیماری آبله‌ مرغان در مادران شیرده‌، علائم و نکات مهم برای پیشگیری از انتقال این بیماری به‌کودک شیرخواره‌ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آیا شما مادر شیردهی هستید که از گلو درد، پا درد و خستگی رنج می برید؟ وجود این علائم در شما ممکن است نشان دهنده ابتلا به بیماری آبله مرغان باشد . در این قسمت به توضیح بیماری آبله مرغان در مادران شیرده، علائم و نکات مهم برای پیشگیری از انتقال این بیماری به کودک شیرخواره خواهیم پرداخت .

علائم آبله مرغان در دوران شیردهی

  • تب
  • سر درد
  • آبریزش بینی
  • خستگی
  • بی اشتهایی
  • جوش های شبیه به تاول

مراحل ایجاد جوش های آبله مرغان

  • جوش های بزرگی که بعد از چند روز می ترکند
  • تاول هایی که بعد از گذشت چند روز می ترکند
  • زخم ها و پوسته پوسته هایی که بعد از گذشت چند روز بهبود می یابند

تشخیص بیماری آبله مرغان در شیردهی

علائم این بیماری کاملا واضح است اما به محض این که متوجه ابتلا به این بیماری شدید باید به دنبال انجام فوریت های پزشکی باشید . پزشک با معاینه جوش ها قادر به تشخیص این بیماری خواهد بود .در صورت لزوم پزشک با انجام آزمایش های لازم مانند آزمایش خون ، ابتلا به این بیماری را در فرد تایید می کند و از آنجایی که این بیماری مسری است ، بهتر است از اطرافیان خود دوری کنید .

همچنین مهم است که در صورت داشتن علائم زیر، پزشک تان را مطلع سازید :

  • جوش هایی که از یک چشم به چشم دیگر سرایت می کنند
  • جوش های گرم و ریز
  • در صورتی که جوش ها باعث ایجاد سرگیجه ، تنگی نفس و یا هر گونه ناراحتی دیگری در فرد شوند

واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری آبله مرغان

خانم هایی که تمایل به باردار شدن دارند و قبلا به این بیماری مبتلا نشده اند ، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری می توانند واکسینه شوند که واکسن راهی ایمن و موثر برای محافظت از شما در برابر ابتلا به این بیماری است .بعد از انجام واکسینه شدن ممکن است ناراحتی جزئی مانند قرمزی ، درد ، تورم جزئی در محل واکسینه شدن مشاهده شود . با این حال واکسینه شدن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در دوران شیردهی بسیار مهم است .

درمان آبله مرغان برای مادران شیرده

شیردادن مادر مبتلا به آبله مرغان به کودک خود بسیار خطرناک است .گزینه های درمانی زیادی برای غلبه بر آبله مرغان در مادران شیرده وجود دارد .فرآیند های بهینه به کاهش خطر شیردهی مادر به نوزاد کمک زیادی می کنند و نیازی به جدایی کودک از مادر نخواهد بود و پزشک همچنین ممکن است داروهایی تجویز کند تاعلائم این بیماری کاهش یابد .

آیا هنگام آبله مرغان مجبورید شیردهی را قطع کنید؟

بر خلاف تصور رایج ، زنانی که آبله مرغان دارند در شیر مادر خود ویروس آبله مرغان ندارند. در واقع ، شیر مادر آنتی بادی های لازم را دارد که می تواند کودک را از ابتلا به آبله مرغان محافظت کند.در حالی که انتقال واکسن واریسلا در دوران شیردهی امکان پذیر نیست ، طبیعت مسری این بیماری برای شما ضروری است که هنگام پایین آمدن با آبله به پزشک مراجعه کنید زیرا کودک شما نیز ممکن است در معرض آن قرار گیرد.

پزشکان با اکثر قریب به اتفاق می گویند مادرانی که به آبله مرغان مبتلا شده اند می توانند با خیال راحت کودک خود را مانند دوران سالم تر شیر دهند. با این حال، لازم است که هر گونه بثورات یا وزیکول بر روی پستان ناشی از بیماری را بپوشانید، تا خطر انتقال آن به حداقل برسد.با این وجود ، در صورت بروز علائم بیماری در مادر بسیار تازه وارد، کمتر از دو روز پس از زایمان ، باید توجه پزشکی شود.

اقدامات خود مراقبتی برای کاهش علائم آبله مرغان در مادران شیرده

شیردهی پیوند زیبایی بین مادر و کودک است پس به عنوان مادری که از بیماری آبله مرغان رنج می برد ، نیازی به نگرانی برای جدا شدن از فرزندتان نخواهد بود که با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت گسترده در علوم پزشکی تعداد افراد بستری مبتلا به این بیماری در بیمارستان ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

بنابراین نگران نباشید و حتما با پزشک متخصص اطفال کودک خود در ارتباط باشید . آبله مرغان یک بیماری مسری است و در صورت عدم واکسینه شدن ، ممکن است به کودکتان سرایت کند و بنابراین هنگامی که به این بیماری مبتلا می شوید ، نسبت به رژیم و بهداشت خود محتاط باشید که برخی از این اقدامات شامل موارد زیر است :

  • از خاراندن جوش های خود خودداری کنید زیرا این کار باعث کند شدن روند بهبودیتان می شود و می تواند خطر بروز عفونت را افزایش دهد .
  • برای کاهش احساس خارش جوش های خود از لوسیون های مخصوص بیماری آبله مرغان استفاده کنید .
  • حمام با جو دو سر پخته نشده نیز می تواند به کاهش احساس خارش جوش هایتان کمک کند .

این اطلاعات به شما در محافظت بهتر از کودک خود در دوران ابتلا به بیماری آبله مرغان کمک خواهد کرد .

سخن پایانی

ابتلا به آبله مرغان در دوران جنيني سبب تولد نوزاد بسيار نارس مي شود و در نوزاد تازه به دنيا آمده کشنده است. آبله مرغان در دوران کودکي به ندرت عارضه ايجاد ميکند. اگر مادر و پزشک توافق به جدايي نوزاد و مادر داشته باشند و همچنين پستان مادر ضايعه اي نداشته باشد مادر بايد شيرش را بدوشد و شخص ديگري آن را به نوزاد بدهد. اگر شما يک ماه بعد از تولد نوزاد دچار بيماري شده باشيد نيازي به قطع تغذيه با شير مادر نيست. به ويژه اگر ايمونو گلوبولين هم به شيرخوار تزريق شده باشد. همچنين شيرخوار نبايد تا زماني که ضايعات پوستي ابله مرغان خشک نشده اند در تماس مستقيم با آنها باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی