دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

زمان تعویض روغن واسکازین در گیربکس‌های اتوماتیک 

دوشنبه، 25 دی 1402
تعویض روغن گیربکس یکی از فرآیندهای حیاتی برای هر خودرو است. ما در این مطلب از ساعد نیوز زمان تعویض روغن واسکازین در گیربکس‌های اتوماتیک را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

روغن گیربکس یا واسکازین نوعی روان ‌ساز است که باعث می ‌شود قطعات و بخش ‌هایی از خودرو که داخل جعبه ‌دنده یا همان گیربکس قرار گرفته‌­اند نیز روان ‌سازی شوند و کارشان را به ‌درستی ادامه دهند.جالب است بدانید که این روغن به روان ‌سازی قطعات مربوط به دیفرانسیل و جعبه‌ فرمان هم کمک می‌کند.

تعویض روغن در گیربکس اتوماتیک


از آنجایی که گیربکس اتوماتیک خودرو از طریق یک سری دنده کار می‌کند تا دنده‌ها و سرعت را برای شما تغییر دهد و تعدیل کند، روغن کاری مناسب این قطعات برای طول عمر گیربکس و ماشین شما بسیار مهم است. در گیربکس‌های اتوماتیک حرارت بیشتری نسبت به گیربکس‌های دستی ایجاد می‌شود. همین افزایش دما و حرارت است که کیفیت روغن را کم می‌کند.

فرسودگی قطعات داخل گیربکس هم مزید بر علت می‌شود و زمان تعویض روغن گیربکس را جلو می‌اندازد. پس اگر می‌خواهید که عملکرد خودرو را تحت‌تأثیر مسائلی قرار ندهید که قابل‌پیشگیری هستند، حواستان به تعویض روغنِ باشد. بسیاری زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را بین 100هزار تا 150هزار کیلومتر می‌دانند، که البته شرط آن تخلیه کامل روغن مستعمل درون جعبه دنده و استفاده از واسکازین اورجینال، مطابق استاندارد کارخانه خواهد بود.

کیفیت ساخت و نوع گیربکس نیز در این میان مهم است و اگر می‌دانید که گیربکس شما حساسیت بیشتری نسبت به کثیفی روغن نشان می‌دهد، باید زودتر آن را تعویض کنید. به همین دلیل اگر شرایط گفته شده را ندارید و یا در مورد آن شک دارید، بهتر است ریسک نکرده و هر 50 هزار کیلومتر اقدام به تعویض آن نمایید.

سخن پایانی


عدم تعویض به موقع روغن گیربکس مشکلات بسیاری را برای اتومبیل شما به همراه خواهد داشت، به ویژه اگر خودرو شما به جعبه دنده اتوماتیک مجهز باشد. گیربکس‌های اتوماتیک حرارت و فشار بیشتری نسبت به جعبه دنده‌های دستی تحمل می‌کنند و از این رو میزان تبخیر روغن در آن‌ها بیشتر است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟