زمان توقف کامل شیوع کرونا در جهان اعلام شد

  سه شنبه، 26 فروردین 1399 ID  کد خبر 74505
زمان توقف کامل شیوع کرونا در جهان اعلام شد
ساعد نیوز: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که با توجه به پیوستگی موجود میان کشورها، شرایط زمان توقف کامل انتشار ویروس کووید۱۹ در جهان را اعلام کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری دوشنبه شب خود از انتشار «پیشنهادهای راهبردی» جدید این سازمان برای کشورهای جهان که به منظور کمک به سیاست گذاری برای مقابله با شیوع کرونا تدوین شده، خبر داد.

آدهانوم گفت که این مجموعه با توجه به آخرین اطلاعات و آنچه سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا آموخته، تدوین شده است و روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

به گفته مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، توصیه های راهبردی از جمله شامل ۶ مورد است که کشورها پیش از بازگشایی فعالیت های تعطیل شده به خاطر کرونا، باید از آن ها اطمینان حاصل کنند که به این شرح است:

۱- زنجیره انتقال مهار شده باشد؛

۲- ظرفیت لازم در نظام سلامت برای شناسایی، آزمایش، قرنطینه و درمان همه موارد ابتلا و ردیابی تماس های آن ها وجود داشته باشد؛

۳- خطر شیوع در اماکن خاص مثل تاسیسات بهداشتی و خانه های سالمندان به حداقل رسیده باشد؛

۴- اقدامات پیشگیرانه در محل کار، مدارس و اماکن مشابه اتخاذ شده باشد؛

۵- خطرات واردات قابل مدیریت باشد؛

۶- آموزش و توانایی لازم برای انطباق افراد با شرایط جدید فراهم باشد.

وی همچنین تاکید کرد که کشورها باید به دلیل پر شدن ظرفیت نظام سلامت و تاثیرات اقتصادی-اجتماعی، توازنی میان اقداماتی که برای کنترل مرگ ومیر ناشی از کرونا انجام می دهند با اقدامات مربوط به دیگر بیماری ها ایجاد کنند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت افزود با توجه به اینکه تنگاتنگی ارتباطات جهانی به معنای بازگشت کووید۱۹ است، در نهایت تولید و توزیع یک واکسن ایمن و موثر برای قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس لازم است.

شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

از آن زمان این ویروس به اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان نفوذ کرده و تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۱۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است.


31 دیدگاه
  دیدگاه ها
علی
4 سال پیش

نه دیگه گفته سه شنبه تازه قراره بگه که کی آخرشه
حسن
4 سال پیش

روز کار عجیب است ای برادر
بازدیدکننده
4 سال پیش

زمان دقیق هر وقت ک کرونا دلش خواست بره؛رفته😑
افسانه
4 سال پیش

پس زمان توقف چی شد
سهیل
4 سال پیش

زمان پخش واینکه از کجا شیوع پیدا کرده رو بارها وبارها تلوزیون گفته .یا مطلب نذارید یا کامل وواضح بذارید
سمیرا
4 سال پیش

منم
بازدیدکننده
4 سال پیش

متن در مورد تیتر نبود
amir
4 سال پیش

دقيقا زمان کجاش بود
بازدیدکننده
4 سال پیش

دست خوش داری با این حرفت. لایک داری
بازدیدکننده
4 سال پیش

واقعاچیزی نفهمیدیم
نیوشا
4 سال پیش

اهوممم نمیدونستم🙄
علی
4 سال پیش

عزیز متوجه نشدی ؟ زمانش منوط به اون چند شرط بلند بالا بود که ما نمیتونیم به اون استانداردها برسیم یعنی حالا حالاها درگیریم
بازدیدکننده
4 سال پیش

خوب الان این خبر یعنی چی...زمان دقیق کجا رفته🤔😐
بازدیدکننده
4 سال پیش

اربعین وارد ایران شد
بازدیدکننده
4 سال پیش

کجا رفت زمان قعط این ویروس همه چی گفتن الا زمان
بازدیدکننده
4 سال پیش

بله؟
بازدیدکننده
4 سال پیش

زده دیگه اخر اردیبهشت
بازدیدکننده
4 سال پیش

همچنین
بازدیدکننده
4 سال پیش

زمان چی شد کجای این خبر حرف از زمان است?
امین
4 سال پیش

خیلی مزخرف بود
شروین
4 سال پیش

خدایی منم نفهمیدم چی نوشته بود🙄
شروین
4 سال پیش

خدایی منم نفهمیدم چی نوشته بود🙄
یک آدم
4 سال پیش

خیلی ممنون از توضیحات دقیقتون و اعلام تاریخ دقیق 😑😑
علی
4 سال پیش

همه حد وسط رو گرفتن یا باید قرنطینه خانگی کامل بشه یا مث روزای قبل کرونا آزادی.
فریبا
4 سال پیش

متاسفم
هرمز
4 سال پیش

ماکه چیزی نفهمیدیم
بازدیدکننده
4 سال پیش

در پاسخ به: سلام
سلام
ناشناس
4 سال پیش

نظری که به اشتراک گذاشتید عالیه
بازدیدکننده
4 سال پیش

دقیقا همون زمان وارد ایران شده🤔
محمد
4 سال پیش

سلام
جوادج
4 سال پیش

عالی بود اطلاعات داده شده خصوصا زمان شروع بیماری.
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (67 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان